Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem.
Eerst op de dag zat ik rustig te computeren en toen deed alles het perfect. Later op de dag nadat ik de computer uit had gezet om vervolgens weer aan te zetten wilde mijn computer helemaal niet starten. Wat ik allemaal al geprobeerd heb ik alles los halen en weer in elkaar zetten. Computer starten met zo'n min mogelijk randapparatuur en een andere CPU erop getest. En weer geen resultaat. Het lampje op het moederbord blijft branden maar ik krijg geen enkele bliep helemaal niks als ik de pc opstart. De processor kan ik niet in een andere computer testen.

Mijn Systeem:

Asus P5K-SE
Asus 8800GT met DuOrb GPU koeler
Intel Q6600 en 2de processor die getest is is een Intel Pentium 4 3.40 GHZ met DuOrb CPU Koeler
Kingston 5GB Ram 800 mhz
Samsung Spinpoint 500GB
OCZ ModXStream Pro 600W

Zelf denk ik dat het moederbord kapot is maar het kan ook iets anders zijn en ik vind het zonder als ik iets nieuws koop wat niet kapot is.

Wat ik verder nog geprobeerd heb is de jumper resetten en een andere voeding erop zetten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Draaien de fans van je grafische kaart, processor koeler of casefans wel?
Heb je geprobeerd om met maar 1 ram latje te booten?

Ik zit met exact hetzelfde probleem op het moment.

[ Voor 17% gewijzigd door Matthew op 28-02-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Helemaal niets draait als ik hem start geen beep en geen draaiende fan. Dat van 1 ram latje heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik zo maar eens even proberen. Alvast bedankt voor de tip. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel. op 28-02-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter; je hebt nog lang niet alles getest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het lichtje brand is de voeding normaal gezien niet gesprongen (wat je kunt controleren door de voeding open te vijzen en de zekering te bekijken. ongeveer zo iets http://www.ruwebit.net/articles/55/zekering.jpg als deze zwart verbrand ziet is deze stuk) heb je uitzonderlijk geen zekering dan kan het wel de voeding zijn die gedeeltelijk stuk is of een stroomstoot op je andere hardware heeft doorgelaten. (hier kan je bij de brandverzekering (boven de 200€) terecht of je stroomleverancier voor een schadedossier)

controleer ook of alle bekabeling goed insteken of geen defect vertonen.

probeer alle overbodige hardware eens los te koppelen

als de fans beginnen te draaien bij het opzetten van de pc dan kan het probleem aan de video kaart liggen,
doen deze het ook niet dan vermoed ik inderdaad het moederbord.

Bij andere problemen krijg je op zijn minst een een boot screen.

ik ben spijtig genoeg geen echte kenner van hardware problemen maar hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Het liefst schroef ik de voeding niet open want die is net een maandje oud, maar dat heb ik al bekeken door er een oude voeding op te zetten en ik krijg alsnog hetzelfde probleem. De bekabeling heb ik al 2 keer opnieuw in elkaar gezet met alle hardware erin en eruit te doen. Zelfs met de processor mee. En nog steeds niks. Als ik op de startknop klik gebeurd er niks. Helemaal niks draait ook geen koeler en ook geen beepje. En als de video kaart kapot zou zijn dan zou ik een beepje horen volgens mijn moederbord handleiding ;)

Met één latje mb ram heb ik ook al geprobeerd en dat gaf ik al niets.

Dus ik vrees dat het het moederbord is?

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel. op 28-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ja, helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Nah, dan ga ik er snel maar eentje bestellen.

Hartstikke bedankt voor de hulp.

Pagina: 1