Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik ga me pc verkopen dus ging even een schone installatie van win xp home sp2 erop zetten.
hiervoor draaide ik zelf altijd win xp prof maar nu moest home er op komen.

dus dat is allemaal gelukt alleen, nu is er 1 klein dingetje:

Als ik de pc opstart vraagt ie of ik win xp prof. of win xp home wil starten.

het maakt niet uit welke ik kies , ik kom gewoon bij home terecht. maar het is wel iritant natuurlijk.

hoe krijg ik dit weg ? en ik neem aan dat alle bestanden die op de harde schijf stonden gewoon weg zijn ?

tnx ! greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Klik met rechts op Deze Computer, klik op eigenschappen, selecteer tabblad geavanceerd, klik opstart en herstel, klik wijzig en dan kun je het aanpassen.

(Ik heb het vanuit een Engelse XP vertaald, de Nederlandse termen kunnen iets anders zijn. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweede mogelijkheid is om het bestand <Systeemschijf>\boot.ini aan te passen en de regel van XP prof. eruit te gooien en vervolgens op te slaan.

Dit werkt trouwens niet meer in Vista, en waarschijnlijk ook niet in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke super dat gaat wel lukken !

Nou wil ik ook dat die gene die mijn oude pc koopt niet mijn bestanden terug kan halen !
Moet ik me harde schijf dan nullen ? want volgens mij als ik een recovery prog gebruik kan je nog een heleboel terug halen omdat je alleen je index bestanden verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[google=wipe hard drive], als je dat goed aanpakt dan valt er niet zo veel te herstellen. Tipje mijnerzijds: doe niet te paranoïde. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:53:

Nou wil ik ook dat die gene die mijn oude pc koopt niet mijn bestanden terug kan halen !
Moet ik me harde schijf dan nullen ? want volgens mij als ik een recovery prog gebruik kan je nog een heleboel terug halen omdat je alleen je index bestanden verwijderd ?
Dat had je dan beter van tevoren kunnen doen, nu heb je twéé installaties die je moet verwijderen én mag je wéér die XP Home ed. gaan installeren.

Voorbereiding is zoals je ziet het halve werk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt guys !

heb killdisk ff erover heen gegooid.
dalijk ff xp er op nieuw op gooien en verkopen die hap !

tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon de schijf opnieuw formateren (Echt geheel formatteren, niet quickformat) en dan opnieuw installeren, zo heel veel werk kost dit niet ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1