Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
Beste mensen,

[ Voor 97% gewijzigd door lucio op 04-08-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wettelijk gezien heb je recht op kostenloos herstel binnen de periode die geldt voor de normale gebruiksduur. Deze normale gebruiksduur is helaas dermate vaag geformuleerd dat het onduidelijk is welke periode dat is voor diverse apparaten. Ik ga er echter volledig vanuit dat geen enkel bedrijf jouw claim zal erkennen dat die normale gebruiksduur >5 jaar zal zijn (ik denk dat je al moeite moet doen om meer dan 2 jaar succesvol geclaimd te krijgen). In dat geval zal je moeten procederen om je gelijk te krijgen en ik voorzie dat je zult moeten aantonen dat een gebruiksduur van >5 jaar voor een dergelijk apparaat normaal is. Ik acht de kans bijzonder klein dat je dat gaat winnen.

Daarnaast:
Video Performance
The video performance of the JVC GR-D70 in normal lighting conditions is pretty bad. The camcorder seems to produce an excessive amount of grain even when a subject is fully lit. The camcorder also lacks the ability to portray a wide array of dark and bright colors in one scene - many very light or very dark objects appear washed out even when there is clear detail visible to the human eye. It's really too bad that the video performance of the GR-D70 is so poor - it's certainly the weakest feature of this camcorder.
Voor een bedrag van ca 150 euro koop je vast wel een nieuw model met miniDV (pricewatch: Sony Handycam DCR-HC51E) en voor iets meer dan 200 euro koop je een model met HDD (pricewatch: JVC Everio GZ-MS130 Zwart). Daar kun je volgens mij nog niet eens voor gaan procederen. ;)

Edit: ik heb je topic ook even van het FV forum naar het SF forum verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lucio schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:56:
Ik vraag me nu af of ik recht heb op een andere videocamera (vervanging) of een kostenloze reparatie gezien ik vanaf het begin er problemen mee heb gehad.
Hij is een keer teruggestuurd, dat is vanaf het begin problemen hebben? Hij heeft tot anderhalf jaar na aankoop perfect gewerkt, daarna is hij gerepareerd en heeft hij 2+ jaar prima gewerkt. Dat is toch geen problemen hebben?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vraag me nu af of ik recht heb op een andere videocamera (vervanging) of een kostenloze reparatie gezien ik vanaf het begin er problemen mee heb gehad. De videocamera heeft mij destijds €669.
Dat klinkt een beetje als iemand die een auto koopt en deze na 5 jaar terug brengt naar de dealer, helemaal uit elkaar vallend, en dan zegt: het portier sloot vanaf het begin niet helemaal goed, ik wil een andere ;) .

Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat er geen echte onderbouwing voor een claim is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik een andere foutmelding, genaamd ‘’CONDENSATION OPERATION PAUSED PLEASE WAIT’’, als ik die foutmelding krijg kan ik helemaal niets met de camera doen
een jaar gelden al problemen en nu pas actie ondernemen?
Verder is de camera van z'on leeftijd dat ik je weing kans gefft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Voor iets als een tv en computer is de levensduur meestal 5 jaar (tot 7 jaar in het meest gunstige geval), maar bij een camera zal dat eerder 3 á 4 jaar zijn, omdat die een stuk meer te verduren krijgt dan een product die op één plek staat binnenshuis en daar niet vandaan komt.

Dus ik gok er ook op dat je het na 5 jaar zeker kan vergeten, maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Alhoewel je ook nog garantie op je reparatie zou moeten hebben, je zou het daarop kunnen proberen te gooien. Maar als je er al meer dan een jaar problemen mee hebt, waarom niet eerder actie ondernomen?

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 02-03-2010 09:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
Het wás opgelost, dit was een zgn bug destijds, toen is er een vermelding op de website van JVC geweest met: u kunt kosteloos uw apparaat laten maken bij JVC. Echter nu heb ik weer hetzelfde, maar nu, omdat het apparaat alweer wat ouder is staat het NIET op de site.

En nu na een jaar gevraagd aan de leverancier / JVC en de winkel waar ik de JVC gekocht heb, mijn vraag
aan jullie. Want ik ben vast niet de enige met dit probleem ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door lucio op 27-03-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33
Heb je de foutmelding gegoogled? Zoja, dan zie je dat je niet de enige bent, maar dat sommige mensen die wel weg kunnen krijgen. Tevens zag ik dat je op een ander forum ook de vraag had gesteld, en daar ook dezelfde conclusie kwam mbt garantie/levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de dagwaarde van de camera, de waarde van een vergelijkbare nieuwe camera en de hoeveelheid moeite die je gaat kosten om je gelijk te krijgen (waarvan ik uberhaupt twijfel of je in dit geval het gelijk aan je zijde hebt) denk ik dat het verstandig is om af te zien van verdere stappen en deze camera gewoon als verloren te beschouwen.

Dat gezegd hebbende is er imo nog één ding dat je kunt proberen: http://www.avforums.com/f...im-deadline-extended.html. Het lijkt alsof het een erkend sensor probleem is. In dat geval is er sprake van een productiefout en zou de reguliere garantieperiode niet moeten gelden. Neem contact op met JVC en vraag om details over deze fout en over de reparatiemogelijkheden. Mochten zij geen website oid hebben, vraag dan om een schriftelijke bevestiging.
Pagina: 1