Toon posts:

Creative GeForce 2 MX , Koelen of nie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben zelf niet echt een tweaker maar als ik me pc uitzet en aan me Creative GeForce 2 MX voel dat is ie best wel warm B-)

Hoe en met wat kan ik hem het beste koelen :?

Laat 't me ff weten *D

Verwijderd

Zou ik wel doen, koop een blue orpje van 30 piek en zet em erop. Ziet er nog koel uit ook!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01
Slooop uit een ouwe voeding de koeler en hang die boven/naast je kaartje...

Koelt best, had ik hier ook

Verwijderd

Topicstarter
Ja waar koop ik zo'n orb :?
en hoe hoog is ie :?

Verwijderd

Je kunt zo'n orb al bij Mycom halen. Of kijk bij pricewatch of ie ergens via het internet goedkoop te bestellen is.

Hoe hoog? Kweenie precies maar het kost je wel een pci slot. :(

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Die hebbie toch niet nodig, aangezien het eerste PCI-slot een irq met je AGP-slot deelt

| I've got permission to color outside the lines |

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op donderdag 08 maart 2001 14:46 schreef Steel-Frog het volgende:
Slooop uit een ouwe voeding de koeler en hang die boven/naast je kaartje...

Koelt best, had ik hier ook
Die heb ik nog liggen, ik ga dat morgen even proberen. Anders kan ik altijd nog een 40mm chipset cooler erop zetten (heb ook een MX :Y))

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

met zo een orb (is idd een vet mooi ding :)) wordt ie waarschijnlijk lekker koud. maar kan ik dan ook verder overklokken? ik kom nu op 225/400 ofzo vanaf 200/350 maar dan loopt ie na een uurtje counterstriken wel vast. ik krijg overigens geen artifacts...

Verwijderd

Orange Orb blockt geen PCI slot als je dat zo wil .
Enneuh , je kan perfect voor Dual Disp een GF2MXPCI in het 1e slot rammen , weet iemand die dat zo doet en das rock stable ..

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Als je van het kabaal houdt een Blue Orb nemen (mijne draait gewoon 6000+ rpm en is daarmee de luidruchtigste fan in m'n sys).

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 08 maart 2001 01:22 schreef Alkmaarder het volgende:
Hoi

Ik ben zelf niet echt een tweaker maar als ik me pc uitzet en aan me Creative GeForce 2 MX voel dat is ie best wel warm B-)

Hoe en met wat kan ik hem het beste koelen :?

Laat 't me ff weten *D
Zelf heb ik dezelfde vidkaart, en ook deze was standaard zonder fan.

Met een optionele sensor (JTPWR) meet ik de temp aan de achterzijde van de kaart. Zonder koeling was deze 65gr stressed en 57 idle --> mi te warm.

Ik heb de blueorb overwegen, maar vanwege de vele topics over het lawaai heb ik een 8x8x25 casefan gebruikt voor de koeling. Deze draait op 10v lekker stil (2200rpm).

Resultaat:
Stressed: 45c
Idle: 40c

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb dus een 80mm casefan erop gezet en ben aan het overklokken gegaan met mijn Hercules 3D Prophet II MX.

Maar wat is dat nou voor bullshit?

De lui van www.hardwareinfo.net kregen hem op 240/225 (!). De 240 is op zich geen probleem, maar al bij een geheugensnelheid van 205 krijg ik verneukt beeld in WinXP waarna het systeem crasht, bij 200 loopt mijn PC na een paar minuten vast (gewoon in Windows) en op 195 gaat alles goed, alleen zijn alle graphics in games ontzettend lelijk (paarse vlakken, springende textures, troep in beeld, je kent het wel).

Overklokken voor snelheid is 1 ding, maar kijkt men wel naar de kwaliteit van graphics??? Want da's dus ronduit :r. Wil ik een beetje normale beeldkwaliteit, moet ik mijn geheugen op 180 zetten, en dat kon ook zonder extra koeling |:( :'(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op zaterdag 05 januari 2002 22:16 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik heb dus een 80mm casefan erop gezet en ben aan het overklokken gegaan met mijn Hercules 3D Prophet II MX.

Maar wat is dat nou voor bullshit?

De lui van www.hardwareinfo.net kregen hem op 240/225 (!). De 240 is op zich geen probleem, maar al bij een geheugensnelheid van 205 krijg ik verneukt beeld in WinXP waarna het systeem crasht, bij 200 loopt mijn PC na een paar minuten vast (gewoon in Windows) en op 195 gaat alles goed, alleen zijn alle graphics in games ontzettend lelijk (paarse vlakken, springende textures, troep in beeld, je kent het wel).

Overklokken voor snelheid is 1 ding, maar kijkt men wel naar de kwaliteit van graphics??? Want da's dus ronduit :r. Wil ik een beetje normale beeldkwaliteit, moet ik mijn geheugen op 180 zetten, en dat kon ook zonder extra koeling |:( :'(
ik heb zelf ook een gf2 mx 32 mb gehad. en daar had ik een 486 fannetje op de heatsink geschroeft. ik kreeg mijn gf2 toen op 215/210 en rock stable ! en totaal geen artifacts.

dus jij hebt gewoon pech dat zoiets gebeurd met je kaartje...

Verwijderd

Als er geen koeling op zit zal dat wel niet nodig zijn. Als je gaat overklokken is het wel zo verstandig om er een koeling op te zetten. :)

• Jivecar
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 06 januari 2002 10:42 schreef frenkpie het volgende:

[..]

ik heb zelf ook een gf2 mx 32 mb gehad. en daar had ik een 486 fannetje op de heatsink geschroeft. ik kreeg mijn gf2 toen op 215/210 en rock stable ! en totaal geen artifacts.

dus jij hebt gewoon pech dat zoiets gebeurd met je kaartje...
Dat deed mijn GF2MX ook zonder fan (alleen koelblok); alleen werd het ding bloed heet.....nu niet meer met een 8cm casefan ;)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb ook een Creative GF2 MX (pci) en die gaat op dik 200/200. Zonder koeling, zonder artifacts. :7

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:32
Weet iemand hier toevallig een benchmark/review site voor de GF2MX *PCI*?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 05 januari 2002 00:18 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Die heb ik nog liggen, ik ga dat morgen even proberen. Anders kan ik altijd nog een 40mm chipset cooler erop zetten (heb ook een MX :Y))
O ja joh.. Kick ff een topic van bijna een jaar oud omhoog.. :Z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

IK heb ook een gf2 mx. maar die van mij had wel standaard actieve koeling. Maar dat was gewoon een chipsetfan. Dat is ook eigenlijk wel genoeg.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Gisae
  • Niet online
mijn tnt'tje werdt vet warm, en er zat alleen een defect miezerig koelertje op. (je hield er net geen brandblaren aan over, maar meer als 3 sec je vinger erop houden doet toch pijn)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1