1 Modem 2 Routers? Wat een gedoe!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Ik zit nu echt met me handen in het haar. 6 uur lang geprobeerd om me netwerk te maken maar nog steeds geen geluk.

Dit is mijn situatie:

Ik heb 1 KPN Experia Box - Thomson SpeedTouch 780, die het binnenkomende ADSL signaal opvangt.
Hier wil ik 2 Linksys WRT54GL op aansluiten, eentje staat op de bovenverdieping en eentje op de begane grond.
Ik heb de routers al aangesloten en op beide de nieuwste versie van Tomato geinstalleerd.
Het probleem is dat ik voor geen mogelijkheid een draadloze verbinding kan maken met de routers.

Wie kan mij uitleggen welke instellingen ik moet gebruiken om dit werkend te krijgen?!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Ja, je moet gele verf kopen voor je vensterbank.

Wat heb je zelf geprobeerd? Je geeft een beetje sumiere informatie. Welke instellingen heb je überhaupt nu?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Zet op beide WRT54GL's in ieder geval de DCHP server uit, geef ze n vast IP en sluit ze via de LAN poorten op elkaar aan. Gebruik de WAN poorten niet.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En stel beide APs in met dezelfde SSID en hetzelfde wachtwoord, maar een ander kanaal. Dan krijg je een mooi naadloos wlan thuis. Je pc/laptop pakt vanzelf degene met het beste signaal.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FatalError schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:52:
Zet op beide WRT54GL's in ieder geval de DCHP server uit, geef ze n vast IP en sluit ze via de LAN poorten op elkaar aan. Gebruik de WAN poorten niet.
Daarmee moet het werken inderdaad. Heb hier ook lang met 2 routers gewerkt, precies op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
Bedankt voor de snelle reacties!

Heb al wat meer gelezen over netwerkken en ik denk dat ik het snap.

1 WRT54GL moet aangesloten zijn met de KPN Experia Box met een ethernet kabel. Van dezelfde 54GL moet ook nog een kabel lopen naar de andere 54GL?
Beide routers even aansluiten op een PC met netwerkkabel en de instellingen in Tomato aanpassen.
DCHP server's uitzetten en vast IP geven, kan iemand me vertellen of ik dan Wireless Bridge Mode moet aanzetten of een van de andere opties in Tomato?

Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wireless bridge heb je niet nodig, de 54GL's zijn al verbonden via een kabel. Wireless bridge gebruik je als je de APs via wifi met elkaar wil verbinden (wat je performance kost).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1