Toon posts:

computer laptop heropstarten na worm infectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn HP computer was infected met 3 worm virussen en enige watnu
nog te zien is en werkt, is een blank screen... hoe kan ik mijn prgramma's
weer installeren.... de computer leest de recovery disks ook niet...
Iemand ervaring hiermee?
Dank bij voorbaat.... Paul 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Kijk eerst eens in je bios naar de boot-volgorde.
Je pc moet wel weten dat hij eerst de dvd-speler aan moet spreken (om die recovery disk te starten) voordat hij naar de Harddisk kijkt.

Ohja, let er op dat als je die recovery disk gebruikt dat je waarschijnlijk al je documenten, muziek e.d. dan kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel alles opback-up disk en ik weet dus dat alles verloren is...maar momenteel zie ik enkel
een blank scherm en bij het opstarten is er geen mogelijkheid om ook maar iets te openen..dus dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:46:
ik heb wel alles opback-up disk en ik weet dus dat alles verloren is...maar momenteel zie ik enkel
een blank scherm en bij het opstarten is er geen mogelijkheid om ook maar iets te openen..dus dood
Maak dan eerst een backup met een BartPE of Knoppix CD, als je die backup al niet hebt.

Verder ben je veel te vaag in je beschrijving van wat je al geprobeerd hebt. Probeer wat meer informatie te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 28-02-2010 19:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK... het is een HP pavilion laptop en eerst kreeg ik een bericht dat er 3 worm infecties waren en verschillende andere virussen..ok.. ik had getracht om via firewall verder damage te beperken, maar zonder success. De computer liet me dus niets verder doen of geen acties ondernemen. Uiteindelijk had ik de computer uitgeschakeld en de volgende dag terug opgestart... maar zonder succes. Bij het opstarten komt enkel "HP Invent" te voorschijn... en dit verwijnt dan onmiddellijk waarna er enkel een blank scherm te zien is..
Bij het insteken van de recovery disk gebeurd er ook helemaal niets. Ik hoor enkel de DVD motor soms draaien, maar er gebeurd dus helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:56:
Bij het insteken van de recovery disk gebeurd er ook helemaal niets. Ik hoor enkel de DVD motor soms draaien, maar er gebeurd dus helemaal niets...
Vaal moet je bij dergelijke recovery's F11 of zo indrukken bij het opstarten. Check de manual voor instructies.

Maar welk type laptop is het, welke trojans? Want je blijft erg vaag in je beschrijving.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Zodra je het HP invent scherm ziet kan je dmv (bij hp geloof ik via F1) in de bios komen.
Dat zal ongetwijfeld ook in beeld staan.

In de bios dus de bootvolgorde goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx.... het was F10 en ik heb het "PhoenixBios Setup Utility screen
Het is een HP Pavilion dv5000 laptop, BIOS version F.09
processor Type GenuineIntel (R) CPU T2400
Processor Speed 1.83Ghz

Wat nu verder te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish