Brom platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Philips 212 electronic platenspeler. Het toestel is geaard, dat weet ik zeker want ik heb alles doorgemeten. De aardig gaat via de tulpstekkers.

Nu heb ik het probleem dat hij altijd een onhoorbare 'brom' heeft, dit zie ik via de grafische equalizer die bij 63 Hz altijd tot de helft brandt. Hier heb ik geen last van en volgens mij verdwijnt dat als ik een plaat afspeel, aangezien hij dan niet de hele tijd brandt.

Echter, af en toe geeft hij , geheel willekeurig, een duidelijk hoorbare brom (de 63 Hz brandt dan volledig, andere frequenties een beetje). Als ik de tulpjes loskoppel en ze er opnieuw in doe, is de brom weg en heeft hij weer de standaard 'brom'.

Misschien nog even handig om te vermelden: het is een midi set, met losse componenten maar hij is een paar centimeter smaller dan de top-modellen Technics. Het was dus een zelf samen te stellen set, de originele platenspeler (midi formaat en volledig elektronisch) uit 1987 laat helemaal geen brom horen en zien op de equalizer.

Wie weet er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Japsuh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:04:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Philips 212 electronic platenspeler. Het toestel is geaard, dat weet ik zeker want ik heb alles doorgemeten. De aardig gaat via de tulpstekkers.
Nope, de aarding bij platenspelers gaat via een los draadje. Sluit die aan op het aardpunt van je versterker en de brom is weg.

Maarehm, als de originele speler geen brom heeft, waarom gebruik je die dan niet?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 28-02-2010 17:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Nu online
De aarding gaat wel door de tulp draadjes, er zit een aardedraad in een tulp stekker (die aangesloten is aan de buitenkant van de stekker) en die is aangesloten op de versterker. Zo was het origineel met de DIN kabel ook.

De originele platenspeler vind ik geen echte platenspeler. Het is een lichte, plastic rammelbak ;) En daarbij, die is volledig automatisch en dat vind ik niet leuk.

[ Voor 20% gewijzigd door Japsuh op 28-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Japsuh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:16:
De aarding gaat wel door de tulp draadjes, er zit een aardedraad in een tulp stekker (die aangesloten is aan de buitenkant van de stekker) en die is aangesloten op de versterker. Zo was het origineel met de DIN kabel ook.
En is je vervangende platenspeler gemaakt om dat zo te laten werken? Bij die setjes willen nogal wel 's truukjes uitgehaald worden omdat ze beide kanten van het verhaal maken, en dan kunnen ze her-en-der een kabeltje weglaten.
De originele platenspeler vind ik geen echte platenspeler. Het is een lichte, plastic rammelbak ;) En daarbij, die is volledig automatisch en dat vind ik niet leuk.
Right, die automatische dingen zijn niks idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Nu online
Het leek mij gewoon een kwestie van wat draadjes solderen zodat het hetzelfde zit als het bij de DIN-stekker zat. Trouwens, er schiet me nog wat te binnen. Met een verloopkabel van DIN naar tulp gaf hij ook die brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Nu online
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar er loopt echt geen apart kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Japsuh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:37:
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar er loopt echt geen apart kabeltje...
Hoeveel aders in die DIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:27

mr_petit

opperprutser

Volgens mij zit het verschil in het interne bedradingsschema van beide draaitafels.
Bij sommige draaitafels wordt intern de aarde met de - van de signaalkabels verbonden (maar da's eigenlijk niet goed). Bij andere tafels is dit gescheiden.
Dus bij een platenspeler waar tulp uitkomt en met din converter op een versterker wordt aangesloten kan je de aarde van je speler missen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Nu online
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er van de week mee aan de slag.
Pagina: 1