Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347805

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week een actieve woofer gekocht. Dit is een versterker + woofer in één.
Zo heb ik hem aangesloten:

-Rode Kabel vanaf versterker 12v naar +accu
-Blauwe kabel vanaf remote aansluiting radio naar remote versterker
-Zwarte kabel vanaf ground versterker naar - accu (accu ligt achterin dus korte kabel)

en dan nu het probleem de RCA kabels, als ik de RCA kabels niet aansluit geeft me versterker gewoon een groen lampje van power.
Als ik dan de RCA kabels vanaf me radio OUT naar versterker IN put aansluit en ik zet dan de Rode kabel 12v weer op + en de Zwarte kabel op - krijg ik in ene een ROOD lampje PTR (protect).

Ik zou mij god niet weten wat dit kan zijn, heb overal op internet gezocht of iemand het zelfde probleem heeft mee gemaakt maar de meeste problemen gaan over de remote kabel.

Ik heb ook al de Remote kabel ipv op me radio op de + gezet dan krijg ik groen lampje , sluit ik dan de RCA kabel weer aan word het weer ROOD....

Trouwens de RCA kabel is splinter nieuw, maar er zit wel een heel klein dun draadje tussen de twee RCA kabels waar dient deze voor want ik gebruik deze namelijk niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten is niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 28-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:40
Ik move dit topic even naar Audio en HiFi aangezien het niet heel veel te doen heeft met LCD, Plasma & Projectie :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Dat hele dunne draadje tussen die 2 is voor de remote. Dus voor het schakelen van je versterker met je autoradio. Die heb je nu dus apart aangesloten.

Wat je protect kan zijn weet ik niet. Ik zal het eens navragen morgen meer nieuws.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

test eerst eens even met bv. je mp3 speler en andere kabels. zorg wel dat er op je remote spanning staat. Op deze manier kun je alvast uitsluiten dat het probleem je radio of kabels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Test eerst de RCA-uitgangen van je radio maar eens. De buitenkant van de RCA-connector is (gezekerd) verbonden met de buitenkant van de radio. Als je de weerstand meet tussen de buitenkant van de RCA-connector en de buitenkant van de radio, dan mag dit eigenlijk niet meer dan 1 Ohm zijn.

Als er, bijvoorbeeld tijdens de installatie van de radio ofzo, ooit 12 volt op de buitenkant van de RCA-connector is gezet, dan is de zekering in het circuit waarschijnlijk gesprongen. (Daarom zitten er ook vaak van die rubber dopjes op de RCA-connectors.)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 28-02-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, even wat dingen uitsluiten:

1. probeer een andere kabel
2. probeer een andere speler (zoals een mp3 speler)
3. zet je sub even bij een maat in de auto, en test hem daar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347805

Topicstarter
Ik heb de RCA kabel getest door middel van een splitter op me RCA kabel te zette zodat ik me ipod er op kon aansluiten, de actieve woofer deed het heel zacht.

Toen heb ik ook nog de RCA kabel van van een vriend van mij uit zijn woofer gehaalt (verder nogsteeds zijn radio gebruikt) en toen deed hij niks.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 347805 op 01-03-2010 14:43 ]

Pagina: 1