DVI naar HDMI mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 20:48
Ik heb een ASUS GF 8800GTS 640MB videokaart systeem en gebruik 1 van de 2 DVI uitgangen op dit moment voor mijn monitor (logisch). Ik heb dus nog 1 DVI over en vroeg mij het volgende af...

1. Bestaan er DVI naar HDMI kabels? Ik heb zelf al een beetje lopen zoeken... is dit iets? http://www.mediahomeservi...dvi-10m-cable-551g-10.php of is dit HDMI naar DVI?
Ik wil graag mijn FULL HD LCD TV gebruiken als 2e monitor voor het afspelen van films vanaf de pc. Dat brengt mij op mijne volgende vraag...

2. Kan mijn pc (videokaart) en tv dit wel aan? Zo ja, gaat er kwaliteit 'verloren' omdat mijn videokaart geen native HDMI on board heeft en misschien het DVI>HDMI kabeltje kwaliteit verloren laat gaan? Kan ik daarnaast mijn pc aansturen de 2e monitor (mijn HD TV) op full HD resolutie (1080px) te draaien?

ALvast bedankt

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hier is al héél veel over geschreven. Lang verhaal kort: ja, het kan. Koop gewoon een HDMI-kabel van de lengte die je denkt nodig te hebben en zet er een DVI-HDMI-koppelstukje tussen. Door een gewone HDMI-kabel te kopen kun je deze later nog ergens anders voor gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 28-02-2010 16:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

1: Ja, zorg er wel voor dat als je geluid wilt op je tv ofzo dat je dan een 3,5 jack > Tulp koopt kosten ongeveer één euro.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
1. Ja, die bestaan;
http://tweakers.net/price...ojqE__mIz_r_phk6eSPSYSylf (En naar mijn weten zijn Sandberg en Belkin nog geen merken van Apple :P )
Ik heb zelf een converter bij mijn kaart gekregen.

2. Naar mijn weet gaat er geen kwaliteit verloren en is je kaart ruim krachtig genoeg voor 2 beeldschermen

[ Voor 7% gewijzigd door Hufter op 28-02-2010 16:54 . Reden: @ hieronder: Apple? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

NeoMe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:39:
1: Ja, zorg er wel voor dat als je geluid wilt op je tv ofzo dat je dan een 3,5 jack > Tulp koopt kosten ongeveer één euro.
Liever optisch natuurlijk ;) Betere kwaliteit en de mogelijkheid om (later) aan te sluiten op een (surround)receiver.
Je linkt naar Apple-spul. Ik denk dat je deze link bedoelt. Dan kom je op zoiets uit (klikbaar voor bestelpagina):
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/VC-004G_FRONT.JPG

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Er zijn geen koppelstukjes die ook geluid injecten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

of gewoon een kabel met aan 1 kand dvi en aan de andere hdmi.
Martink schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:46:
Er zijn geen koppelstukjes die ook geluid injecten he?
die zijn dr wel, maar een stuk moeilijker te vinden, die kun je ook alleen maar aan de spdif out op je moederbord aansluiten.. of niet.. dr zijn wel videokaarten die het ondersteunen, moet je een extra kabeltje dr bij hebben gekregen *en* een speciaal aangepast dvi-hdmi blokje..

[ Voor 88% gewijzigd door AlexanderB op 28-02-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Ja dat werkt gewoon. Ik gebruik dit ook bij mijn HTPC. Ik zou inplaats van een DVI naar HDMI kabel gewoon een DVI naar HDMI connector kopen en een degelijk kabel.

Er gaat bovendien geen kwaliteit verloren. DVI is ook gewoon digitaal signaal. Alleen bij HDMI zit nog geluid en vaak nog HDCP (een codering).

Edit: spuit11. Is eigenlijk alles al gezegd, maar zag het niet omdat ik niet refreshte voordat ik reageerde.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchman140 op 28-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

Umbrah

The Incredible MapMan

@Martink: Niet zomaar passief, nee. Je dient toch op een bepaalde digitale manier die weer nét wat anders is dan SP/DIF geluid in HDMI te verwerken. Die blokjes bestaan geheid, maar zijn actief en vrij duur. Overigens: sommige videokaarten doen dat, staat mij iets van bij dat sommige GF8800's het ook konden, ik adviseer de TS om uit te zoeken of zijn GF8800 een SP/DIF-in heeft (meestal een klein wit stekkertje wat lijkt op een kleinere fan aansluiting). In dat geval kan de videokaart het geluid inweven bij een van de DVI uitgangen, zodat het opzetten van een DVI/HDMI koppelstukje of DVI>HDMI een volwaardige HDMI uitgang geeft (zowel beeld als geluid! het videodeel van HDMI is in feite "gewoon" dual-link DVI).

ATI kaarten hebben een hele geluidskaart in de videokaart zitten, en één van de DVI poorten meestal geel geverfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 21:02

Bolletje

Moderator Harde Waren
8800GTS (oud) heeft nog geen S/PDIF aansluiting volgens mij, al kan ik erover heen kijken. Mijn 8800GTS 512MB heeft het wel, maar daarbij is het geen wit blokje, maar enkel 2 pollen zonder omhulsel.

Die DVI-HDMI adapters krijg je vaak standaard bij ATI-kaarten en werken ook met NVIDIA kaarten (zelf getest). Als je er dus zeker van bent dat je een S/PDIF-aansluiting hebt, dan kan je gewoon een advertentie in V&A zetten. Veel mensen gebruiken de adapter toch niet...
Pagina: 1