Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik heb een RX433 gekocht van Velleman, dit is een 433Mhz RF ontvangst module.

Dit is de datasheet: http://www.velleman.eu/downloads/7/rx433_datasheet.pdf

Nu vroeg ik mij dus af of als ik de module aansluit, ik de digitale uitgang gewoon kan uitlezen met HyperTerminal op de COM poort? Of moet ik daarvoor ook nog andere trucs uithalen?

[ Voor 19% gewijzigd door Black-Xjuh op 28-02-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

Dat hangt er vanaf wat voor signaal je er naartoe gaat sturen. Je moet iig wel een rs232 level converter erachter knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
+ je krijgt allemaal ruwe en smerige data binnen dus dat moet je ook oplossen met encoders en decoders.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
skr schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:17:
Dat hangt er vanaf wat voor signaal je er naartoe gaat sturen. Je moet iig wel een rs232 level converter erachter knopen.
Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb nu de uitgang van de ontvanger aan gesloten op RS232 naar USB convertor en krijg hier data uit, zoals verwacht veel rotzooi maar als ik verzend is dit wel duidelijk te herkennen tussen de rest.

Heb ik die level convertor dan alsnog nodig? Of werkt dit nu gewoon en moet ik alleen de relevante info er tussen uit filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
geen converter nodig aangezien je al TTL werkt. Nu nog filteren idd.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je nou nog weet wat je aan het ontvangen bent kun je die specs gebruiken om je singaal te filteren.

maar je seriele poort is veelal niet direct geschikt voor.
die gaat uit van een startbits stop bits etc. nu kijkt hij naar je ruis en denk opeens, he dat lijkt op een startbit, en braakt er een semi random karakter uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 28-02-2010 21:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
Komt inderdaad heel veel troep uit.. Toch kan ik wel herkennen dat de ontvanger 5x het zelfde stukje verzend.

Maar op computer direct aansluiten is dus niet echt iets.. Ga het van de week eens proberen met de Arduino, heb hier wat code voor gezien en die keek in eerste instantie naar de lengte van de puls, dat scheelt al een hoop denk ik.
Pagina: 1