[windows7] video drivers geflipt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vanochtend aan het werk op mijn laptop en ineens werd het scherm zwart (backlight uit). Reageerde nergens op, dus ik geforceerd afgesloten (uit-knop ingedrukt houden). Weer aangezet, nu komen de aparte dingen, ik zal het proberen zo goed mogelijk te omschrijven.

Er was in het midden van het scherm een witte lijn, horizontaal, welke aan de randen feller wit was als in het midden.
Boven en onder deze lijn was hetzelfde te zien (als in een gedupliceerd beeldscherm), echter niet over de volledige breedte. Het was slechts gevuld vanaf links tot een 5 cm vanaf de rechter kant. De resolutie hierin laat ook zwaar te wensen over en de backlight lijkt gedimd te zijn.

Wat heb ik al gedaan om te proberen het op te lossen:
* reboots
* windows opstart herstel
* veilige modus starten
* starten in laatst bekende configuratie

Geen van dat heeft tot een oplossing geleid. Ik vermoed dat het probleem komt door een overleden videokaart, of drivers die geflipt zijn na een windows update? Ik was bezig met visual studio op het moment dat het systeem uit viel.

Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens zojuist nog een memory check gedaan. Die kwam op goed uit, echter na die reboot was het scherm weer normaal (niet gesplit/stuk zwart). Echter om daarna weer te rebooten was het weer gesplit.. Kan het iets met het geheugen te maken hebben? Of is dit gewoon puur toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
Je kan om uit te sluiten of het aan Windows ligt of aan je videokaart eens proberen op te starten vanaf een linux live cd http://www.damnsmalllinux.org/ bijvoorbeeld.

Verder zeg je dat je in veilige modus hebt opgestart, was het probleem daar ook aanwezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus was het probleem er ook aanwezig. Met linux proberen ga ik doen. Tot mijn verbazing werktte het gisteren avond ineens weer. Ik helemaal blij.

Vanochtend werkte het ook nog. Vanavond boot ik, werkt nog perfect. Na 5 minuten bevriest het scherm (het beeld bewoog niet meer, inclusief de muis etc.), dus ik weer rebooten. Weer hetzelfde gezeik als gisteren .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
Word de videokaart niet gewoon te warm?

Dat ie na verloop van tijd uitgaat en pas weer fatsoenlijk gaat werken als ie weer wat afgekoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

En een extern beeldscherm al geprobeerd, of je daar wel normaal beeld hebt?

Welk merk en/of type laptop is het overigens ?

[ Voor 25% gewijzigd door MarElo op 01-03-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55
Klinkt eerder als een oververhitte videokaart/chip, zoals al eerder vermeld.
Pagina: 1