Ik was vanochtend aan het werk op mijn laptop en ineens werd het scherm zwart (backlight uit). Reageerde nergens op, dus ik geforceerd afgesloten (uit-knop ingedrukt houden). Weer aangezet, nu komen de aparte dingen, ik zal het proberen zo goed mogelijk te omschrijven.
Er was in het midden van het scherm een witte lijn, horizontaal, welke aan de randen feller wit was als in het midden.
Boven en onder deze lijn was hetzelfde te zien (als in een gedupliceerd beeldscherm), echter niet over de volledige breedte. Het was slechts gevuld vanaf links tot een 5 cm vanaf de rechter kant. De resolutie hierin laat ook zwaar te wensen over en de backlight lijkt gedimd te zijn.
Wat heb ik al gedaan om te proberen het op te lossen:
* reboots
* windows opstart herstel
* veilige modus starten
* starten in laatst bekende configuratie
Geen van dat heeft tot een oplossing geleid. Ik vermoed dat het probleem komt door een overleden videokaart, of drivers die geflipt zijn na een windows update? Ik was bezig met visual studio op het moment dat het systeem uit viel.
Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kan?
Er was in het midden van het scherm een witte lijn, horizontaal, welke aan de randen feller wit was als in het midden.
Boven en onder deze lijn was hetzelfde te zien (als in een gedupliceerd beeldscherm), echter niet over de volledige breedte. Het was slechts gevuld vanaf links tot een 5 cm vanaf de rechter kant. De resolutie hierin laat ook zwaar te wensen over en de backlight lijkt gedimd te zijn.
Wat heb ik al gedaan om te proberen het op te lossen:
* reboots
* windows opstart herstel
* veilige modus starten
* starten in laatst bekende configuratie
Geen van dat heeft tot een oplossing geleid. Ik vermoed dat het probleem komt door een overleden videokaart, of drivers die geflipt zijn na een windows update? Ik was bezig met visual studio op het moment dat het systeem uit viel.
Heeft iemand enig idee hoe ik hier verder mee kan?