Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Ik ben op dit moment zeer ontevreden over mijn huidige internet situatie.

Het zit nu als volgt in elkaar:
  • Ik heb een KPN ADSL lite abonnement voor telefonie dat eens per twee maanden wordt afgerekend.
  • Ik betaal 1X per jaar aan Telfort 49 euro, geen idee waarom, zal wel met internet vanTele2 te maken hebben.
  • Maandelijks aan Tele2 10 euro voor internet.
  • En mijn telefoonkosten lopen via Pretium.
Nu komt het probleem, ik ben de laatste paar maanden nogal veel aan Pretium kwijt. Er zijn maanden bij dat ik 300-400 euro aan extra bel kosten kwijt ben. En deze kosten zijn niet de kosten buiten de regio of naar mobiele nummers, tevens geen internationale bestemmingen. Het zijn de kosten van de zogenaamde service nummers, en wel de volgende service nummers:
  • 09001888
  • 09001700
Nu kan ik mij herinneren dat circa 8 jaar geleden toen ik het eerste internet abonnement afsloot via zonnet.nl, er een datalimiet bestond en dat je daarboven zou moeten betalen.

Nu heb ik naar mijn gevoel de laatste maanden wel wat meer gedownload, dus deze kosten moeten met het downloaden te maken hebben. Maar tegenwoordig zie je bij veel providers dat er geen download limiet bestaat.

Ik overweeg nu om zowel KPN als Pretium op te zeggen en alles (Internet+Telefonie) bij Tele2 onder te brengen. Wat mij ook op is gevallen is dat Pretium afgelopen november lidmaatschapskosten van in rekening heeft gebracht, waar ik naar mijn beste weten geen toestemming voor heb gegeven.

Zijn er hier soortgelijke ervaringen zoals hierboven beschreven?

Alle advies is welkom.

Dank,

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Ten eerste staat Pretium nu niet echt goed bekend ;)

Maar goed, misschien een idee dat je eerst eens uit gaat zoeken wat je betaald?

Je zegt dat je KPN adsl hebt. (ADSL Lite). 'voor telefonie'? ADSL is internet, tenzij je een pakket als Internet+bellen hebt.
Telfort: Geen idee, dus je betaald het maar, zal wel :?
Tele2 10 eur voor internet... waarvoor heb je dan KPN ADSL Lite?
Maandelijkse telefoonkosten Pretium? En je zegt dat je kpn voor telefonie hebt?

En waarom zou pretium het downloaden van een andere partij aan jouw facturen via een 0900 nummer? Faktureert de bouwmarkt ook jouw brandstof???

Maar goed, dat 09001888 nummer is nummerinformatie. Kost je 0,80eur per minuut. Als je dus een nummer laat zoeken, je laat doorverbinden, en dan 10min belt, kost je dat 8 eur (doorverbinden maakt niet uit, die 0.80 per minuut blijf jij betalen...

0900 1700 is een carrier-preselectdienst, 0.13 cent per minuut bellen naar Iran.. 10min bellen is dus ook weer 1,30 eur.

Ga eerst eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nu werkelijk hebt en schrap de onzin.

en waarom ga je dat nu pas doen? met 300-400 eur aan telefoonkosten had ik dat allang veel eerder uitgezocht

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 28-02-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik uit deze gegevens vermoed is:
ADSL-abbo van Tele2, waarbij de lijnhuur direct aan de KPN betaald wordt.
Daarnaast vaste telefoonlijn van KPN waarbij de belkosten dus via Pretium lopen.

0900-1888 is een nummerinformatiedienst. Wat bij deze diensten interessant is, 0900-1888 kost geloof ik 1.30 per minuut, als je via zo'n dienst een nummer opvraagd kun je je direct naar het opgevraagde nummer laten doorverbinden. Als je dit doet blijft de 1.30 per minuut voor het bellen naar de nummerinformatiedienst wel doorlopen. Dan kunnen de kosten flink oplopen.

De oplossing die je zelf voorstelt, 1 abonnement voor internet en bellen lijkt me de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachatero
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 00:56
Maar goed, misschien een idee dat je eerst eens uit gaat zoeken wat je betaald?
Dat heb ik vanmorgen nu net gedaan:
  • KPN: Elke twee maanden 79 euro voor Bel basis en KPN ADSL Lite abonnement
  • Telfort: 1 maal per jaar 49 euro
  • Tele2: elke maand 10 euro
  • Pretium: 1x 77 euro lidmaatschapskosten en service nummers variërend van min 96 - 400 euro per maand.
Tele2 10 eur voor internet... waarvoor heb je dan KPN ADSL Lite?
Ja, dat is mij ook nog steeds onduidelijk, maar ik had begrepen dat adsl lite via de KPN nodig was om een internet verbinding via een analoge telefoonlijn tot stand te brengen. En dat die 10 euro per maand het internet account is dat via Tele2 loopt.
Maandelijkse telefoonkosten Pretium? En je zegt dat je KPN voor telefonie hebt?
Ja, dat klopt. Ik huur bij de KPN nu alleen de lijn, voor zowel telefoon als internet toegang. Mijn gespreks kosten lopen via Pretium.

Maar goed, mij verontrust me nu alleen waar die extra hoge service nummers vandaan komen. Ik maak geen bewust gebruik van informatie nummers dus moet het iets met downloaden te maken hebben. Ik zal maandag Pretium eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Bachatero schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:52:
[...]

[...]

Ja, dat is mij ook nog steeds onduidelijk, maar ik had begrepen dat adsl lite via de KPN nodig was om een internet verbinding via een analoge telefoonlijn tot stand te brengen. En dat die 10 euro per maand het internet account is dat via Tele2 loopt.
Dat is nog een oud type verbinding waarbij je een lijn-deel en isp-deel hebt van de verbinding. Vroeger heette dat MxStream.Je betaalt aan KPN op je telefoon nota (gekoppeld aan je vaste-lijn nummer!) de ADSL verbinding (lijn-deel) en Tele2 het ISP deel van de verbinding.

Let op - Als je telefonie bij KPN gaat opzeggen, dus compleet laat overnemen door andere partij de dienstverlening stopt je ADSL verbinding. Deze manier is het vast gekoppeld aan elkaar en zal bij het overzetten van je nummer een opheffing op je internet plaatsvinden.

Die twee 0900 nummers die je noemt zijn van hetzelfde bedrijf. Geen idee waarom en of je die gebeld hebt?

http://www.opta.nl/nl/num...resultaat/?query=09001700
http://www.opta.nl/nl/num...resultaat/?query=09001888

En je bedoelt met €49 per jaar denk ik Telfort en niet Telford?

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 28-02-2010 16:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.