Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik heb op een HP DC7800 PC server 2008 r2 64bit geïnstalleerd. Alles lijkt goed te werken en hij is, zeker voor een thuis PC/Server, lekker snel. Raar probleem is dat de server bij een herstart blijft hangen net voor het opstartbalkje van Windows. Als ik de server eerst een shutdown geef (dus helemaal uitzet) en hem dan opstart gaat alles prima. Ik kan geen rare dingen in de eventvwr vinden. Rara, hoe kan dit.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Virtualisatie optie in de BIOS aangezet of staat die nog uit (default) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik kan zo snel geen virtualisatie optie vinden in de bios. Hoe staat dat weergegeven in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
lazybones schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:27:
Virtualisatie optie in de BIOS aangezet of staat die nog uit (default) ?
das geen relevantie optie, ook zonder VT werkt dat ding prima (het OS dan)

tenzij je de hyper-v rol wilt gebruiken, dan is het wel noodzakelijk

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zet je bootlogging eens aan via de F8 optie, en werkt het wel in safe-mode na een hot-reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oeh! Een spelletje! :P

Maar hoever komt ie precies bij een herstart? Ik bedoel, kom je inderdaad nog in het F8-menu, of hangt ie nog net in de POST?

PS: wordt het niet eens tijd zelf ook wat toe te voegen hier in plaats van alleen maar te vragen? ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 28-02-2010 23:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Heb je een optie genaamd "Lock legacy resources" in the BIOS (menu Security -> Password options) ?
Zo ja, zorg dat die is uitgeschakeld (disabled). Met deze optie enabled werkt unattended setup namelijk ook niet (geen idee waarom, ook al heb je geen password ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
Is alle hardware op correcte wijze beschikbaar?
Mogelijk dat bij de tweede herstart in Eventviewer wat te vinden is, al is die kans wat kleiner want een systeem dat daar hangt kan waarschijnlijk (nog) niet wegschrijven in Eventviewer, maar mogelijk dat bij het weer opkomen van bepaalde services er wat te vinden is.
Pagina: 1