Ik ben op dit moment een url rewrite aan het maken waarvan alleen de 1e variabele (pag) zeker is en de rest mogelijk weggelaten kunnen worden.
De url moet zowel op een / als op niets kunnen eindigen:
/catagorieen/fietsen/
/catagorieen/fietsen
De variabelen in de url moeten zowel _ als - als tekst en cijfers kunnen bevatten.
Ik heb al meerdere manuals doorgespit en gezocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om een dergelijke dynamische rewrite te bouwen. Mijn eigen code lijkt me erg inefficient.
Wie heeft een efficiente oplossing voor mijn probleem?
De url moet zowel op een / als op niets kunnen eindigen:
/catagorieen/fietsen/
/catagorieen/fietsen
De variabelen in de url moeten zowel _ als - als tekst en cijfers kunnen bevatten.
Ik heb al meerdere manuals doorgespit en gezocht, maar ik krijg het niet voor elkaar om een dergelijke dynamische rewrite te bouwen. Mijn eigen code lijkt me erg inefficient.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| RewriteEngine on Options +FollowSymlinks RewriteRule ^([^/\.]+)/ index.php?pag=$1 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?pag=$1 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/ index.php?pag=$1&var1=$2 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ index.php?pag=$1&var1=$2 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/([^/\.]+)/ index.php?pag=$1&var1=$2&var2=$3 [L] RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ index.php?pag=$1&var1=$2&var2=$3 [L] enz.. |
Wie heeft een efficiente oplossing voor mijn probleem?
Just as Good