Automatische backup clients. Welke NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 14:57
Voor een klein kantoor met slechts een aantal clients wil ik een NAS inzetten voor automatische backups van de clients.
Nou wordt je op de sites van de producenten overspoelt met media server toepassingen zoals iTunes server, bit torrent client enz. Ik kan maar moeilijke informatie vinden over de backup software :|

De meest interessante keuzes leken me de:
- Synology ds110j -> Synology replicator 3
- LaCie d2 Network 2 -> Genie backupmanager
- Seagate black armor NAS 110 -> Seagate black armor backup (gebaseerd op acronis)

Hebben jullie ervaringen met deze producten of andere aanbevelingen _/-\o_

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Clients zijn XP machine's?

Zo ja, pak een willekeurige NAS en gebruik NTBackup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom ga je clients backuppen? Is het niet veel handiger om de data rechtstreeks vanuit de clients op de NAS te plaatsen en deze dan backuppen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Eens met Question Mark... ik zou zorgen dat alle data centraal staat zodat je maar 1 plek hoeft te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 14:57
Het zijn inderdaad windows xp clients, maar NTBackup... no thnx :D

Het direct opslaan van alle bestanden op de NAS is niet echt mogelijkheid.
Ieder van de werknemers heeft zijn eigen pc met specifieke software en inrichting. Niet een kwestie van 10 dezelfde dooie dozen met outlook en mijn documenten. :P
Bovendien moet die NAS dan nog weer worden gebackuped. ;)

Het gaat puur om de automatische backup van de pc's.
Dus heeft iemand goede/slechte ervaringen met een bepaalde nas + backup software?

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:03
Ik ga binnenkort het zelfde doen als wat jij wilt doen.
Bij mij heeft de klant een Qnap 509 aangeschaft en deze ga ik over 2 weken installeren. Ik moet dan dus ook back-ups van computers naar de nas maken. Ik zit zelf te denken om nt-backup te nemen, of Acronis. Moet nog wel uitzoeken of het hier mee kan. Ik kan je dus over 2 weken meer vertellen wat slim is om te doen.
Pagina: 1