[win7] internet aan het begin traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:28
Beste mede-tweakers,

ik heb het probleem al een aantal keer gezocht op zowel google als GoT, maar echt een duidelijk antwoord heb ik nog niet gekregen.
Sinds ik W7 draai start het internet bij mij traag op. Het klinkt misschien een beetje vaag, maar de eerste 5/10 minuten is het internet tergend langzaam, alsof het even warm moet draaien.
Dit is zowel thuis als op school als op een andere locatie en komt voor bij vast en draadloos. M'n broertjes desktop&laptop, zusjesdesktop, eigen desktop, laptop, laptop van een vriend van m'n broertje en laptop van een vriend van mij hebben er allen last van.
Bij alle betreft het W7 Ultimate x64 en ik heb NIET voor alles dezelfde installatie-DVD gebruikt.

Wat me ook opvalt is dat het internet alleen traag is als het internet niet meer 'nieuw' is, maar alleen als de pc het netwerk al 'kent'.
Bij de eerste aansluiting gaat het dus ook direct razend snel.
Ik heb voor alle pc's de laatste drivers binnengehaald, dus daar kan het niet aan liggen.

groeten,
Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tostyijzer schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:21:
...
Dit is zowel thuis als op school als op een andere locatie en komt voor bij vast en draadloos. M'n broertjes desktop&laptop, zusjesdesktop, eigen desktop, laptop, laptop van een vriend van m'n broertje en laptop van een vriend van mij hebben er allen last van.
...
Buiten Windows 7 Ultimate, zijn er nog gemeenschappelijke overeenkomsten? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle desktops, laptops, ... die je opnoemt allemaal identiek zijn en over dezelfde NIC, Wifi & Driver beschikken en daardoor allemaal hetzelfde probleem hebben ...

Maar waar ik dan aan zou denken is dat op al deze computers misschien dezelfde firewall software, virusscanner, ... of iets anders geïnstalleerd hebben waardoor alles vastloopt zoals je zegt ...

Verder, de installatie-DVD waar je over speekt? Ik veronderstel dat dit gaat over een legaal schijfje of op zijn minst een schijfje met daarop de correcte gebrande ISO van MSDN?

Nog een laatste, wat bedoel je trouwens met 'traag' ? Surfen, downloaden? Heb je al eens een ping test gedaan, traceroute, het aantal tcp connecties nagekeken, ...

edit; om laatste zaken te testen, in de meuk: Sysinternals Suite 2010-01-14 zitten hiervoor enkele interessante tools (TCPView bvb) & ook Nirsoft heeft een hoop leuke network tools :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Eerste wat in mij opkomt is dat er iets mis zou kunnen zijn met de lokale DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
Buiten Windows 7 Ultimate, zijn er nog gemeenschappelijke overeenkomsten? Ik kan me moeilijk voorstellen dat alle desktops, laptops, ... die je opnoemt allemaal identiek zijn en over dezelfde NIC, Wifi & Driver beschikken en daardoor allemaal hetzelfde probleem hebben ...

Maar waar ik dan aan zou denken is dat op al deze computers misschien dezelfde firewall software, virusscanner, ... of iets anders geïnstalleerd hebben waardoor alles vastloopt zoals je zegt ...
Dat is wel een goede. Ze maken allen gebruik van F-secure 9.01, ik ga daar even verder op zoeken
Verder, de installatie-DVD waar je over speekt? Ik veronderstel dat dit gaat over een legaal schijfje of op zijn minst een schijfje met daarop de correcte gebrande ISO van MSDN?
3 zijn met een 'minder legaal' schijfje geïnstalleerd, de rest met een ISO van MSDN.
Maar het kan toch niet aan het 'minder legale' schijfje liggen? Dit betreft een gewone W7-installatie.
Nog een laatste, wat bedoel je trouwens met 'traag' ? Surfen, downloaden? Heb je al eens een ping test gedaan, traceroute, het aantal tcp connecties nagekeken, ...
Traag surfen. Als hij eenmaal verbinding heeft met een site, dan gaat het gewoon snel (bijvoorbeeld een youtube-pagina laden gaat traag, maar het filmpje daarna laadt net zo snel als altijd)

Bedankt voor je antwoord en je tools, ik ga hier zeker mee aan de slag!
Eerste wat in mij opkomt is dat er iets mis zou kunnen zijn met de lokale DNS.
Dat lijkt me niet, want op elke andere (al bekende locatie) begint het internet ook langzaam. Maar het iets waar ik eerst ook aan dacht.

[ Voor 7% gewijzigd door tostyijzer op 28-02-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
Ik heb het, na een hele tijd, maar even proberen te reproduceren. Nieuwe installatie, dit keer maar een gedownloade DVD. Het blijkt niet aan W7 te liggen, maar aan F-Secure Client Security 8.01. Als deze uitgeschakeld staat, gaat alles goed.
Wel bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tostyijzer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:10:
Ik heb het, na een hele tijd, maar even proberen te reproduceren. Nieuwe installatie, dit keer maar een gedownloade DVD. Het blijkt niet aan W7 te liggen, maar aan F-Secure Client Security 8.01. Als deze uitgeschakeld staat, gaat alles goed.
Wel bedankt voor de hulp!
_/-\o_ d:)b

Netjes, dat soort doorzettingsvermogen en berichten zien we graag op GoT!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1