[php - mysql] Harde return uit database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Gegroet,

ik heb een mysql database waar een text in word opgeslagen in een text-veld. In die text zitten soms harde returns. Als ik de text in een <textarea> tag zet dan worden de harde returns getoont, evenals als ik in de phpmyadmin kijk naar de tabel.
Maar de bedoeling is dat deze tekst getoond word zonder in een <textarea> tag te staan. Heb al vanalles geprobeerd maar de harde returns worden niet getoont.

Met var_dump heb ik eens wat tekst laten dumpen om te zien hoe deze harde returns opgeslagen worden (<br/> of /r/n ofzo) maar bij de dump word niets getoond dat wijst op een harde return.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Momenteel laad ik de tekst in een <p> tag maar zonder resultaat.

groetjes.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als het goed is worden breaks gewoon ook in SQL opgeslagen, een \n of \r is ook gewoon een teken.

Als je PHP wilt gebruiken kijk eens naar nl2br. Als je een <pre> tag gebruikt dan worden ze ook zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien had je je even meer moeten verdiepen in HTML. Whitespace is in HTML gewoon whitespace. Elke spatie, tab of newline wordt bij het renderen gewoon gezien als spatie. Als je naar de HTML kijkt, zul je zien dat daar de newlines wel degelijk staan.

Wat jij wilt is waarschijnlijk dat de newline tekens worden omgezet naar <br>. Gelukkig heeft PHP daar de handige functie nl2br voor, maar een simpele str_replace had natuurlijk ook al gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
nl2br doet het inderdaad, ik had al een tijd zitten zoeken naar een functie om dat te doen maar vond deze niet, mss omdat ik me geconcentreerd had op mysql ipv php.

Bedankt in ieder geval.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ligt ook aan je OS, linux zal het als \r\n opslaan en Windows als \n. De functie nl2br lost dit probleem helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Galen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:13:
nl2br doet het inderdaad, ik had al een tijd zitten zoeken naar een functie om dat te doen maar vond deze niet, mss omdat ik me geconcentreerd had op mysql ipv php.
Sowieso is dit iets dat je niet door je DBMS wil laten doen maar door de presentatielaag (in dit geval dus PHP). En, ondanks dat PHP voor elke scheet een functie heeft, als die functie er niet was geweest had je natuurlijk ook zelf makkelijk een replace kunnen doen waarbij je \n replaced door een <br>. In dit geval is er dan toevallig een functie voor, maar is er ooit een functie niet beschikbaar dan is er natuurlijk, zeker voor dit soort basale zaken, ook niets op tegen om zelf eens een functie te maken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
RobIII schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:47:
In dit geval is er dan toevallig een functie voor, maar is er ooit een functie niet beschikbaar dan is er natuurlijk, zeker voor dit soort basale zaken, ook niets op tegen om zelf eens een functie te maken.
Mits je zeker weet dat er geen functie voor is natuurlijk, of die functie moet hopeloos achterhaald / langzaam zijn of niet doen wat je graag wilt. NIH enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
4Real schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:32:
Ligt ook aan je OS, linux zal het als \r\n opslaan en Windows als \n.
Precies andersom ;)

Hail to the king baby!

Pagina: 1