inbouwluidsprekers voor homecinema

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
filmliefhebbers,
is er iemand die inbouwluidsprekers (bose 191 reeks) in gebruik heeft? Is surroundgeluid van degelijke kwaliteit? Ik heb mij laten vertellen dat kwaliteit te wensen overlaat.
Ik zou dit alleen maar gebruiken om geen "storende " elementen in de zitruimte te hebben.
Een alternatief zou de set HT IS100 van Sony zijn, de boxen hebben de grootte van golfballen.
Wat is jullie mening?alvast bedankt
een twijfelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:59
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:14:
filmliefhebbers,
is er iemand die inbouwluidsprekers (bose 191 reeks) in gebruik heeft? Is surroundgeluid van degelijke kwaliteit? Ik heb mij laten vertellen dat kwaliteit te wensen overlaat.
Ik zou dit alleen maar gebruiken om geen "storende " elementen in de zitruimte te hebben.
Een alternatief zou de set HT IS100 van Sony zijn, de boxen hebben de grootte van golfballen.
Wat is jullie mening?alvast bedankt
een twijfelaar
Er zijn veel meer inbouw mogelijkheden dan de Bose luidsprekers.
Eigenlijk hebben alle mainstream luidspreker makers ook wel een inbouw serie (custom install).

De kwaliteit is meestal gelijk aan de boekenplank luidsprekers van hetzelfde merk.
Let er wel op dat bij sommige merken een backbox nodig is om het geluid goed te krijgen (zoals bij B&W)

De inbouwluidsprekers zijn zeker een klasse hoger dan die golfballetjes van Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco008
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2023
mordaunt-short en het merk Boston hebben ook inbouwspeakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

kijk eens op de site van Canton, ik geloof canton.de.
Hebben erg mooie inbouwspeakers.
Wordt wel een beetje kostbaar vrees ik,maar mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:55
Ik heb voor mijn HT inbouwspeakers van B&W.

voor links en rechts: LCR 7
center: LCR 8
achter links en rechts: CDS3

Let wel dat je voor alle luidsprekers ook nog eens een black box nodig hebt.
Dus dit tikt wel aardig aan in prijs...

En ook niet te vergeten dat je voor deze luidsprekers aan te sturen wel een dikke versterker nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens bij Klipsch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarce schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:07:
[...]
De kwaliteit is meestal gelijk aan de boekenplank luidsprekers van hetzelfde merk.
Dat doet de inbouwluidsprekers meer eer aan dan dat ze verdienen. Ze zijn wat mij betreft absoluut niet te vergelijken met degelijke boekenplank/monitor-modellen.

Hier heb je trouwens een lijst met ruim 100 modellen. (Inbouw in plafond/muur of opbouw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Dat doet de inbouwluidsprekers meer eer aan dan dat ze verdienen. Ze zijn wat mij betreft absoluut niet te vergelijken met degelijke boekenplank/monitor-modellen.

Hier heb je trouwens een lijst met ruim 100 modellen. (Inbouw in plafond/muur of opbouw.)
Iets zegt me dat je er nog niet teveel gehoord hebt?
Van waar haal je dit argument nu? Kan je deze uitspraak ook onderbouwen?

Ik durf aardig wat luidsprekers naast mijn B&W LCR8 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende merken gehoord op een schakelsysteem: Canton, Kef en B&W. De typen weet ik niet uit mijn hoofd dus ik weet niet of het kostbare of goedkope waren. Telkens als we die luidsprekers (allemaal in het plafond overigens) aanzette was de reactie; "Doe maar snel weer terug op de normale luidsprekers". Ik denk voornamelijk dat het komt omdat je simpelweg te weinig volume hebt voor leuke laagweergave en omdat je altijd onder een vrij forse hoek zit t.o.v. de tweeter zodat de hoogweergave ook niet fantastisch is.

Dat laatste probeert Kef te compenseren door in ceiling luidsprekers te maken die bij gebruik uit het plafond gedraaid komen.
Afbeeldingslocatie: http://blog.activehome.co.uk/photos/uncategorized/kef_inceiling_speaker.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:34:
Ik heb verschillende merken gehoord op een schakelsysteem: Canton, Kef en B&W. De typen weet ik niet uit mijn hoofd dus ik weet niet of het kostbare of goedkope waren. Telkens als we die luidsprekers (allemaal in het plafond overigens) aanzette was de reactie; "Doe maar snel weer terug op de normale luidsprekers". Ik denk voornamelijk dat het komt omdat je simpelweg te weinig volume hebt voor leuke laagweergave en omdat je altijd onder een vrij forse hoek zit t.o.v. de tweeter zodat de hoogweergave ook niet fantastisch is.

Dat laatste probeert Kef te compenseren door in ceiling luidsprekers te maken die bij gebruik uit het plafond gedraaid komen.
[afbeelding]
Dat klopt inderdaad.
Daarom dat je bij B&W verplicht de blackboxen erbij moet nemen. Anders kan je ze zelfs niet monteren...

Zo heb je ook de nodige aantal liters lucht welke de speakers nodig hebben.
Pagina: 1