Werkt Sata II op een Sata mb?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-01 09:32
Hallo!

Wie kan me helpen? Ik heb een Dell Dimension 9200 uit 2007 met een 500 gig Sata HD. Daar wil ik graag een twee HD bijproppen, maar ik kan alleen nog maar Sata II schijven vinden. Kan dat? Is Sata II backwards compatible met Sata I of verschilt dat per schijf?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

http://www.google.nl/

http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

[ Voor 92% gewijzigd door Q op 28-02-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moederbord van de Dell Dimension 9200 zitten SATA II-poorten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Q heeft wel een punt. Als je nou 'sata backwards compatible' had getypt in Google, had je je antwoord gelijk al gevonden. ;(

(Hint: Ja)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oostra schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:13:
Hallo!

Wie kan me helpen? Ik heb een Dell Dimension 9200 uit 2007 met een 500 gig Sata HD. Daar wil ik graag een twee HD bijproppen, maar ik kan alleen nog maar Sata II schijven vinden. Kan dat? Is Sata II backwards compatible met Sata I of verschilt dat per schijf?

Alvast bedankt!
Dell verkocht in 2007 hoogst waarschijnlijk geen computers met SATA I.
Er zijn waarschijnlijk geen harde schijven van 500 GB met SATA I.
Dell noemt alle poorten SATA. Waarschijnlijk zijn daar SATA II-poorten mee bedoeld.
Trinsec schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:46:
Q heeft wel een punt. Als je nou 'sata backwards compatible' had getypt in Google, had je je antwoord gelijk al gevonden. ;(

(Hint: Ja)
Dell Dimension 9200 intypen helpt nog meer. :*)

De warmte van het forum van tweakers.com is leuker dan de kilte van google.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 12:00 . Reden: Informatie van topicstarters dient met argwaan gelezen te worden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Oostra, aller eerst welkom op GoT. Q geeft het al een beetje aan, overigens niet op de manier die we hier graag zien, maar het is wel duidelijk. Hier op GoT verwachten we van iedere enig eigen inzet. Dat betekent voodat je een ee topic opent eerstde FAQ's eens doorneemt of de GoT search gebruikt.

De vragen die jij nu stelt worden hier als "basic knowledge" gezien en is terug te vinden in de FAQ's van dit subforum, ook met de GoT search zul je hier genoeg over kunnen vinden. Waar het opneer komt het is geen topic waardig n daarom gaat deze dan ook op slot.

Om je uiteindelijk toch van en antwoord te voorzien: Er is 1 standaard en dat is de S-ATA standaard, deze kent verschillende revisies. S-ATA II is geen van dit alles, S-ATA II was de naam van een groep die nieuwefeatures voor de S-ATA standaard goedkeurd. Tegenwoordig gaan zij door het leven onder de naam SATA-IO. (http://www.sata-io.org/) De industrie is alleen met de naam S-ATA II aan de haal gegaan en het in de markt gezet alszijnde een nieuwe standaard wat het niet is.

Controllers en hardeschijfen voorzien van het S-ATA II "label" zijn gewoon backward comaptible met de controllers en hardeschijfen die ht "label" niet dragen. Voor heel oude S-ATA controllers is het soms nodig om doormiddel van een softwaretooltje of jumper de hardeschij met S-ATA II "label" de zogenaamde S-ATA II features uit te schakelen, voor betere compatibiliteit. Met andere woorden het moet gewoon mogelijk zijn een SATA II gelabelde hrdeschij te gebruiken in jouw Pc.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.