RMA Raptors bij Alternate duurt nu al zo'n 11 weken...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-08 21:57
Op 14 December heb ik m'n eerste WD RaptorX aangeboden bij Alternate voor RMA, twee weken later gaf m'n 2e raptor de geest en heb deze net na oud & nieuw ook weer bij Altermate gebracht.

Het is nu al zo'n 11 weken nadat ik de eerste HDD weg gebracht heb en nog steeds niets gehoord van alternate, ook een telefoontje naar alternate leverde weinig op, ik moest nog maar 4 weken wachten omdat de feestdagen er nog tussen zouden hebben gezeten.

Op de site van WD staat dat er voor RMA slecht 11 werkdagen voor staat.

Dus is dit de gebruikelijke duur bij alternate dat ze pas een x aantal schijven te gelijk versturen naar WD of lijkt het erop dat ze gewoon zoek zijn?
En heb ik het recht om te eisen dat ze met andere schijven over de brug moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks contact met de fabrikant schijnt sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Daar heeft ie op het moment weinig aan, de schijven zijn al bij alternate immers..
Ik zou ze nu nog een keertje bellen, en anders probeer je samen op een oplossing te komen. Dat zij bijv jou nieuwe schijven opsturen en dat ze zelf de RMA afhandelen en die schijven in de winkel weer verkopen (als ze nieuwe trg krijgen van WD)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
ik ken het beleid een beetje bij alternate, heb immers vaak zat mensen zien staan koken van woede bij de servicedesk, als ik het op een akkoordje gaat gooien met alternate zelf gaan ze zeker komen met de dagwaarde van de HDD's zoals je wel vaker leest over altenate met producten die ze niet meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat er bij WD na te vragen is of WD de harde schijven ontvangen heeft. En misschien kan Western Digital vertellen of en wanneer de vervangers opgestuurd worden. In een ander topic is verteld dat Western Digital soms erg lang doet over het inboeken en verwerken van opgestuurde harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Dan heb je referentienummer nodig, ik vermoed dat TS die niet heeft ontvangen van de shop?

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het weer de vraag of Alternate het referentienummer kan en wil geven. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Idd geen referentie nr. ontvangen, het zou max 8 weken duren wat ik overigens al absurd lang vond, en dan later weer een afschepertje krijgen met nog maar even 4 weken aankijken. maar al die tijd geen gebruik kunnen maken van m'n computer. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07-2021
In de eerste zin staat de oorzaak al van de TS: Alternate.. Heb dat ook vaker in het verleden meegemaakt. Spulletjes verkopen is mooi maar aan RMA kunnen ze niks verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijkheden om de reparatieperiode door te komen:
1. een goedkope extra harde schijf kopen voor 32,90 euroos.
2. een ssd kopen voor een nieuwe snelheidservaring.

Een harde schijf met grotere inhoud kan als de reparatieschijven terug komen altijd gebruikt worden als backup-schijf, eventueel in een externe behuizing.
De ssd kan blijvend gebruikt worden als opstartschijf en besturingsprogrammaschijf terwijl de harde schijven voor opslag gebruikt worden.

Contact opnemen met de fabrikant kost maar 1 emailtje...... ;(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een RMA tijd van 2 maanden is gewoon belachelijk, dit geeft wel duidelijk de kwaliteit van de service van de betreffende winkel weer. Hoeveel tijd een garantie/RM afhandeling mag duren durf ik niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar tweemaanden zal zeker niet acceptabel zijn, ookal zou WD er zolang over doen om de hardeschijfen te vervangen, wat ik overigens betwijfel, is het de verantwoording van de winkel dit in een afzienbare tijd te regelen.

Ik verhuis dit topic naar het subforum "shopping forum" hoogstwaarschijnlijk zijn er daar meer mensen die hir iets over kunnen zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:58:

Contact opnemen met de fabrikant kost maar 1 emailtje...... ;(
precies, alleen als ze daarop nou ook eens op zouden reageren, niet duzzz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit ervaring weet ik dat WD niet zomaar RMA info meedeelt als jij zelf niet de RMA requester bent. Dikke kans dat dit nu ook het geval is.

WD RMA regel ik zelf altijd rechtstreeks aangezien het gewoon het snelste is. Advance RMA (wel een CC nodig) is echt retesnel. Binnen een week heb je vooraf de vervangende schijven en daarna heb je 30 dagen de oude, in de doosjes die je binnenkrijgt, terug te sturen.

Helaas heeft de TS hier nu weinig aan maar misschien iets voor de toekomst.

Probleem van de TS is in dit geval Alternate en WD zal hier geen hulp kunnen bieden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Winkels en RMA... ik zit ook met een klant die zijn disk door een andere partij heeft laten vervangen, die wacht nu al een jaar op een nieuwe disk, degene die de RMA zou doen beweert stug dat Samsung zo lang over een RMA doet. Op de vraag of ik de RMA-gegevens mag wordt geen antwoord gegeven. Gaat overigens niet om Alternate in dit geval. In mijn geval heb ik gewoon een nieuwe disk besteld.

Ik zou proberen Alternate meer op de huid te zitten. Eisen dat ze je RMA binnen 2 weken verwerken, of eisen dat je je schijven terug krijgt. WD verwerkt RMAs nml gewoonlijk in een week. Ik heb RMA's meegemaakt waarbij ik maandag de disk op de post deed en vrijdag een vervangend exemplaar in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toen ik er destijds werkte, werden er producten verzameld net zolang tot er genoeg was om naar de fabrikant te sturen. Kan zijn dat er daarom wat vertraging in zit, maar 11 weken is belachelijk lang.

Je stem verheffen aan de telefoon kan wonderen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede reden ,om bij de volgende aankoop alternate links te laten liggen.

Ben ooit bij hun servicedesk geweest om iets te retourneren op een doordeweekse ochtend. vroeg. waren toen wel geteld 2 andere klanten. na ruim 1,5 uur wachten werd ik pas geholpen. Reden voor mij om op dat moment te besluiten geen spullen meer te kopen bij alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
whazzzup schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:48:
maar al die tijd geen gebruik kunnen maken van m'n computer. :N
Ik heb nog wel een 160GB sata HDD liggen die je mag lenen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Icey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:35:
[...]

Ik heb nog wel een 160GB sata HDD liggen die je mag lenen :).
je denkt toch niet dat ik helemaal zonder zit, zal gek worden, heb beslag gelegt op m'n vrouws laptop en er staat nog htpc onder de tv.... alleen jammer dat de gewone pc stoffig staat te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Net dus terug van Alternate, 1 schijf lag al klaar, hier ging het om die ik in januari had terug gebracht.
Die van december was vandaag toevallig binnen gekomen en moest nog verwerkt worden voordat ik 'm mee kon nemen.

Die raptor die ik nu al binnen hebt is omgeruild voor een nieuwe VelociRaptor, dus ben er wel op voorruit gegaan wat dat betreft.
Nu nog ff wachten op nr. 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

whazzzup schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:32:
Net dus terug van Alternate, 1 schijf lag al klaar, hier ging het om die ik in januari had terug gebracht.
Lag toevallig al klaar? Go hoe toevallig. Ik heb eerder het idee dat ze er toevallig nog een in voorraad hadden liggen en die maar met jou mee hebben gegeven.
Die van december was vandaag toevallig binnen gekomen en moest nog verwerkt worden voordat ik 'm mee kon nemen.
Ja, ja... met andere woorden ze hadden geen tweede op voorraad liggen. Als ze wel daadwerkelijk nog een hebben liggen en ze laten je terugkomen, omdat hij nog niet "ingeboekt" is, dan is het wel een erg klantonvriendelijk en onprofessionele winkel.
Die raptor die ik nu al binnen hebt is omgeruild voor een nieuwe VelociRaptor, dus ben er wel op voorruit gegaan wat dat betreft.
Inderdaad omgeruild met een nieuwe omdat ze de RMA niet op orde hebben ze je ook daadwerkelijk een nieuwe meegegeven, en geen refurbisched die terug is gekomen van WD. Dit is wel jouw geluk, maar jongens wat een slechte afhadeling hebben ze daar.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
whazzzup schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:32:

Snap eigenlijk niet waarom jij op een RMA moet wachten.
Tis toch niet een speciaal iets dat ze niet standaard op voorraad hebben?

Ik kreeg bij 2 kapotte harddisken gewoon gelijk een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erwinvz1 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:48:
[...]

Snap eigenlijk niet waarom jij op een RMA moet wachten.
Tis toch niet een speciaal iets dat ze niet standaard op voorraad hebben?

Ik kreeg bij 2 kapotte harddisken gewoon gelijk een nieuwe
De Raptor hardeschijfen zijn nu niet alle daagse hardeschijfen, ik kan mij er iets bij voorstellen dat ze daarvan er niet veel op voorraad hebben liggen, als ze deze uberhaubt op voorraad hebben liggen. De raptor hardeschijfen zijn eigenlijk geboren uit SCSI hardeschijfen waar ze een S-ATA controller onder hebben geplakt. De robustheid en 10.000rpm hebben ze behouden, vandaar dat deze hardeschijfen ook duurder zijn dan gemiddeld en standaard 5 jaar garantie meekrijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 03-03-2010 09:41 ]

Pagina: 1