Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht, namelijk de Acer Aspire M5810. Alles origineel gelaten behalve een betere videokaart van mij erin gezet. Vervolgens start ik hem en krijg ik de melding dat het netwerk element (het is een geintegreerde netwerkkaart) niet kan worden gestart (error code 10). Dit terwijl de driver wel juist is geinstalleerd.

Sindsdien heb ik al verschillende drivers geprobeerd te installeren tevergeefs. De originele videokaart terug te plaatsen en de computer opnieuw te formatteren en windows 7 opnieuw te installeren. Echter het probleem blijft dat het netwerk device niet wil opstarten.

Het betreft hier de Intel 82578dc Gigabit. Iemand enig idee wat ik nog kan doen of heeft iemand hier al eerder problemen mee gehad? Ik kan echter niks op google hierover terug vinden.

Ik zou graag jullie help hiermee willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De situatie die je beschrijft heb ik vaker gezien. Er is sprake van een hardwareconflict. In principe zou windows automatisch een vrije instelling moeten vinden, maar dit gaat niet altijd goed. Waarschijnlijk heeft jouw nieuwe grafische kaart een vaste setting. Probeer eens een handmatige i.p.v. automatische instelling voor de netwerkkaart, die kan meestal wel gewijzigd worden. Waarschijnlijk hoef je alleen het toegewezen irq in iets anders te wijzigen. Als je daar iets anders van maakt, zal windows zelf zeggen of dat nieuwe irq beschikbaar is. Wat misschien ook goedgaat is je netwerkkaart wissen uit apparaatbeheer, na een herstart zal hij hem weer vinden en mogelijk vanzelf een ander (vrij) irq kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door cjdijk op 28-02-2010 09:45 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat verwijderen van het apparaat uit apparaatbeheer of zelfs installatie ongedaan maken en vervolgens de computer opnieuw opstarten wil helaas niet baten, ik krijg dan nog steeds hetzelfde probleem.

De IRQ voor dit apparaat moet je kunnen wijzigen bij eigenschappen van het apparaat in apparaatbeheer en dan vervolgens in het tabblad bronnen right? Want het lijkt erop dat ik deze instellingen niet zelf kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:10:
Dat verwijderen van het apparaat uit apparaatbeheer of zelfs installatie ongedaan maken en vervolgens de computer opnieuw opstarten wil helaas niet baten, ik krijg dan nog steeds hetzelfde probleem.

De IRQ voor dit apparaat moet je kunnen wijzigen bij eigenschappen van het apparaat in apparaatbeheer en dan vervolgens in het tabblad bronnen right? Want het lijkt erop dat ik deze instellingen niet zelf kan aanpassen.
Eerst vinkje weghalen bij "automatische instellingen gebruiken", daarna kun je hem wel wijzigen. Tenminste, ik denk dat dit bij windows 7 op dezelfde manier gaat als bij xp.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik de IRQ voor het apparaat niet aanpassen aangezien er bij Bronnen wordt gezegd dat dit apparaat niet gebruikt maakt van bronnen omdat hij niet correct werkt. Ook kan ik helaas niet echt achterhalen of het werkelijk een IRQ conflict betreft in msinfo32. Ook al zou deze netwerkadapter een IRQ delen met een ander apparaat, dan zou hij toch minstens af en toe moeten werken of zie ik dat verkeerd?

In ieder geval heb ik geen idee hoe ik de IRQ nu van dit apparaat kan wijzigen aangezien ik in bronnen geen bronnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Doe bij hardware in windows uninstall.
Dan reboot.
Dan laten zoeken naar drivers. Verschillende drivers zoeken(intel)(en op je pc zetten) en deze zelf aanwijzen, of via windows misschien algemene driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check even de status van ACPI. Kan zijn dat daar iets mis zit.

Verder: aangezien je videokaart het wel doet, moet je dus van je videokaart de bronnen wijzigen, en niet van de netwerkkaart ;) Als je eerst die van de videokaart wijzigt, kan het goed zijn dat je de NIC ineens wel aan de praat krijgt. Zoek naar een vrij IRQ (als je die niet hebt: een IRQ die weinig gebruikt wordt), floppydrive ofzo ) en geef dat aan je videokaart. Vervolgens IRQ van video die vrijgekomen is, toekennen aan je NIC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee Jan, dit heb ik al meerdere keren gedaan en al die verschillende drivers kunnen wel worden geinstalleerd, echter krijg ik dat de melding dat het device niet kan opstarten (code 10). Ik begin er toch echt hard aan te denken om gewoon een usb2ethernet module te kopen en dan vervolgens die wijze het netwerk op te gaan. En dan de interne maar te laten voor wat het is, want ik kom er zo echt niet uit.
Pagina: 1