tikkend geluid uit pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren kwam er opeens een tikkend geluid uit mn pc. Nadat ik hier wat over had opgezocht op google was ik bang dat het uit mijn harde schijf vandaan kwam. Het geluid leek een beetje op het getik dat je te horen krijgt uit de pc luidspreker wanneer er geen geluidskaart geinstalleert is. Het was niet constant en kwam onregelmatig terug. Nu vandaag is t helemaal weg.

Het gaat om een samsung hd103SI, deze (en de pc) is nog maar een paar maanden oud. Is het mogelijk dat deze nu al kapot aan het gaan is, ondanks dat het geluid is gestopt? Ik heb verder geen last van blue screens, crashes of andere vage problemen. Dus het lijkt me sterk dat m'n hd nu al aan z'n einde is. Ik kan nergens ook iets vinden over wat het betekend als het geluid ophoudt. Dus moet ik me zorgen maken of is er niets mis met de harde schijf?

alvast bedankt.

Mvg, Marcush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het enige dat je had kunnen doen was de kast open maken en goed luisteren waar die tik exact vandaan komt. Google gaat je daar echt niet verder bij helpen, helaas. Gelukkig voor jou is het tikken nu weg, dus heb je geen probleem meer. Mocht je HDD er mee stoppen, dan heb je altijd nog garantie. En dat je voldoende back-ups moet maken, hoeven we je natuurlijk niet meer te vertellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De eerste paar weken van een harde-schijf zijn altijd kritisch, als ie die overleeft loopt het wel los.
Dus de gedachte dat iets wat net nieuw is niet kapot kan gaan is riskant.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal programma's om de conditie van een harde schijf te testen. In Windows 7 zit die optie onder:
->Computer of Mijn computer
->met de rechter muisknop op de harde schijfaanduiding klikken
->Eigenschappen
->Gereedschappen of Tools
->bovenste optie
->2 hokjes aanvinken

De pagina onder de link ziet eruit als een servicepunt van Samsung met een link naar een diagnostiekprogramma voor de harde schijf.

Sommige fabrikanten geven alleen een nieuwe harde schijf onder garantie als de harde schijf het helemaal niet meer doet of merkbare fysieke problemen vertoont.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor jullie reacties, gol, ik heb net even die check gedaan in win 7 en hij gaf geen bijzondere fouten aan. Helaas was ik even weg van mijn pc toen de check klaar was. Zou er er ergens een rapport moeten zijn opgeslagen? Ik kreeg verder namelijk geen feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Een schijf die tikt is meestal het begin van het einde, maar het was geen bioscode die je door de speaker hoorde? of een aanlopende fan?

[ Voor 9% gewijzigd door pazzje op 09-03-2010 00:56 ]

Pagina: 1