Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net Igo8 op mijn omnia qwerty gezet maar ik heb moet hem aldoor opstarten door hem eerst op te zoeken via mijn bestanden en dan op igo.exe te drukken. Weet iemand hoe ik een snelkoppeling in mijn bureaublad kan maken of in de balk aan de zijkant kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Aan je pc koppelen via ActiveSync, in Explorer naar de locatie van igo.exe gaan, rechtsklikken, Create shortcut doen.
Die shortcut kan je dan naar iets netjes renamen en verplaatsen naar \Windows\Start Menu\Programs.

Dan kan je hem via het Omnia-menu wel ergens zichtbaar krijgen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik kan alleen de optie create shortcut niet doen :-S. Heb alleen openen,knippen,kopieren,verwijderen,naamwijzigen en eigenschappen staan als ik rechtsklik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Welkom op GoT :w

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld al gezocht op google? Zodra ik zoek op "Windows Mobile create shortcut" lijkt mij de eerste link al behulpzaam te zijn :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.

Ja dat klopt maar als ik dat doe werkt igo niet meer? Krijg dan de melding: program application database cannot be found. Please insert original application SD cart. Heb dan trouwens wel de snelkoppeling erbij staan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als het niet gaat om via ActiveSync 'Create shortcut' te doen, dan zal je je telefoon als drive aan de pc moeten hangen.
Hoe dat juist werkt bij een Omnia weet ik niet, bij mijn HTC vraagt hij het als ik de kabel inplug.

[edit]
Even voor je opgezocht:
How to enable Mass Storage?
Go to Settings - Connections - USB Connection Mode and choose Mass Storage. Choose My Storage in the drop down box which will either 8GB/16GB. You can also choose to use Storage Card as the Mass Storage which is the removable memory card on your Omnia

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 28-02-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Google: File Explorer Extension, die voegt wat opties toe in de standaard explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 16:35
Je kan toch ook gewoon vanuit de Verkenner op je mobile device 'copy' vanuit het contextmenu op iGO8.exe doen, en dan in \windows\startmenu vanuit het contextmenu kiezen voor "create shortcut"?

Alternatief is dat je een bestaande shortcut kopieert en edit naar het juiste pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blackbird-ce schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:03:
Je kan toch ook gewoon vanuit de Verkenner op je mobile device 'copy' vanuit het contextmenu op iGO8.exe doen, en dan in \windows\startmenu vanuit het contextmenu kiezen voor "create shortcut"?
Inderdaad, zo doe ik het ook altijd :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46

Smarron

The bend

Bij het plakken op de telefoon geeft hij aan of je het bestand wilt plakken of een snelkoppeling wilt plakken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:58:
Thnx.

Ja dat klopt maar als ik dat doe werkt igo niet meer? Krijg dan de melding: program application database cannot be found. Please insert original application SD cart. Heb dan trouwens wel de snelkoppeling erbij staan :)
Maar dan willen we toch graag weten wat je daarnaast allemaal nog hebt geprobeerd :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de snelkoppeling inmiddels in het menu staan.... Heb het igo.exe bestandje gekopieerd naar startmenu en dan doet hij het gelijk niet meer als ik daar op druk. Heb al van alles geprobeerd met text wijzigen in systext enzo maar ben er niet zo handig in :(. Heb alles op mijn geheugenkaart gezet en het .exe bestand gekopieerd naar startmenu. dus nu staat het icoontje gewoon in het startmenu. Zie dat je wat aan moet passen in je sys.txt?

Dit staat er nu bij mij

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1

[map]
2headup=1

[folders]
data="My Flash Disk\User\userdata\igo"
tts_nuance="\My flash disk\apl2\igo\scansoft\realspeaksolo"
secondary_app="geheugenkaart/igo8"
usb_trackexport_path="\geheugenkaart/igo

[gps]

port=7
baud=9600
default_latitude="0.0"
default_longitude="0.0"

[rawdisplay]
screen_x=800
screen_y=480
class="landscape"
highres=0

[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1
enable_buildings=1
restart_mode_in_file=1

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je mag ook de exe niet effectief kopieren naar de startmenu-folder! :P
igo.exe zoekt naar een content-folder, die gaat hij daar niet vinden. :)

Heb je igo op het interne geheugen van je omnia, of op een sd-kaartje?
Als het op een sd-kaartje staat, steek je dat gewoon even in je pc, en maak je daar een snelkoppeling.
Kaartje terug in de omnia, snelkoppeling verplaatsen naar startmenu-folder en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik eens proberen :)

Grrrrrrrr :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aan je edit te zien heeft het dus niet gewerkt? :)

Zeg nou eens stap voor stap wat je juist doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou als eerste stop ik de sd kaart in mijn pc, dan kopieer ik de bestanden die in de map igo staan, naar mijn sd kaart. Dan ga ik naar de map igo8 die op mijn sd kaart staat.

Heb dan de bestanden:

backup
content
DCIM
defaults
license
Run
gpstmc.dll
gpstmc.pil
iGO8
LeetIGO8
sys
tahoma
tahomabd
tmceventlist

en dan maak ik een snelkoppeling van het bestand iGO8.

Ik stop de sd kaart weer in mijn foon en ga via mijn bestanden naar de geheugenkaart toe, daar staat de map Igo8, die open ik en dan staan al die bestanden erop zoals hierboven beschreven icl de snelkoppeling die ik gemaakt had.Dan kopieer ik of verplaats ik(allebei al geprobeerd of het verschil uitmaakt) de snelkoppeling naat het mapje startmenu--->programma's en dan zie ik hem ook staan: IGO8 - snelkoppeling.lnk.

Dan ga ik naar start en kijk of ik de snelkoppeling erbij zie staan maar daar staat dan geen icoontje :(. Ik heb het ook geprobeerd om dan effe kort de resetknop in te drukken zodat de telefoon opnieuw opstart en dan te kijken of die er tussen staat maar nee :S.

Als ik dan naar de map windows---> programma's ga en ik klik op de snelkoppeling zegt hij fout bij het openen van de snelkoppeling of het zoeken van de doelbestandsnaam?

Als ik ik mijn sys.txt kijk staat er dit:

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1

[map]
2headup=1

[folders]
data="My Flash Disk\User\userdata\igo"
tts_nuance="\My flash disk\apl2\igo\scansoft\realspeaksolo"
secondary_app="Storage Card/usericon,USB Disk/usericon"
usb_trackexport_path="\USB Disk"
storage_trackexport_path="\Storage Card"

[gps]

port=7
baud=9600
default_latitude="0.0"
default_longitude="0.0"

[rawdisplay]
screen_x=800
screen_y=480
class="landscape"
highres=0

[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1
enable_buildings=1
restart_mode_in_file=1

Heb toen de naam Storage Card veranderd in Geheugenkaart want zo heet mijn sd kaartje volgens het systeem. Als ik dan op ok druk krijg ik de melding :document opslaan, Als u het document met deze indeling opslaat,kan een deel van de opmaak verloren gaan. Wilt u het in plaats daarvan als een Word-bestand opslaan? dan druk ik op nee en als ik dan weer in de tekst kijk is Storage Card veranderd in Geheugenkaart.....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Omdat hij waarschijnlijk een windows snelkoppeling heeft gemaakt, naar de driveletter van je sd kaartje op het moment dat hij in je pc zit dus.
Waarschijnlijk als je de snelkoppeling bekijkt, dan klopt het pad niet waar hij naar verwijst.
Als je in je verkenner op je telefoon de igo8.exe kopieert en vervolgens naar je windows\start menu\programma's gaat, dan kun je daar, door je vinger een tijdje op het scherm te houden (je simuleert de rechter muisknop ;) ), kiezen voor snelkoppeling plakken.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:13:
Je mag ook de exe niet effectief kopieren naar de startmenu-folder! :P
igo.exe zoekt naar een content-folder, die gaat hij daar niet vinden. :)
En dit dan? Daar wordt gezegd dat ik hem niet mag kopieren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:37:
Google: File Explorer Extension, die voegt wat opties toe in de standaard explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja en wat als ik dat progje heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dan open je het menu op die exe en klik je op iets als 'copy shortcut to programs' en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik nog niet de optie copy shortcut of iets dergelijks.... Zie wel dat het programma file extension geinstalleerd is dus dan moet het wel werken neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja vanuit de Windows Explorer zou je extra opties moeten hebben als je ingedrukt houd op die exe. Het zou kunnen zijn dat Samsung je toestel gemodificeerd heeft maar dat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan heb ik de icoon in beeld staan bij start :) maar als ik er op druk dan krijg ik de error : program application database cannot be found. Please insert original application sd card. :(

Je moet toch gewoon igo op elke willekeurige sd kaart kunnen zetten?

Heb in het verleden op de foon van mijn vriendin ook igo gezet en dat was zo klaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Is die snelkoppeling gelukt via die Extension? Als het dan niet werkt is er gewoon iets mis met je installatie van dat Igo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is gelukt..... Heb igo al wel werkend gehad.... alleen via een omweg zoals eerder beschreven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu werkend met snelkoppeling :D alleen vind hij geen gps ontvanger? :S Gaat lekker zo

Update: Hij werkt :D jongens allemaal heel erg bedankt voor de support :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 18:17 ]

Pagina: 1