Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-08 07:53
Vandaag heb ik de onderdelen binnen gekregen van mijn nieuwe PC die dienst moet gaan doen als HTPC. Het betreft een Asus 785 HTPC/RC moederbord, Athlon 240e processor, een EcoGreen 1TB schijf, Bluray speler en OCZ geheugen.

Nu heb ik een paar PC's in elkaar gezet zonder al te veel moeite en dat verwachtte ook ik vandaag. Echter, na een dag sleutelen is het nog steeds niet geluk de PC op te starten. Alles een paar keer uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet, geprobeerd met enkel de processor, het geheugen en de harde schijf maar nog steeds helemaal, maar dan ook helemaal niets.

Nou ja, het lampje op het moederbord brand (groen), dus ik hoop dat het moederbord en de voeding het gewoon. Maar na het indrukken van de powerknop blijft het angstig stil. Helaas heb ik geen referentiemateriaal om de onderdelen afzonderlijk te testen waardoor een gang naar een reparateur onvermijdelijk lijkt, maar wellicht heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en zit de oplossing in iets heel simpels.

Ik ben zeker geen expert, maar ik kan wel met redelijke zekerheid zeggen dat alles op de juist is aangesloten. Met alle boekjes in de hand heb ik alles meermaals nagelopen maar alles zit op de juiste plek. Wat ik echter niet weet, is waar ik het probleem moet gaan zoeken.

Iemand nog tips die ik zondag kan proberen voor ik naar een reparateur ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Wat raar dat hij ook geen piep geeft, bij geen of een lange terugkerende piep zeg ik uit ervaring dat je werkgeheugen de boosdoener is.

Probeer anders even je batterijtje van je moederbord te verwijderen en die vervolgens te kortsluiten en daarna weer in je mobo zetten en opnieuw beginnen.

[ Voor 38% gewijzigd door qwertyuio op 28-02-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
qwertyuio schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:09:
Wat raar dat hij ook geen piep geeft, bij geen of een lange terugkerende piep zeg ik uit ervaring dat je werkgeheugen de boosdoener is.

Probeer anders even je batterijtje van je moederbord te verwijderen en die vervolgens te kortsluiten en daarna weer in je mobo zetten en opnieuw beginnen.
Bedankt voor het meedenken maar dat heb ik al gedaan, zonder resultaat. Ik heb 2x2 GB geheugen en beide reepjes heb ik apart in alle slots geprobeerd maar ook heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 15:55

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wel de aan/uit knop goed aangesloten?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Laatst online: 12:45
24 pins connector er wel goed in? Ik had hetzelfde dit weekend toen ik mijn systeem uitgestoft had en helemaal opnieuw in moest bouwen. Toen ik op de aan en uit knop drukte gebeurde er niks maar toen ik per ongeluk tegen de kast aanstootte schoot hij kort aan. Daarna de 24 pins connector er goed ingeduwd en ja hoor, hij deed het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een klein lijstje met opties.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
Ik ga even een kick geven aan dit topic. Het initiele probleem is verholpen, maar nu dient het volgende zich aan. Een waarvan ik zo langzaamaan gillend gek begin te worden.

Het zit als volgt. Ik heb nu twee computers (een 'reguliere' Phenom PC en een Athlon HTPC). Daarnaast heb ik de beschikking over een 19" en 24" monitor en een 42"LCD TV. De 24"monitor en de TV hebben een HDMI aansluiting. De HTPC moet aangesloten worden op de TV. Echter, wat ik ook probeer, er is geen digitaal signaal vanaf de HTPC naar noch de 24" monitor, noch naar de TV.

Om de kabel en de drivers uit te sluiten heb ik de reguliere PC met dezelfde kabel en drivers (10.3) aangesloten op zowel de monitor als de PC. In beide gevallen is er direct beeld. Dit beeld gaat via een HD4890 kaart met een DVI-HDMI adapter). Ook met een andere HDMI kabel zijn er geen problemen bij de Phenom PC, maar de HTPC geeft geen enkel signaal. Ook niet wanneer ik de adapter op de DVI poort aansluit en daarmee de HDMI kabel verbind met TV of monitor.

M.a.w. via de digitale uitgangen van de HTPC is geen signaal te versturen. Frustrerend genoeg wordt zowel bij het instellen van de resoluties via Windows als via Ati CCC het tweede beeldscherm wél herkend.

Ik heb nu van alles geprobeerd, maar ik weet echt niet meer waar het aan ligt. Heeft iemand nog een geniale ingeving?

(edit: wellicht staat het topic nu niet meer op de juiste plek, excuses alvast en verplaats het maar)

[ Voor 3% gewijzigd door Dyllanw op 15-04-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overal de juiste input geselecteerd?
druk eens op windows + P (vista+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zul je ongetwijfeld al nagekeken hebben maar staat in de bios bij: primary display adapter onboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is ook wel aan te raden om te controleren of er niets is aangesloten op de onboard, daar heb je immers je graka voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:04:
overal de juiste input geselecteerd?
druk eens op windows + P (vista+)
De input staat op HDMI dus die staat goed.

HTPC (onboard HD4200) + 19" via VGA -> werkt prima
HTPC (onboard HD4200) + 24" via VGA -> werkt prima
HTPC (onboard HD4200) + TV via VGA -> werkt prima

HTPC (onboard HD4200) + 24" via HDMI -> geen beeld/signaal
HTPC (onboard HD4200) + TV via HDMI -> geen beeld/signaal

HTPC (onboard HD4200) + 24" via DVI/HDMI -> geen beeld/signaal
HTPC (onboard HD4200) + TV via DVI/HDMI -> geen beeld/signaal

HTPC (onboard HD4200) + 19" via VGA + 24" via HDMI -> op 19" wel beeld/signaal, op 24" niet
HTPC (onboard HD4200) + 19" via VGA + TV via HDMI -> op 19" wel beeld/signaal, op TV niet

PC (HD4890) + 19" via VGA + 24" via DVI/HDMI -> werkt meteen
PC (HD4890) + 19" via VGA + TV via DVI/HDMI -> werkt meteen

PC (HD4890) + 24" via DVI/HDMI -> werkt meteen
PC (HD4890) + TV via DVI/HDMI -> werkt meteen

de drivers voor het moederbord en de Ati CCC zijn volledig ge-upgrade.

EDIT 1: primary display staat op onboard
EDIT 2: wat kan er dan aangesloten staat op onboard behalve de VGA, DVI of HDMI? misschien ligt het daar wel aan, maar ik weet niet helemaal waar ik dan aan moet denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dyllanw op 15-04-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt er dus op dat de digitale output het dus gewoon niet doet? het eerste waar ik dan aan denk is de onbaord, vaak accepteren die slechts 1 ouput tegelijk (of 2 van de 3, de hdmi en dvi port zijn meestal shared, dwz dat je er maar 1 apparaat tegelijk op kan aansluiten)

misschien heb je de mogelijkheid te testen met een linux live DVD, dat zou in idergeval hardwareproblemen uitsluiten, maar ik denk toch dat het een driverprobleem is, er gebeurt niet zoveel als je op windows+P drukt?

@edit2, ik had TS niet gelezen en dacht dat er een dedicated graka in je HTPC zat, dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyllanw
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:42:
het lijkt er dus op dat de digitale output het dus gewoon niet doet? het eerste waar ik dan aan denk is de onbaord, vaak accepteren die slechts 1 ouput tegelijk (of 2 van de 3, de hdmi en dvi port zijn meestal shared, dwz dat je er maar 1 apparaat tegelijk op kan aansluiten)

misschien heb je de mogelijkheid te testen met een linux live DVD, dat zou in idergeval hardwareproblemen uitsluiten, maar ik denk toch dat het een driverprobleem is, er gebeurt niet zoveel als je op windows+P drukt?

@edit2, ik had TS niet gelezen en dacht dat er een dedicated graka in je HTPC zat, dat is dus niet het geval.
Windows+P geeft de mogelijkheid tussen het weergeven van de output op 1 of 2 schermen, het dupliceren van het scherm of het extenden. Dit komt overeen met de opties in CCC en Windows die beide schermen gewoon herkennen. Op dit moment heb ik de 19" monitor aangesloten via VGA en de 24" monitor via HDMI. Ik heb beeld op de 19" maar de 24" krijgt geen signaal. Als ik met dezelfde HDMI-kabel de andere pc aansluit op de 24" heb ik gewoon beeld.

De onboard zou 2 monitors moeten accepteren (VGA en DVI of HDMI) maar ook als ik alleen DVI of HDMI aansluit is er geen beeld.
Pagina: 1