P55-GD65 en GeIL C6 geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 13:30
Hoi,
Ik ben aan het kijken om met behulp van de Best Buy Guide Januari en bijbehorend draadje, een systeem bij elkaar te dokteren.
Nu is mn oog wel gevallen op de populaire MSI P55-GD65 als basis maar zit ik nog met een geheugen-vraag.

In de BBG adviseren ze GeIL geheugen en wel GV34GB1333C7DC (CAS=7 dus).
Deze reepjes zijn getest door MSI en goed bevonden volgens het MSI testrapport.

Maar als je verder gaat kijken zie je dat ze ook geheugen maken met een CAS van 6 (ofwel de GB34GB1333C6DC). In theorie zou dat zo'n 15% sneller moeten zijn dus... en aangezien sneller meestal beter is lijkt me dat ook wel een leuke optie en het prijsverschil (op dit moment +/- €25,-) is nog wel overheen te komen.
'Probleem' is nu echter dat dit specifieke geheugen dus niet getest is door MSI dus kan het zijn dat het hele zaakje zo instabiel als de neten wordt. GeIL zelf heeft ook een testrapport maar daar staat de CAS6 versie weer niet in vermeld. |:(

Mijn is mijn vraag als volgt:
Heeft er iemand hier ervaring met een MSI P55-GD65 met 4GB van genoemd GeIL Black Dragon-type?

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Ik heb geen ervaring met dat moederbord maar wel met het geheugen, en kan niet anders zeggen dan dat het zeer stabiel geheugen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Als je gaat overclocken zou ik ook wat sneller geheugen nemen dan de 1333mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
charrel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:23:
Als je gaat overclocken zou ik ook wat sneller geheugen nemen dan de 1333mhz.
Mwaoh...overklokken ga ik niet meteen doen denk ik. Hoogstens een beetje kietelen, meer niet.
Een setje van 1600 met CAS 7 zou ook niet gek zijn natuurlijk en dit OCZ setje zou uiteraard ook voldoen.
Alleen geldt ook voor dit geheugen dat het niet in de lijst bij MSI staat. :'(
Geen idee of dat dus samen gaat werken.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van die extra strakke timings of snelheden ga je in praktijk weinig merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SNAFU schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:49:
[...]

Geen idee of dat dus samen gaat werken.
Gewoon bestellen. Als het niet werkt, kun je het altijd retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Exact, zoals Ed_L zegt. Al denk ik dat je niet teveel moet verwachten van de lager CL. Je computer wordt er in elk geval niet zomaar 15% sneller van in het dagelijks gebruik. Dan win je waarschijnlijk meer door sneller geheugen te gebruiken en de boel te gaan overclocken.

Ik heb overigens wel de indruk dat de recente series moederborden steeds kierskeuriger worden. Ik houd me tegenwoordig maar gewoon aan de QVL (zo heet dat toch?) op de site van de producent.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En anders werkt dit:
pricewatch: Corsair Dominator CMD4GX3M2A1600C8
pricewatch: G.Skill F3-12800CL9D-4GBRL

gegarandeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 01-03-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
Mijn dank is groot!! :*)
Het wordt een setje Kingston HyperX KHX1600C8D3K2/4GX.

En warum dan wel niet?
Omdat deze wel in het testrapport van MSI staan EN het is 1600/CAS8 geheugen dat redelijk eenvoudig en stabiel op CAS6 te krijgen is...schijnt. :9

[ Voor 89% gewijzigd door SNAFU op 01-03-2010 10:08 ]

Pagina: 1