Windows explorer sluit zomaar af

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 18:02

joryvd

Failure is always an option...

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een custom build systeem met windows 7 32-bit erop geïnstalleerd. Deze heeft al enige tijd een (warschijnlijk) software matig probleem. Als ik in het configuratiescherm een van e dingen aanklikt krijg ik een melding dat windows verkenner niet meer werkt. Heeft iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken???

Alvast bedankt,

Jory van Dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44
Kijk even in je logboeken van Windows, daar staat de fout altijd beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Beantwoord je je vraag niet gewoon zelf? Je draait een custom build en vraagt je af waarom er problemen mee zouden kunnen zijn?

EDIT: Beter leren lezen. Je draait het op een custom build systeem :)

Doe eens een "sfc /scannow". Daarmee worden essentiele windows-bestanden gecontroleerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-02-2010 22:46 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
Ik heb een sfc /scannow gedaan. Die heeft niks gevonden. En met custom build bedoel ik dat ik alle componenten zelf bij elkaar heb gescharreld. De windows versie is een windows 7 32 bit ultimate hunter edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
jvdwinner schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:42:
Ik heb een sfc /scannow gedaan. Die heeft niks gevonden. En met custom build bedoel ik dat ik alle componenten zelf bij elkaar heb gescharreld. De windows versie is een windows 7 32 bit ultimate hunter edition.
Wat is een "hunter edition"? Kan er zo gauw niets van terugvinden. Maar dus toch een custom Windows 7 build?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-07 21:07
wat zegt de Application log in event viewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je bedoelt met "ultimate hunter edition' eigenlijk "Windows 7 Ultimate NL X86 RTM auto activated By Hunter"?

Zo ja, dan vrees ik dat je hier geen hulp voor warez gaat krijgen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
dit is de site http://www.hunterunattendeds.co.nr/
Petervanakelyen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:28:
[...]

Wat is een "hunter edition"? Kan er zo gauw niets van terugvinden. Maar dus toch een custom Windows 7 build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
waarschijnlijk wel
Neobahamuth schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:42:
Je bedoelt met "ultimate hunter edition' eigenlijk "Windows 7 Ultimate NL X86 RTM auto activated By Hunter"?

Zo ja, dan vrees ik dat je hier geen hulp voor warez gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:01

Aganim

I have a cunning plan..

Heeft iemand een idee wat het probleem kan veroorzaken???
Virussen, rootkits, etc. Begin met het aanschaffen/installeren van een versie die van een officieel medium komt (bijv. originele schijf), dan sluit je in ieder geval uit dat je al een van te voren besmette Windows hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joryvd

joryvd

Topicstarter
heb jij geld??:p ik ben namelijk helemaal blut
Aganim schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:05:
[...]

Virussen, rootkits, etc. Begin met het aanschaffen/installeren van een versie die van een officieel medium komt (bijv. originele schijf), dan sluit je in ieder geval uit dat je al een van te voren besmette Windows hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn gratis OS-en zat, je kunt bijvoorbeeld Linux overwegen. Misschien gelijk een leuke beginplek om hardware problemen eventueel op te pikken. Ander OS sluit software uit.

Tot die tijd: aan het gratis OS, of koop Windows. W7 is de €80 die het kost voor niet studenten meer dan waard. Heb je dat niet? Neem een baan, of ga studeren zodat je er een kunt krijgen (en in dat proces: studentenlicentie W7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44
Dat je met illegale OS'en speelt maakt mij niet veel uit alleen weet ik zeker dat jij de consequenties nog niet weet wat er kan zijn gebeurt tijdens het 'Unattended' maken. Wie weet heeft de maker er een rootkit ingestopt of iemand op de torrents (zie je namelijk vaak genoeg)

Wij op GoT kunnen je hier dan ook niet mee helpen. Ik zou zeggen, begin maar alvast met sparen voor €70 voor een leuke legale Windows 7 key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:01

Aganim

I have a cunning plan..

jvdwinner schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:33:
[...]
Dan zal je voorlopig je zakcenten even opzij moeten zetten, of heb je alvast een leuk verjaardagscadeau om aan je ouders voor te leggen.

Ik heb zelf momenteel geen rooie cent, maar toch draaien mijn PC's gewoon legale versies, kwestie van prioriteiten stellen. Ik snap dat het als 14/15 jarige (gebaseerd op je andere thread) lastig is om even 80€ neer te tellen, maar vraag dan desnoods je ouders om bij te springen. (En nee, mijn ouders zijn niet rijk, verre van zelfs ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 16:49
jvdwinner schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:33:

[...]
2x niet stappen en je hebt je 70 euro?
Anders 2 extra avonden werken of zo. 70 euro is echt niet veel geld voor een legale licentie.
Verder ben je natuurlijk vrij om elke 'extreme/lite/gamer/ whatever edition te proberen, maar houdt wel rekening dat er 'malware/trialware/virus/trojan' of andere ongein in verwerkt kan zijn op een niveau die je virusscanner niet snel oppakt. Dus zou er niet zo 123 creditcard- / bankbetalingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De windows versie is een windows 7 32 bit ultimate hunter edition.
Begin eerst maar eens met een bog-standard non-modified variant, zo eentje die je in de winkel koopt bijvoorbeeld.

Aangezien de discussie dan toch al een heel andere kant uit is gegaan: idd, billen en blaren enzo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.