Ziggo motorola en wrt120n geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn schoonouders hebben ze Ziggo als provider en een motorola modem (met dhcp mogelijkheid), nu is het zo dat ze met meerdere pc/laptops tegelijk wilden internetten.

Daarom heb ik een wrt120n gekocht en aangesloten, de pc en 1 laptop kunnen gewoon op internet maar als ik er nog een laptop bij wil doen lukt dit niet.

Ik heb gekeken via de ipconfig en zag dat deze de ip en gw van de modem van ziggo hebben en niet die van de linksys router. Ik heb in de ziggo modem de dhcp uitgezet en de kabel vanuit de modem in één de lan poorten gedaan (als ik de kabel in de internet poort doe doet niks het). In de linksys router heb ik de verbinding op automatisch dhcp staan en de dhcp aan.

De 2e laptop krijgt de ip van de router (192.168.*.*) terwijl dat de pc en de andere laptop een ip van de modem krijgen (83.*.*.*).

Enig idee wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Er moet een kabel van het motorola modem naar je linksys router, die moet in de internet poort. Ik hoefde in geeneen ziggo modem ooit wat te doen, maar je moet wel een poosje wachten omdat de router de plek inneemt van de pc (voor ziggo).
Zodra de router aan je modem hangt, niet meer eraf halen, dus ook niet je pc weer direct aan het modem hangen. Modem een poosje van de stroom af halen als internet via de router nu nog niet werkt (laat hem best een nachtje van de stroom af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn Ziggo modem is nogal passief, en heeft zelf geen instellingen, in principe heb ik het zo:

Ziggo modem (geen IP, geen instellingen, ook geen WiFi) >> Linksys WRT54g (tomato) (Ziggo 94.xxx.xxx.xxx IP) >> Rest van het netwerk (10.XXX.XXX.XXX A-klasse range, vind ik persoonlijk mooier dan de 192.168.XXX.XXX B-klasse range)

Je moet in principe je modem ontdoen van alle netwerkvormen, laat DHCP voor je netwerk afhandelen door je router, net zoals het WiFi. Zet alles wat niet bekabeld is uit op je modem. Overigens: mijn DOCISYS 2.0 niet-telefoon modem heeft echt helemaal geen instellingen (in een web-based interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

ik heb het ook ooit iemand zien doen, maar volgens mij, als je de DHCP op de modem uitschakelt, betekent dat , dat als de modem offline, is , je geen 192.168.100.x ip krijgt, wat je met DHCP ingeschakeld op de modem wel krijgt. Het kan dus geen kwaad, maar heeft geloof ik geen extra nut.

wat je kunt doen is de modem op de WAN poort op de Linksys aansluiten, en dan de modem en de router resetten, je moet inderdaad niet de modem op de switchpoorten aansluiten, dan kun je maar 1 apparaat werkend op het internet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:30:
Bij mijn schoonouders hebben ze Ziggo als provider en een motorola modem (met dhcp mogelijkheid), nu is het zo dat ze met meerdere pc/laptops tegelijk wilden internetten.
Die dhcp server in het modem gaat alleen aan als het ding offline is. Oftewel je hebt er niets aan.

Je zal met een ziggo aansluiting altijd een router moeten aanschaffen als je meerdere pc's op het internet wilt. Maargoed, die heb je al gekocht.
Daarom heb ik een wrt120n gekocht en aangesloten, de pc en 1 laptop kunnen gewoon op internet maar als ik er nog een laptop bij wil doen lukt dit niet.
Hoe heb je de boel dan aangesloten. Het verhaal dat volgt kan dat alleen als je de boel verkeerd hebt aangesloten. Beide pc's moeten namelijk een 192.x.x.x adres krijgen. je router hoort het ziggo ip te krijgen.
Je moet de pc's aan de lanpoorten aansluiten. Het modem moet aan de wanpoort.
Modem paar minuten van de stroom af, en dan nog eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 28-02-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, het enige wat die modem moet doen is internet geven aan de router. Klaar. Niets meer, niets minder.
Pagina: 1