[Adwords]For domains?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe moet je je nou eigenlijk aanmelden voor Adwords for Domains (domeinnaam parkeren?) Ik wil dit namelijk doen via google, want sedo bevalt me niet/de resultaten zijn niet goed. (3000 bezoekers en 9 euro, maar dit kan niet uitbetaald worden ofzo?)

Heb sedo er nu 4 maanden op maar volgens mij vervalt het van de vorige maand als je niet genoeg hebt?

Maar dat is mijn vraag niet.

Weet iemand hoe ik mij kan aanmelden voor Adwords for Domains? Want als ik dit wil doen krijg ik steeds een bericht van google dat mijn website niet aan de voorwaarden voldoet (duh, dit is logisch, want ik wil juist domeinnaam parkeren erop dus er is geeneens een website.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17
Je moet in ieder geval een adsense account hebben. Vervolgens kan je binnen adsense een domein koppelen. Ik kan me voorstellen dat je een normale website moet hebben bij het aanmelden voor adsense, omdat deze gecontroleerd wordt door google. Bij google is het zo dat je minimaal 70 euro moet hebben voor er uitbetaald wordt. Wat je op bouwt komt verder niet te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar waarom zou je een normale werkende website moeten hebben om domain name parking aan te vragen, dat snap ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:17
je hebt je al proberen aan te melden voor adsense en na een paar weken kreeg je een bericht dat je website niet voldeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:57:
Ja, maar waarom zou je een normale werkende website moeten hebben om domain name parking aan te vragen, dat snap ik niet..
Waarschijnlijk om mensen die een domeinnaam vasthouden voor eigen gewin oid te ontmoedigen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:13:
[...]

Waarschijnlijk om mensen die een domeinnaam vasthouden voor eigen gewin oid te ontmoedigen.
Maar het hele idee van domain name parking is toch juist om geld te verdienen met een lege domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:18:
[...]

Maar het hele idee van domain name parking is toch juist om geld te verdienen met een lege domeinnaam?
Het idee misschien wel, maar daarvoor is het internet nooit uitgevonden geweest ;)

Domain-parking is (jammer genoeg) ontstaan met de groei van het internet als gevolg van het feit dat er in het verleden nogal wat domeinnamen voor grof geld zijn verkocht (nieuws: Sex.com verkocht voor bedrag van 14 miljoen dollar). Omdat de prijs van een domein per jaar bijna te verwaarlozen is, is het natuurlijk interessant om snel even een 100-tal domeinen te registreren, deze vol banners te zetten en maar hopen dat er een bedrijf of organisatie jouw domein wilt kopen ...

Geld valt er misschien wel mee te verdienen ja, maar imho is het niet ethisch verantwoord, je hoort wat mij betreft tot dezelfde groep van mensen die zich bezighouden met spam, botnets, ...

Als je toevallig een domeinnaam hebt waar een groot bedrijf interesse in heeft dan zal het misschien nog wel de moeite (willen) doen om het over te kopen of je rechtszaak aanspannen wegens merknaam inbreuk ;) maar voor kleine organisaties & hobby website makers is het vaak een doorn in het oog, zeker omdat veel van die domeinnamen die aan domainparking doen een afwijkende naam hebben (bvb wwwdomainname.ltd : zonder dot na de www) met als enigste doel geld te verdienen op het werk van een ander ...

het is dan ook logisch dat Google jou geparkeerde site niet gaat sponsoren ... staat trouwens ergens in hun voorwaarden.

edit; even verduidelijken, mijn mening gaat over het negatieve aspect van domainparking ... een bedrijf mag van mij dus gerust een domein parkeren voor een product dat ze op x termijn gaan lanceren, daar is niets fout aan, maar een bedrijf zal dat dan ook op een andere manier doen & niet via diensten zoals Sedo ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Buitenom dat het niet echt niet echt goed betaald, ik heb als proef 2 maanden lang een tweetal domeinen geparkeerd. De op pbrengst wel een kontschoppende 1.25 per maand, voor alle twee bij elkaar.

Enkel de domein naam en toegang om je DNS zelf te mogen beheren is noodzakelijk, hosting is geen vereiste bij adsense for domains.

Anyway, Je moet eerst in je adsense account aangeven welke domeinen je wilt toevoegen, vervolgens in je DNS het A record naar 216.239.32.21 zetten, en dan een CNAME naar pub-xxxxxx.afd.ghs.google.com. zetten (die pub-xxxx is uiteraard je adverteerders code) en klaar ben je..

[ Voor 14% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 28-02-2010 09:57 . Reden: duffe copy/paste fout ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik gebruik het op een andere manier, ik verwijs gewoon mijn index.php door naar sedoparking en de rest van de site gebruik ik wel. Ik heb namelijk op dit moment geen echt doel voor mijn site dus vind dit wel een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
voor Google-ads moet je je hoofd-domein (dus de domein.tld en www.domein.tld) doorsturen zoals hierboven vermeld is. Dus echt wel op gebied van DNS en niet via php/htaccess-redirect ...

Je kan dan nog steeds je subdomeinen gebruiken voor testing/redirecting/...

maar dat is wellicht ook een reden waarom dat van google niet mag: die volledige domein moet eigenlijk ongebruikt zijn. dus geen andere pagina's ofzo ingebruik. Je kan bij hen ook geen pagina doorsturen naar 'adwords for domains' en adwords kan je niet plaatsen op pagina's zonder inhoud...
Je moet er zo echter geen wonderen van verwachten. 9 euro voor een domein waar je eigenlijk niets aan doet qua inhoud is al genoeg om te betalen voor die domeinnaam.

ik heb zo verschillende domeinen bij google geparkeerd waarvan de versie's met en zonder www naar hen verwijzen, maar waar ik wel subdomains gebruik voor test/dev/redirect/...
(en Google spaart op tot je voldoet aan de min. uitbetalingslimiet, of als je je adwords-accoutn opzegt, kan er uitbetaald worden vanaf 10 euro)

[ Voor 37% gewijzigd door soulrider op 01-03-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:29:
voor Google-ads moet je je hoofd-domein (dus de domein.tld en www.domein.tld) doorsturen zoals hierboven vermeld is. Dus echt wel op gebied van DNS en niet via php/htaccess-redirect ...

Je kan dan nog steeds je subdomeinen gebruiken voor testing/redirecting/...

maar dat is wellicht ook een reden waarom dat van google niet mag: die volledige domein moet eigenlijk ongebruikt zijn. dus geen andere pagina's ofzo ingebruik. Je kan bij hen ook geen pagina doorsturen naar 'adwords for domains' en adwords kan je niet plaatsen op pagina's zonder inhoud...
Je moet er zo echter geen wonderen van verwachten. 9 euro voor een domein waar je eigenlijk niets aan doet qua inhoud is al genoeg om te betalen voor die domeinnaam.

ik heb zo verschillende domeinen bij google geparkeerd waarvan de versie's met en zonder www naar hen verwijzen, maar waar ik wel subdomains gebruik voor test/dev/redirect/...
(en Google spaart op tot je voldoet aan de min. uitbetalingslimiet, of als je je adwords-accoutn opzegt, kan er uitbetaald worden vanaf 10 euro)
Mja ik krijg voor 3000 bezoekers per maand nu 10 euro :P
achja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
1,25 euro per 2 domeinnamen per maand. Dat is 0,75 cent per maand per domein, x 12 = 9 euro per jaar.

Een domeinnaam kost voor grote partijen laten we zeggen 5 euro per jaar (nog minder zelfs..). 4 euro per jaar winst per domein.

Registreer nu 1 miljoen domeinnamen. = 4 miljoen euro winst per jaar.
(Of doe het wat kleiner, pak 10.000 domeinnamen, en pak 40.000 euro per jaar, kan je toch redelijk van leven?)

Betaald het niet goed Kwaakvaak? Nu weet je waarom mensen dit doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Navi op 05-03-2010 10:03 ]

Pagina: 1