Synology RS409RP+ vs QNAP TS-439U-RP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 16:13

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een NAS voor op't werk en na veel lezen heb ik nog 2 opties over (denk ik, als jullie andere opties hebben hoor ik het graag):

Synology RS409RP+ of de QNAP TS-439U-RP beide servers hebben nagenoeg dezelfde functionaliteit.

Voorwaarde voor de server is:
  • iSCSI (toekomst optie voor m'n Exchange en Navision server)
  • Opslag voor Windows XP, 7, Mac os X 10.5 en 10.6 machines
  • FTP
  • Webserver (toekomst optie)
  • Koppeling AD
Graag hoor ik jullie ervaringen om mij te doen kiezen voor een goede NAS server.

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Heb hier laatst de TS-439U-RP (voorzien van 4x1,5tb wd schijven van Qnap's QVL) neergehangen als backup to disk, en ik (we) zijn er eigenlijk wel tevreden over.

Qua snelheid is het redelijk, we zitten wel iets onder de grafieken van Qnap zelf, maar in vergelijking met onze oude nas (Linksys ding) is ie bloedsnel.

Qua software/webinterface is het apparaat compleet, en fysiek is het apparaat stevig en goed afgewerkt.

Draait inmiddels alweer driekwart jaar en nog geen problemen gehad, kreeg met carnaval netjes een email met 'last shutdown was not clean' toen de stroom in dat pand ervanaf viel.

Helaas geen ervaringen met de RS409RP+, maar als ik het zo lees komt het denk ik op hetzelfde neer.