Constant blauwe scherme

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Hey,

Dit is het vaagste probleem waar ik ooit mee heb gezeten dus vandaar dat ik het hier maar moet plaatsen...

Telkens wanneer ik mediaplayer of diverse games opstart krijg ik telkens blauwe schermen begint met de code 0028.......

Bij de games Driver en UT gebeurt dit vaak maar bv bij het spel Tribes gebeurt dit weer niet... ook gebeurt het bijna nooit al ik met Word ofzo bezig ben...

Sofware:
Ik heb al 10x ofzo Win98 opnieuw geinstalleerd en er diverse variaties op losgelaten... ook de nieuwste drivers van creative voor de grafische kaart gedownload... ook directx8.0a en ook hierbij hetzelfde probleem...

Hardware:
De grafische kaart is door een ander type kaart vervangen ook is het geheugen vervangen.

Mijn specs zijn:

Pentium III 800 MHz FCPGA 133 MHz
A-Open AX34 moederbord
128 Mb SDRAM PC133
Creative Geforce II GTS 32 Mb
Soundblaster 128 PCI bulk
Intel Etherexpress 16 (oud ISA netwerkkaartie)

Ik heb echt geen enkel idee meer... |:(

Verwijderd

Heb je misschien nieuw geheugen?

Zo ja test ff wat ander geheugen heb je daar geen mogelijkheid toe probeer eens de andere sloten.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 08 maart 2001 00:36 schreef SuB het volgende:
Heb je misschien nieuw geheugen?

Zo ja test ff wat ander geheugen heb je daar geen mogelijkheid toe probeer eens de andere sloten.
Kan aan je videokaart liggen.

Effe de drivers uninstalen, en opnieuw installeren, en anders een andere kaart probere lost te krijgen.

Probeer eerst die Sounblaster in de 3de,4de of 5de slot te drukken, kan een IRQ probleem zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Dit is gewoon een kwestie van zaken uitsluiten. Dus de PC deel voor deel opbouwen en kijken wanneer je de fout krijgt. Ik gok de netwerkkaart >:). Ik neem aan dat je al gekeken hebt of je irq conflicten hebt in je hardware?

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Zeker weten niet ergens iets overgeklokt? geheugen wat hoger draait dan hoort?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Ik zie dat je een soundblaster en een pentium 3 hebt. Ik heb dit probleem ook gehad, lag toen aan mijn soundblaster die niet met de pentium 3 overweg kon:?. Heb toen de laatste drivers van de sounblaster gedownload en het was opgelost. Maar ik had wel een sblive! dus ik weet niet zeker of dit ook voor jou geld, maar je kunt het proberen...

Verwijderd

HMM, ik dacht even kijken. En ja hoor ViA chipset! (het kon ook niet anders). Heb je de 4in1 drivers al gedraait, dit is nl veroorzaker nr 1 van blauwe schermen!
Wat ook helpt is de DRAM timing naar SPD (moet je even opzoeken in de BIOS) te zetten in de BIOS, ik heb vele blauwe schermen daarmee weg gewerkt!

verder, euh, hij heeft het al wel een keer goedgedaan? Dat er rotte hardware geleverd wordt is ook niet van gisteren hoor! Je maakt wat mee!

Remco

Verwijderd

Over de SB-Live! De Live! drivers (niet van de 5.1) kan helemaal niet overweg met een p3, de drivers zien niet dat er een p3 in zit.... Daarom crasht hij op de EMU101K.SYS (of zoiets, in mn athlonnetje gaat het allemaal als een zonnetje :)) met vele (en nog meer) blauwe schermen

Remco

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Hey,

hmm.... ik heb eerlijk gezegd nog niet een update van de geluidskaart geprobeerd... |:( dus wie weet...

en blokkie_, ja de pc heeft zonder problemen goed gedraaid... en begon gewoon van de 1 op andere dag... (dus dan denk je vaak toch wel aan kapotte hardware:?)... en met het geheugen zal ik es kijke...

in ieder geval bedankt alvast :)

Verwijderd

Je system.ini aanpassen met de volgende regels.

Onder het kopje [386Enh] de volgende regels toevoegen/veranderen.

MessageTextColor=E
MessageBackColor=2

Ben je gegarandeerd af van je BSOD. :P :) :P

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem. Als ik een game opstart (sommige dan heb ik vaak last van vastlopers (veelal met blauwe schermen) Ik heb al vele nieuwe drivers geprobeerd voor mijn videokaart (aopen pa 3000 plus) omdat ik dacht dat het daaraan lag. Maar hier heeft men het over geheugen dat misschien wel kapot is. Kan iemand uitleg geven?? Ik heb vooral problemen bij het opstarten van spellen. Ook wel als ik nu eenmaal aan het spelen ben. Alle niet al te zware (grafische applicaties doen het meestal nog wel als ik zo'n crash gehad heb. Maar geen enkel spel wil meer opstarten na zo'n crash. Daarom denk ik dat het toch aan mijn videokaart ligt. In zo'n blauw scherm gaat het vaak om vmm****** of om vcache. Al vast bedankt voor eeen eventuele reactie.
Ik heb een PIII 866, 128 MB RAM, 30 gb Harddisk, Aopen 32mb PA3000 plus videokaart (NVIDIA TNT2 MODEL 64 CHIPSET)
Pagina: 1