Ik beheer een site waarmee complexe tarieven inzichtelijk worden gemaakt. Mensen kunnen hierna vergelijken op prijs en een bepaald product/contract aanvragen. Zelf lever ik dus geen contracten, ik ben alleen een tussenpersoon.
Op dit moment lopen er een aantal campagnes via Google's Adwords. Ik wil nu bieden op keywords van de contracten die ik kan aanbieden. Probleem is dat deze keywords ook handelsnamen van leveranciers zijn.
Nu weet ik dat het in de US en UK gewoon legaal is om advertenties in te kopen op namen van concurrenten, maar hoe zit dit in Nederland. Ik heb een keer gehoord dat het in Nederland verboden is, maar is dit niet ondertussen al een keer aangepast?
Nieuwsitems:
nieuws: Google verliest rechtszaak over handelsmerk in Frankrijk
nieuws: 'Meeliften op advertentiekeyword concurrent niet illegaal'
Op dit moment lopen er een aantal campagnes via Google's Adwords. Ik wil nu bieden op keywords van de contracten die ik kan aanbieden. Probleem is dat deze keywords ook handelsnamen van leveranciers zijn.
Nu weet ik dat het in de US en UK gewoon legaal is om advertenties in te kopen op namen van concurrenten, maar hoe zit dit in Nederland. Ik heb een keer gehoord dat het in Nederland verboden is, maar is dit niet ondertussen al een keer aangepast?
Nieuwsitems:
nieuws: Google verliest rechtszaak over handelsmerk in Frankrijk
nieuws: 'Meeliften op advertentiekeyword concurrent niet illegaal'