Bedraad netwerk naast draadloos probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik heb mijn computers verbonden via een bedraad Gbit netwerk, voor internet zijn mijn computers draadloos verbonden. De computers draaien windows 7 home premium.
Normaal als ik bestanden overzet van de ene computer naar de andere, wordt netjes het bedrade netwerk gebruikt, maar soms en geheel willekeurig wil windows via het draadloze netwerk werken. Dit laatste is uiteraard zeer traag en niet wenselijk.
De momenten dat er geswitched wordt zijn geheel willekeurig en (voor mij) zonder aanleiding. Het ene bestand kan snel gaan en als dat klaar is en ik wil een volgend bestand kopiëren dan kan dat ineens zeer traag gaan.

Ik heb bij adapterinstellingen -> geavanceerd -> geavanceerde instellingen: de bedrade adapter al bovenaan gezet.

Verder staat bij het netwerkcentrum bij de actieve netwerken: een thuisnetwerk en een onbekend netwerk.
Bij het thuisnetwerk, staat mijn draadloze adapter weergegeven en heeft het type thuis netwerk.
Bij het onbekende netwerk, staat mijn bedrade adapter en heeft het type openbaar netwerk.
Het type van het thuisnetwerk kan ik veranderen in bedrijfsnetwerk en openbaar netwerk. Het onbekende netwerk kan ik niet veranderen.

Kan iemand mij helpen om een oplossing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38
Wat is het idee er achter dat je zowel een bedraad als draadloos netwerk hebt? Hang je Internet (modem/router?) eens bij je bedraade netwerk erbij.

Verder lijkt dit me een DNS probleem. Die probeert de kortste weg te vinden, en dat verklaart dan ook het willekeurige in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Het idee achter bedraad en draadloos is een half huis wat tussen de computers en het modem staat.
Als ik een draad wil trekken vanaf het modem naar de computerkamer dan moet ik het halve huis overhoop halen. Dit is dus geen bespreekbare situatie hier thuis.

Betreffende het dns verhaal, hoe kan ik dat oplossen.
Ik heb bij de draadloze adpters erin gezet dat ze een ip-adres en dns adres van de dhcp server moeten krijgen.
Bij de bedrade adapters is het een vast ip-adres en geen dns server.

[ Voor 31% gewijzigd door jbbrans op 27-02-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kijk even hier: TCP/IP Routing Basics for Windows NT

Daar kun je lezen hoe je statische routes kunt instellen zodat het verkeer van de ene naar de andere pc altijd via draad lopen. Ik neem aan dat bedraad en draadloos een verschillend ip hebben om te connecten. Mocht dit niet zo zijn moet je dit op je router c.q. modem instellen.