GA-P55M-UD2 start windows7 niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 14:32
Goedendag allemaal,

zit met een probleempje:

heb vandaag mijn pc van Zercom.eu binnen gekregen. En bij het opstarten moest ik Windows7 met bijbehorende dvd starten. Dacht dat alles getest was en klaar voor gebruik. Niet dus.
Heb in de BIOS van mijn GA-P55M-UD2 moederbord gekeken en daar worden mijn 2 Samsung HD502HJ hardeschijven niet laten zien. Terwijl bij het opstarten ik ze wel zie.
Hoe moet ik dit oplossen want heb geen flauw idee hoe ik het aan de praat krijg.

PS: als ik windows 7 vanaf DVD installeer krijg ik dit te lezen: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.

!!!!!

Alvast dank

[ Voor 19% gewijzigd door sevengemini op 27-02-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom laat je Windows niet installeren door Zercom? Als je hier al vastloopt, lijkt me dat geen verkeerd idee. ;) Waarschijnlijk is je IDE controller op AHCI ingesteld waardoor je HDD's niet in het BIOS worden getoond. (Lekker zo laten overigens.)
Maar waarom zou je ze daar überhaupt gaan zoeken, je moet van de DVD opstarten, en daarvoor moet je gewoon de boot device prompt openen. (Zit meestal onder F12 of F8 tijdens het opstarten.)

Je snapt hopelijk dat je daarna nog niet klaar bent als Windows erop staat?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Zet AHCI uit . Je kan het later altijd via een omweg aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Maar hoe krijg ik het opgestart vanaf mijn hardeschijf? En wat moet ik veranderen in de BIOS?

Kom overigens dit tegen:
als ik windows 7 vanaf DVD installeer krijg ik dit te lezen: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chadi schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:31:
Zet AHCI uit . Je kan het later altijd via een omweg aanzetten.
Slechtste advies sinds een tijd. AHCI laat je aan, zeker als je Windows 7 gaat installeren. En anders wil ik een goed onderbouwde reden horen. Het "later met een omweg aanzetten" is alles behalve een goede reden.

@sevengemini:
Windows staat blijkbaar nog niet op je hardeschijf, anders zou het wel opstarten. Als je Zercom gevraagd hebt om dit te doen zou ik even contact met ze opnemen, want blijkbaar is dit niet gebeurd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Download van de gigabyte website SATA/AHCI drivers voor jouw moederbord, knal ze op een floppy / usb stick en kies voor 'driver laden' tijdens de windows setup.
Anders AHCI veranderen in IDE in je bios, zie de manual van je moederbord hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Slechtste advies sinds een tijd. AHCI laat je aan, zeker als je Windows 7 gaat installeren. En anders wil ik een goed onderbouwde reden horen. Het "later met een omweg aanzetten" is alles behalve een goede reden.

Windows staat blijkbaar nog niet op je hardeschijf, anders zou het wel opstarten. Als je Zercom gevraagd hebt om dit te doen zou ik even contact met ze opnemen, want blijkbaar is dit niet gebeurd.
Als jij 1 hele goede reden geeft om het aan te zetten geef ik jou 1 goede reden om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Maar hoe zorg ik ervoor dat mijn harde schijven worden herkent? Wat moet ik doen in de BIOS? HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mental schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:36:
Download van de gigabyte website SATA/AHCI drivers voor jouw moederbord, knal ze op een floppy / usb stick en kies voor 'driver laden' tijdens de windows setup.
Anders AHCI veranderen in IDE in je bios, zie de manual van je moederbord hiervoor.
We leven niet meer in de tijd van Windows XP ;)
[...]

Als jij 1 hele goede reden geeft om het aan te zetten geef ik jou 1 goede reden om dat niet te doen.
Windows 7 heeft prima ingebouwde AHCI drivers waarmee je standaard alle extra functionaliteit als NCQ van je moderne HDD's en controller kunt gebruiken. Waarom zou je hier geen gebruik van maken, als je dit zonder morren kunt?
sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:37:
Maar hoe zorg ik ervoor dat mijn harde schijven worden herkent? Wat moet ik doen in de BIOS? HELP!
Je HDD's hoeven niet in je BIOS te worden herkend om ervan op te starten. Je computer hoort er gewoon direct van op te starten: sim-pel. Gebeurt dit niet, dan heeft Zercom het verprutst. Bel / mail ze, en zeg dat je computer niet opstart terwijl jij gevraagd hebt om assemblage en installatie. Dat klopt gewoon niet.

[ Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-02-2010 19:39 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Omdat sommige versies van win7 daar niet op draaien. Dan krijg je inderdaad een blauw scherm of andere foutmeldingen.

Je zet het uit en later zet je het aan door aanpassingen in het register toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chadi schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:39:
[...]

Omdat sommige versies van win7 daar niet op draaien. Dan krijg je inderdaad een blauw scherm.

Je zet het uit en later zet je het aan door aanpassingen in het register toe te passen.
De Starter versie zeker, die ga je ook niet installeren op een P55M-UD2. Die is niet voor niets bedoeld voor nettops en netbooks.
Maar dat is gewoon het hele issue hier niet. De TS heeft een compleet geïnstalleerde PC gekocht, maar deze is gewoon niet voorgeïnstalleerd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:41:
[...]

De Starter versie zeker, die ga je ook niet installeren op een P55M-UD2. Die is niet voor niets bedoeld voor nettops en netbooks.
Maar dat is gewoon het hele issue hier niet. De TS heeft een compleet geïnstalleerde PC gekocht, maar deze is gewoon niet voorgeïnstalleerd.
Ook de ultimate 64 bit versie. Hier heb ik hetzelfde probleem gehad.(ASUS P5Q/PRO'

Hij wil hem nu installeren dus dan moet hij het uit proberen te zetten en de controller op IDE zetten.

Later kan hij de drivers downloaden en draaien en met een kleine reg tweak kan hij de modus veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:37:
Ik heb het bordje niet maar ergens moet wel staan hoe je de schijvenset wil configureren. |Kijk anders in het boekje wat je erbij hebt gehad. Daar staat het ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chadi schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:44:
[...]

Ook de ultimate 64 bit versie. Hier heb ik hetzelfde probleem gehad.

Hij wil hem nu installeren dus dan moet hij het uit proberen te zetten en de controller op IDE zetten.

Later kan hij de drivers downloaden en draaien en met een kleine reg tweak kan hij de modus veranderen.
Dit is dus echt niet waar. Ik heb vandaag nog een computer met Windows 7 geïnstalleerd in AHCI stand. Juist door het van tevoren uit te zetten haal je jezelf een hoop problemen op de hals.
En wederom; dit is het probleem van de TS niet!

De TS verwacht een computer die kant en klaar geïnstalleerd is, ga hem nu niet de hele tijd het BIOS insturen terwijl de shop gewoon een werkende computer hoort af te leveren. De "tips" die jij geeft helpen hem straks alleen maar verder van huis als de shop hem als schuldige gaat aanwijzen omdat er in het BIOS gevogeld is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:38:
[...]

We leven niet meer in de tijd van Windows XP ;)
Want windows7 heeft een glazen bol en alvast alle toekomstige drivers in zich?
Right, waarom denk je dat je uberhaubt drivers kan laden tijdens de setup.
Windows 7 heeft prima ingebouwde AHCI drivers waarmee je standaard alle extra functionaliteit als NCQ van je moderne HDD's en controller kunt gebruiken. Waarom zou je hier geen gebruik van maken, als je dit zonder morren kunt?
Zonder morren = driver aanwezig op installatie; het zal misschien raar klinken maar niet iedereen krijgt het voor elkaar om een driver in te laden tijdens setup.
Je HDD's hoeven niet in je BIOS te worden herkend om ervan op te starten. Je computer hoort er gewoon direct van op te starten: sim-pel. Gebeurt dit niet, dan heeft Zercom het verprutst. Bel / mail ze, en zeg dat je computer niet opstart terwijl jij gevraagd hebt om assemblage en installatie. Dat klopt gewoon niet.
Zeker wel dat ze herkend moeten worden in de bios (Basic Input Output System), ze worden in dit geval alleen niet herkend in het moederbord bios maar in de bios van zijn sata controller (al dan niet onboard).
Omdat sommige versies van win7 daar niet op draaien. Dan krijg je inderdaad een blauw scherm of andere foutmeldingen.

^^ Fail.

[ Voor 8% gewijzigd door Mental op 27-02-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Ok ik lees nu heel vee dingen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nu zou moeten gaan doen? Plsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:51:
Ok ik lees nu heel vee dingen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nu zou moeten gaan doen? Plsss
Er is al 100 keer door mij gezegd dat je gewoon contact op moet nemen met Zercom. Nu is dat 101. ;)

@Mental:
Windows 7 heeft een Standard AHCI 1.x controller driver. Die werkt met elke AHCI compliant controller. Een aangepaste driver kun je op je gemak achteraf inladen.
En ik snap ook wel dat je HDD's in ieder geval door "een" BIOS moeten worden ingeladen, maar wat heeft de TS daar aan? Ga daar niet bijdehand over zitten doen alsjeblieft. :) Ik ga in ieder geval geen onwaarheden verkondigen.

[ Voor 38% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-02-2010 19:54 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:52:
[...]

Er is al 100 keer door mij gezegd dat je gewoon contact op moet nemen met Zercom. Nu is dat 101. ;)
Opzaterdag en zondag zijn ze gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:48:
[...]

Dit is dus echt niet waar. Ik heb vandaag nog een computer met Windows 7 geïnstalleerd in AHCI stand. Juist door het van tevoren uit te zetten haal je jezelf een hoop problemen op de hals.
En wederom; dit is het probleem van de TS niet!

De TS verwacht een computer die kant en klaar geïnstalleerd is, ga hem nu niet de hele tijd het BIOS insturen terwijl de shop gewoon een werkende computer hoort af te leveren. De "tips" die jij geeft helpen hem straks alleen maar verder van huis als de shop hem als schuldige gaat aanwijzen omdat er in het BIOS gevogeld is.
Dat zou best kunnen maar daar los je zijn probleem niet mee op.

Hij wil vandaag gaan installeren en dan is installatie toch de makkelijkste weg voor hem. En AHCI uitzetten en weer aanzetten is kinderwerk.

Mocht ie willen wachten op zercom kan dat ook.

Regtweak is 2 seconden werk. Regfile kan je overal op het internet vinden. of dit in een kladblok plakken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\msahci]
"Start"=dword:00000000
"Type"=dword:00000001
"ErrorControl"=dword:00000003
"ImagePath"=hex(2):5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
74,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,44,00,52,\
00,49,00,56,00,45,00,52,00,53,00,5c,00,6d,00,73,00,61,00,68,00,63,00,69,00,\
2e,00,73,00,79,00,73,00,00,00
"Group"="SCSI Miniport"
"DriverPackageId"="mshdc.inf_x86_neutral_3f3676f4c0e7d884"

Renamen naar.reg

en ik ben voetbal kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:53:
[...]

Opzaterdag en zondag zijn ze gesloten...
Dus wacht je tot maandag, of ga je zelf Windows installeren en vergooi je de garantie op herinstallatie door de winkel.

En dit is niet gericht op jou sevengemini, maar dit is tevens mij laatste post in dit topic, teveel mensen die alleen maar bijdehand willen doen, en je de verkeerde weg op wijzen.
Jij snapt het echt niet he? Denk je nu echt dat de TS ook maar 1 woord snapt van wat er na "...of dit in een kladblok plakken" staat? Dan kun je maar beter voetbal gaan kijken inderdaad.

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-02-2010 19:58 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:55:
[...]

Dus wacht je tot maandag, of ga je zelf Windows installeren en vergooi je de garantie op herinstallatie door de winkel.

En dit is niet gericht op jou sevengemini, maar dit is tevens mij laatste post in dit topic, teveel mensen die alleen maar bijdehand willen doen, en je de verkeerde weg op wijzen.
Als ik dus mn pc opstart vraagt ie direct naar CD/DVD voor de operating system. Misschien in BIOS Hardeschijf als first boot opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
en vergooi je de garantie op herinstallatie door de winkel.
Onzin.

Als je iemand de goede weg wilt wijzen doe dat dan ook en kom niet met onzin verhalen aanzetten.
AHCI is beter dan de IDE setting in je bios maar dat heeft zo goed als geen impact op performance / betrouwbaarheid voor 99,99% van de gebruikers.
En sinds wanneer is iemand terechtwijzen bijdehand? Leuk dat je grapjes maakt richting anderen over opmerkingen van hun die volgens jou niet kloppen, maar zorg dan wel dat je het HEEL zeker weet aangezien je nu gewoon nat gaat.
Verplicht leesvoer voor je: http://expertester.wordpr...0%93-benchmark-advantage/

Topicstarter: verder ben ik het met MrAngry eens, als je het niet weet gewoon lekker afblijven en de winkel bellen op maandag.

edit: @ hieronder, nog eentje om het af te leren :+

[ Voor 10% gewijzigd door Mental op 27-02-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:58:
[...]

Als ik dus mn pc opstart vraagt ie direct naar CD/DVD voor de operating system. Misschien in BIOS Hardeschijf als first boot opgeven?
Als er geen CD/DVD in je optische drive zit start hij sowieso door naar de 1e HDD. Ik heb zelf een computer met zo'n moederbord thuis staan. :) Hij hoort gewoon door te starten. Ook hoort dit bord onmiddelijk in AHCI te werken. Als de Windows DVD zegt geen systeempartitie te vinden betekent dat, dat de schijf nog niet gepartitioneerd is, en dus ook nog niet geïnstalleerd.
Mental schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:59:
[...]

Onzin.

Als je iemand de goede weg wilt wijzen doe dat dan ook en kom niet met onzin verhalen aanzetten.
AHCI is beter dan de IDE setting in je bios maar dat heeft zo goed als geen impact op performance / betrouwbaarheid voor 99,99% van de gebruikers.
En sinds wanneer is iemand terechtwijzen bijdehand? Leuk dat je grapjes maakt richting anderen over opmerkingen van hun die volgens jou niet kloppen, maar zorg dan wel dat je het HEEL zeker weet aangezien je nu gewoon nat gaat.
Verplicht leesvoer voor je: http://expertester.wordpr...0%93-benchmark-advantage/

Topicstarter: verder ben ik het met MrAngry eens, als je het niet weet gewoon lekker afblijven en de winkel bellen op maandag.
Ik ben er niet van gediend om prutser te worden genoemd door iemand die me nog steeds geen punt tot mijn zogenaamde ongelijk heeft gegeven. Wat heeft een benchmark hier nou weer mee te maken? Ga vooral zo door, een topic report is zo gemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 27-02-2010 20:04 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:03:
[...]

Als er geen CD/DVD in je optische drive zit start hij sowieso door naar de 1e HDD. Ik heb zelf een computer met zo'n moederbord thuis staan. :) Hij hoort gewoon door te starten. Ook hoort dit bord onmiddelijk in AHCI te werken. Als de Windows DVD zegt geen systeempartitie te vinden betekent dat, dat de schijf nog niet gepartitioneerd is, en dus ook nog niet geïnstalleerd.

[...]

Ik ben er niet van gediend om prutser te worden genoemd door iemand die me nog steeds geen punt tot mijn zogenaamde ongelijk heeft gegeven. Wat heeft een benchmark hier nou weer mee te maken? Ga vooral zo door, een topic report is zo gemaakt.
Dus als dit er staat na opstarten met Win7 DVD:
als ik windows 7 vanaf DVD installeer krijg ik dit te lezen: Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden. Zie de logboekbestanden van SETUP voor meer informatie.

Betekent het dat Win7 niet is geinstalleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:05:
[...]

Dus als dit er staat na opstarten met Win7 DVD:

Betekent het dat Win7 niet is geinstalleerd? :)
Juist. Als Windows geïnstalleerd was had je die DVD sowieso nooit hoeven gebruiken. :) (Bij wijze van spreken.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Juist. Als Windows geïnstalleerd was had je die DVD sowieso nooit hoeven gebruiken. :) (Bij wijze van spreken.)
Nou dan ga ik Win7 gewoon weer installeren van de DVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:03:
Ik ben er niet van gediend om prutser te worden genoemd
Hence the edit.
door iemand die me nog steeds geen punt tot mijn zogenaamde ongelijk heeft gegeven.
Beter lezen:
Wat heeft een benchmark hier nou weer mee te maken?
Een benchmark is een van de vele manieren om aan te tonen of iets nut heeft, in dit geval dus nauwelijks; maar leuk dat je ook even meedenkt.
Ga vooral zo door, een topic report is zo gemaakt.
Grote jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sevengemini schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:08:
[...]

Nou dan ga ik Win7 gewoon weer installeren van de DVD :)
Ik weet niet of je voor de installatie betaald hebt?
Zo niet, dan is het begrijpelijk dat deze niet geïnstalleerd is, vrijwel elke webshop brengt hier apart geld voor in rekening. Zo wel, dan zou ik sowieso wel even contact met ze opnemen. Ik weet hoe moeilijk ze kunnen doen achteraf...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
--MeAngry-- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:11:
[...]

Ik weet niet of je voor de installatie betaald hebt?
Zo niet, dan is het begrijpelijk dat deze niet geïnstalleerd is, vrijwel elke webshop brengt hier apart geld voor in rekening. Zo wel, dan zou ik sowieso wel even contact met ze opnemen. Ik weet hoe moeilijk ze kunnen doen achteraf...
En anders ga ik ff langs met wat vrienden haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Als ik dus vanaf mijn hardeschijf probeer op te starten geeft ie dit aan:

Loading Operating System...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
En daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Niks... Blijft ie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevengemini
Nou piept de pc ook 1 keer voordat ie opstart.
Pagina: 1