Videobril kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd te zoeken op het internet naar een videobril met 3D ondersteuning.
Op het internet vindt ik maar weinig informatie over videobrillen verschillende merken zijn vuzix,myvu,...
ook zijn er vrijwel geen videobrillen met een intern geheugen, ze werken bijna allemaal met A/V input.

-zelf heb ik al gevonden deze wrap 280 Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_4eRNH1qEMmw/Sz94JW30lLI/AAAAAAAABo8/7H1sN4cA7gs/s800/vuzix_wrap_280.png

en de EVG920D

-Nu is mijn vraag weet er iemand een goede videobril met 3d ondersteuning?
-Of heeft er iemand een 3d videobril met een intern geheugen ergens gevonden op het internet?
-is het mogelijk om met een videobril ook de ondertiteling van een film te bekijken of zijn deze bijna onleesbaar?

Alvast bedankt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hier eens beginnen: Wikipedia: Head-mounted display
Op YouTube staan ook veel filmpjes over "3D glasses".

Maar wat ik (en iedereen?) zou willen:
- digitale signalen (2 * DVI-D bijvoorbeeld)
- redelijke resolutie (1280x1024 of 1366x768 of zo iets)
- prijs zoals een beeldscherm (100-180 euro)
- instelbare doorzichtigheid

Maar dat schijnt nog niet te bestaan. Dat wordt dus vele jaren wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

3D betekent dubbel zoveel informatie die op een beeldscherm getoverd moet worden en dat moet ergens vandaan komen natuurlijk. Zo kan dat komen door een monitor met dubbele frequentie (normaal 60Hz, bijvoorbeeld NVidia 3d-vision heeft 120Hz nodig) of door het weg laten vallen van een gedeelte van kleur (rood-blauw brilletjes) of halve resolutie. Dus iets wat er net zo mooi uitziet als gewoon beeld, maar dan in 3d en voor dezelfde prijs als gewoon beeld is sowieso onmogelijk (tot 120Hz-schermen heel normaal worden).

Overigens had ik laatst gelezen dat ongeveer 20% van de mensen helemaal niet goed tegen 3D-beeld kan, het effect wat je normaal krijgt als je een hele dag naar een scherm kijkt (hoofdpijn etc) wordt bij die 20% al binnen een minuut opgewekt, ben er dus zeker van dat je 3D ook fijn vind kijken voor je zo'n investering doet :)

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 28-02-2010 13:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bwerg : We hebben het hier over een bril die twee ingebouwde beeldschermpjes heeft voor de twee ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu vraag ik mij nog af of je met een videobril ook ondertiteling kan lezen want je zit dan toch te kijken naar twee schermpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:37:
Maar nu vraag ik mij nog af of je met een videobril ook ondertiteling kan lezen want je zit dan toch te kijken naar twee schermpjes?
Je hersenen maken er 1 beeld van. Je hebt immers ook 2 ogen :) Je moet wel de goede afstand tussen de schermpjes in kunnen stellen. Het is het zelfde principe als een verrekijker ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als de verkopers beginnen te praten over: Dubbel lcd-breedbeeldscherm met hoge resolutie van 384 x 240 ben ik al weg...wat een onzin.

Als je een goede videobril, met een normale bruikbare resolutie wil hebben welke ook aansluitbaar is op pc en 3D ondersteund ben je nu gewoon nog ongeveer $900 kwijt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is 640x480 een goede resolutie voor het bekijken van films of zou ik eerder een hogere resolutie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:56:
is 640x480 een goede resolutie voor het bekijken van films of zou ik eerder een hogere resolutie nemen?
Persoonlijk vind ik 640x480 het uiterste minimum (PAL is al 720x576).
Liever 800x600 en PC aansluiting mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:56:
ligt meer aan je bronmateriaal, meer is over het algemeen beter

persoonlijk vind ik het op een monitor net acceptabel voor een film.
maar met een bril worden de pixels nog veel groter naar verhouding omdar het beeldvullend word

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:00:
[...]
Persoonlijk vind ik 640x480 het uiterste minimum (PAL is al 720x576).
Liever 800x600 en PC aansluiting mogelijk.
Ja dat vind ik ook een belangrijk punt, je moet deze toch ook kunnen aansluiten op laptop of pc (heb namelijk nog geen ipod) maar een kabel voor aansluiting op pc wordt bij vuzix niet meegeleverd.
En ik heb geen zin om meer dan €200 uit te geven aan een videobril die niet kan aangesloten worden op een laptop.
Dus vraag ik me af of er geen videobril is met ondersteuning voor 3D en een intern geheugen of een aansluiting voor SD kaart zodat deze autonoom kan werken zonder al die kabels te moeten gebruiken?

en bestaan er misschien ook videobrillen die op kunnen aangesloten worden op een laptop via usb om zo games,films te kunnen bekijken?

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft er misschien al iemand gehoort van de lumus videobrillen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutprojectors.com/news/wp-content/uploads/2008/01/glasses_a1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ar-lab.info/mt/weblog/archives/061212_lumus_optical.jpg

Ik vraag me af wanneer deze te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb de Vuzix tijdens de IBC opgehad. De meeste brillen lijken sowieso twee schermen te hebben. En 3D wordt gefabriceerd door een signaal in widescreen aan te bieden. Echter waar je dus voor moet oppassen is het volgende.

Wat je ziet met die brilletjes is een bioscoopscherm in het midden van de bril. Niet zoals je verwacht een volledig dekkend scherm zoals je wel bij een HUD van een euro of 2k krijgt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit zo 'n videobril opgehad dus ben vrij benieuwd hoe het eruitziet, maar is die 3D functie nu echt zo spectaculair als bv. een 3D film kijken in de bioscoop of stelt het allemaal niet zo veel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:35:
Ik heb nog nooit zo 'n videobril opgehad dus ben vrij benieuwd hoe het eruitziet, maar is die D3 functie nu echt zo spectaculair als in bv. een 3D film kijken in de bioscoop of stelt het allemaal niet zo veel voor?
Met een HUD van 640x480 per oog is het echt 'cool', maar een Vuzix met tracker functie, is meet een klein vlakje, dan ken ik wel mooiere 3d ervaringen. Bijvoorbeeld met twee schermen en een halfdoorlaatbare spiegel. Of een CRT scherm met actieve shutters.

http://blog.opengeo.nl/index.php/2009/08/22/een-video-bril/

De 3dversie is zeg maar 3d in dat vlakje.

[ Voor 8% gewijzigd door Skinkie op 02-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de 3D functie op een videobril stelt niet zo veel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond is de Gouden Harp in 3D te zien om 20.25 via een themakanaal, zie www.sterren.nl.
Volgens mij is dat met een rood/groen brilletje, maar dat is zo jaren '70.
Zoiets wil ik natuurlijk ook met een echte 3D-bril bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar ga wachten tot de Lumus videobrillen uitkomen deze zien er teminste uit als een echte bril en wegen ook een stuk minder.
ik heb alleen nog niet gevonden wanneer deze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:39:
Dus de 3D functie op een videobril stelt niet zo veel voor?
Het stelt zeker wat voor, maar je hebt dus een virtueel scherm nodig die je hele zichtveld vult, en ook nog eens 3d is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat videobrillen volgend jaar pas echt gaan doorbreken, we hadden dit jaar de opkomst van 3D televisies dus denk ik dat volgend jaar de videobrillen echt zullen doorbreken, of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:43:
Ik denk dat videobrillen volgend jaar pas echt gaan doorbreken, we hadden dit jaar de opkomst van 3D televisies dus denk ik dat volgend jaar de videobrillen echt zullen doorbreken, of vergis ik mij?
Je vergist je....
Kijk maar eens op deze pagina: http://www.stereo3d.com/3dhome.htm
En let dan vooral op de datum.

Dit soort brillen zal de komende 5-10 jaar niet algemeen goed worden.

Pagina: 1