Sparkle GTX260 koeler eraf halen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar hulp. Mijn GTX260 wordt vaak erg warm tijden het gamen (80 graden) en wil doe koeler eraf halen om koelpasta te verversen en stof weg te halen.

Ik heb eerder een 4850 uit elkaar gehaal dus heb er wel enig evaring mee.

Het probleem bij de GTX260 van Sparkle met witte koeler is dat ik geen enkel manier kan vinden om de witte kap/koeler te verwijderen.

Ik heb alle schroefjes op de achterkant van de PCB losgeschroefd maar er komt niet eens een beetje speling in.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200905/sparkleGTX260_back.jpg

Zoals je op het plaatje kunt zien zijn er 4 grote en 8 kleine schroefjes, allemaal zijn ze losgemaakt. Ik heb in de kier gespiekt tussen de kap en de PCB maar kan niet zien welk onderdeel de kaart nog bijeen houdt.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelpasta kan soms erg plakken , let daar op

verder zou hij gewoon los moeten komen ,als je alle schroefjes los hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
Zelfde probleem hier gehad met een GTX260, het lijkt erop dat je de backplate moet verwijderen maar deze site met klinknagels oid vast?

Als iemand in ieder geval weet hoe 't wel moet houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Hmm jah dat kan het geval zijn, maar het laatste wat ik wil is natuurlijk de PCB forceren. Maar hij zit echt vast zeg maar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
80 graden is volgens mij niet echt bizarre heet. Ik zou even de specs van je videokaart zoeken alsvorens aan de hele operatie te beginnen (met de risisco's).

Met goede koelpasta en goed contact moet je overigens wel je tempratuur met 5% kunnen reduceren, ongeacht de specs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Haha ok Worran had gelijk. Ik heb de voorkant van de kap waar de voeding connectoren zitten even 'gewiggeld' en toen liet ie los. Erg zit trouwens erg veel koelpasta op de chip valt me op.

@jumpman,

80 graden kon mijn 4850 makkelijk aan maar heb het idee dat de Nvidia GPU er gevoeliger voor is. Kan het ook mis hebben hoor. Anyways, ik ga maar aan d slag.

Bedankt voor de tips.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Zo, heb de koeler grondig schoongemaakt het grijze drab verwijderd en arctic silver ceramique op de GPU gesmeerd. Hieronder het resultaat.

Oud

40% fanspeed

Idle 58c
Load 80c

Nieuw
Idle 45c
Load 75c

:)
Pagina: 1