iMac opgestuurd met HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn iMac opgestuurd, omdat mijn HDD geluid maakte. Nadat ik met Apple Care gebeld had, moest ik hem naar een Apple reseller brengen. Daar vroegen ze 39,95 voor het opsturen van mijn iMac, omdat ik hem bij de Mediamarkt heb gekocht werd dit door hun kostenloos opgestuurd. Maar op mijn hardeschijf heb ik nog familiefoto's en allerlei andere bestanden. Ik heb dit natuurlijk allemaal gebackupt, maar ik heb het dus niet van de hardeschijf verandert. Nu is mijn vraag, is al mijn data veilig bij Apple? Gaan ze niet door mijn bestanden zitten neuzen? En wat gebeurt er met de hardeschijf nadat er een nieuwe inzit? Hoef ik me zorgen te maken over mijn bestanden die op de hardeschijf zaten, of is Apple zo professioneel om niet in mijn bestanden te gaan zitten rondneuzen. Het is natuurlijk heel erg dom van mij om alles erop te laten staan, maar ik verwacht wel van een premium merk als Apple enige privacy voor de klant.

Ik heb gezocht op het forum en het wereldwijde web, maar ik kon er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Als het goed is zouden ze er niet in gaan neuzen. Hooguit dat ze een format uitvoeren en een schone installatie uitvoeren voor diagnostische doeleinde...

Gewoon eigenlijk altijd met een clean install aanleveren. Doe ik tenminste als er iets is met een product (het zei laptop, telefoon, mp3 speler, oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm opzich hoef je hier ook niet heel erg bang voor te zijn. Apple is een groot bedrijf en verkoopt heel wat iMacs in een jaar en dus komen er vanzelfsprekend ook genoeg terug om mensen van werk te voorzien en ik denk niet dat de beleidsbepalers bij Apple het leuk vinden dat hun werknemers in jouw spullen zit te neuzen terwijl ze ook in diezelfde tijd ook iMacs kunnen repareren.

Tuurlijk is het altijd mogelijk dat dit gebeurt wanneer er geen afdelingschef ananwezig is enzovoort maar ik denk dat je hier niet zo bang voor hoeft te zijn. Want wat zal een helpdesk medewerker in godsnaam aan jouw persoonlijke bestanden hebben? Neem aan dat Apple een dergelijk personeelsbeleid heeft dat ze wel effe screenen wie ze aannemen en geen psycho's hierachter te zetten.

Maar backup het in ieder geval altijd wel! Want hardware naar fabrieksinstellingen zetten zijn ze altijd wel erg goed in hoor bij helpdesks van veel bedrijven.

[ Voor 9% gewijzigd door N1ckk op 28-02-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een nieuwe computer koopt is het het beste de eerste tijd sowieso geen persoonlijke bestanden op de interne HDD te zetten totdat je zeker weet dat de hele computer goed functioneert. Maar goed, dat is in deze situatie wijsheid achteraf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 07:11:
Als je een nieuwe computer koopt is het het beste de eerste tijd sowieso geen persoonlijke bestanden op de interne HDD te zetten totdat je zeker weet dat de hele computer goed functioneert. Maar goed, dat is in deze situatie wijsheid achteraf natuurlijk.
Dat slaat echt helemaal nergens op, een harde schijf kan net zo goed failen in de eerste week dan in jaar 2 bijvoorbeeld. Want er staat gewoon 8 jaar europese garantie tegenover. Verder als je een computer koopt, koop j e hem toch ook om hem te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk echt niet dat dit anders gaat dan bij andere computerreparatiebedrijven. Als je een nieuwsgierige reparateur treft dan kan het best zijn dat ie door je foto's gaat kijken... (ze moeten de pc immers toch opstarten om te kijken of ie het weer doet). Maar zo iemand doet misschien wel tientallen computers per dag, dus kans is niet zo groot. Tenzij je hem uitnodigt door mapjes op de desktop te plaatsen etc.

En die foto's zien we dan vanzelf wel op geenstijl verschijnen >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 28-02-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Bij macs is het gelukkig zo dat ze de HDD er uit kunnen draaien en er een eigen in kunnen hangen voor diagnostische doeleinde... Alhoewel het om je HDD gaat denk ik gewoon dat ze die formatten en herinstalleren. Mits ze er onderzoek naar doen, ze kunnen evengoed gewoon een nieuwe er in hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13
Nickalicious schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:54:
[...]

Dat slaat echt helemaal nergens op, een harde schijf kan net zo goed failen in de eerste week dan in jaar 2 bijvoorbeeld. Want er staat gewoon 8 jaar europese garantie tegenover. Verder als je een computer koopt, koop j e hem toch ook om hem te gebruiken?
Hahahah! 8 jaar Europese garantie? 8)7 |:( Uhmmm...nee!

1 jaar wettelijke garantie in NL! Daarna mag jij gaan bewijzen dat het apparaat niet door je eigen schuld is kapot gegaan...(omgekeerde bewijslast!)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 07:11:
Het was geen 27'' iMac. Het was een 24'' van het oude model. Dus ik heb hem al een hele tijd in gebruik gehad.

Nu ik de reacties gelezen heb, ben ik toch wel wat meer gerustgesteld. Het zijn geen beschamende foto's, sommige ervan staan zelfs op facebook etc. maar ik heb toch wel het vertrouwen in Apple :P

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik nu 3 tot 4 weken windows moet gebruiken en ik van een 24'' naar een 15,4'' scherm ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:55
Mocht er nou toch foto's van jou op internet verschijnen en jij komt er achter. Dan kan je altijd Apple opbellen en dit zeggen. Zij houden namelijk bij wie aan welke computer heeft gewerkt, dus de opsporing is heel erg simpel.
Daarom zal dit dus bijna nooit gebeuren.
Pagina: 1