Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjann
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07-2020
Mijn pc, een HP m1170.nl mediacentre, start niet meer op, Wanneer de voeding op het net aangesloten is gebleven. Wanneer de voedig gedurende langere tijd van het net ontkoppeld is geweest start de pc wel op. Ook kort achter elkaar booten geeft geen probleem. Maar Wanneer de PC langere tijd uitgeschakeld was, maar de voeding wel op het net aangesloten, lukt het dus niet om op te starten. De fans van voeding en koeling draaien wel, de cpu-fan geeft alleen even een kort schokje, hd spint op, geen beeld op monitor. Is dit een turn-on delay probleem? Kan het een condensator op mobo van voeding zijn? Kan het vuil in de voeding zijn? Al deze opties komen mij min of meer waarschijnlijk voor, maar hoe kan ik ze evt. op voorhand elimineren? Of moet ik in een heel andere richting denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Cmos batterij in moederbord misschien>?, je kan checken of die onder de 3 volt is gekomen als je een volt meter hebt,,, als dat zo is moet je hem vervangen, misschien dat dat helpt.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Wat zijn de specs van je pc ? het is wel handig als je die er ff bij post voor eventuele helpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

ArnoAG schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:28:
Cmos batterij in moederbord misschien>?, je kan checken of die onder de 3 volt is gekomen als je een volt meter hebt,,, als dat zo is moet je hem vervangen, misschien dat dat helpt.
T/M de 2.5v (en soms zelfs met NOG ietsje minder) blijft je BIOS gewoon bewaart hoor 8)7

Mijn gok: Kapotte condensatoren... (aangezien het een kleine tijd kost voordat deze zich ontladen)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2010 02:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Externe usb en andere externe apparaten verwijderen.
Pc geaard?
Andere voeding proberen?

Trek alle stroom los. Start van een livecd ubuntu, en sluit later alles af, en start weer op.
Indien je het probleem niet meer hebt, dan opnieuw windows installeren.

Na installatie van windows weer probleem.
Dan hardware 1 voor 1 gaan verwijderen, en kijken wanneer het weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jan99999 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:07:
Externe usb en andere externe apparaten verwijderen.
Pc geaard?
Andere voeding proberen?

Trek alle stroom los. Start van een livecd ubuntu, en sluit later alles af, en start weer op.
Indien je het probleem niet meer hebt, dan opnieuw windows installeren.

Na installatie van windows weer probleem.
Dan hardware 1 voor 1 gaan verwijderen, en kijken wanneer het weg is.
Wat heeft windows (of linux) er mee te maken of de PC wel/niet aangaat...
Het POST scherm verschijnt nog niet eens.. op dit punt heeft de PC nog NIKS van windows (of linux) geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjann
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07-2020
Jediah: Specs volgens HP: mobo asus PTGD1-LA (Puffer-UL8E), CPU P4 515 (P) 2,97MHz socket LGA775, 2x256MB DDR PC3200 (ja, is erg weinig), ATI Radeon X300SE, 80GB SATA HD, Hauppage TV-tuner, SB Audigy 2 platinum ZS, WLAN-kaart. Kun je hier wat mee?

ArnoAG, bedankt voor de tip, ga ik uitproberen....., hoewel het probleem al ruim een jaar bestaat met dezelfde CMOS-batterij, die nog niet de geest heeft gegeven, maar kan net op het randje zijn.

d4ng3r, zouden dat dan condensatoren op het mobo of in de voeding kunnen zijn? En als condensatoren kapot zijn laden ze toch juist niet meer op?

jan99999, bedankt voor je reaktie. Ik zal het probleem t.z.t. ook willen oplossen, maar voor nu probeer ik eerst te doorgronden wat er aan de hand is/kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

jjann schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:33:
Jediah: Specs volgens HP: mobo asus PTGD1-LA (Puffer-UL8E), CPU P4 515 (P) 2,97MHz socket LGA775, 2x256MB DDR PC3200 (ja, is erg weinig), ATI Radeon X300SE, 80GB SATA HD, Hauppage TV-tuner, SB Audigy 2 platinum ZS, WLAN-kaart. Kun je hier wat mee?

ArnoAG, bedankt voor de tip, ga ik uitproberen....., hoewel het probleem al ruim een jaar bestaat met dezelfde CMOS-batterij, die nog niet de geest heeft gegeven, maar kan net op het randje zijn.

d4ng3r, zouden dat dan condensatoren op het mobo of in de voeding kunnen zijn? En als condensatoren kapot zijn laden ze toch juist niet meer op?

jan99999, bedankt voor je reaktie. Ik zal het probleem t.z.t. ook willen oplossen, maar voor nu probeer ik eerst te doorgronden wat er aan de hand is/kan zijn.
Als er bijvoorbeeld een breukje zit binnenin (Door bijvoorbeeld warmte, of omdat condensatoren langzaam "opzwellen" dat er iets gebroken/geknapt is) waardoor ze wel goed opladen, maar niet goed ontladen. Heb zoiets een aantal keer gezien.

Pagina: 1