Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb al een flink aantal jaar een Inspire P380 setje, alleen de volume controler is overlede :( Nu heb ik er een direct audio kabeltje tussen gedaan wat opzich geen problemen oplevert. Het enige ding is nu dus dat ik met windows het volume moet veranderen. Het nadeel van dit is dat als hij op windows op 100% komt te staan je zeg maar voorgoed doof bent en waarschijnlijk de speakers zichzelf opblazen. (1% is al redelijk hard)

Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om de volume schaal van windows te verandere? dat het dus van 0 - 5% word? Want 5% eigenlijk al veel te hard. ik wil dus niet dat die schaal perongelijk harder gaat dan 5% :P

Hoe kan ik dit doen?

ThijsD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
Voor de volledigheid, welke Windows-versie heb je ?

Ik heb overigens ook een speakerset zonder volumeregeling, en zolang je maar een beetje blijft opletten in Windows gaat het wel hoor ;) (installatie van nieuwe drivers is de enige keer dat mijn volume ineens belachelijk hard stond :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Windows 7 :) Was ik vergeten te zeggen :P Maar toch als ik hem op 1% zet is dat egt al flink hard :P

-Edit-
Zojuist ging het al flink verkeerd toen PowerDVD ineens de geniale ingeving kreeg mijn volume naar 100% te zetten :A Dat deed echt gewoon zeer aan mijn oren :(

Is er egt geen manier om de volume te limiteren tot 5%?

[ Voor 53% gewijzigd door Koozza op 27-02-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
Wat ik in Windows XP wel doe is de WAVE-output een heel eind terugschroeven, dan kun je met het hoofdvolume beter doseren.

Geen idee of dat in Windows 7 ook nog op die manier kan ;)

offtopic:
Ik heb dus met buggy drivers van Creative wel gehad dat er soms spontaan op 100% volume ruis uit alle boxen + subwoofer kwam. Dat is echt _verschrikkelijk_ als je dan geen volumeknopje hebt :|

[ Voor 36% gewijzigd door Carpento op 27-02-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Nee had al een beetje gekeken :P Maar dat gaat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Voor de mensen die deze set nog hebben: ring eraf, schroef de subwoofer eruit, zet een paar rubbertjes tussen zodat er meer lucht kan worden aangezogen, klaar! Hij kon bij mij eerst niet hard omdat hij teveel lucht de kast in drukte en er daardoor een soort van echo ontstond. Het ligt dus aan een designgebrek, niet aan de drivers.

druk en typefouten voorbehouden

Pagina: 1