Microsoft Small Business Server 2003 + linux

Pagina: 1
Acties:

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb een urenregistratiesysteem gemaakt voor een klein bedrijfje. De servers bij dat bedrijf zitten momenteel zo in elkaar:
Microsoft Small Business Server 2003Ubuntu Server
Hierop wordt de mail gehost(exchange) maar ook wordt er gebruik gemaakt van ISA (voor o.a. VPN) en een aantal andere servicesHierop staat mijn urenregistratiesysteem
Wordt elke nacht gebackupt naar een bedrijf in NederlandWordt tijdelijk gebackupt door een om de 12 een cronjob te starten die een mailtje met een mysqldump stuurt naar een emailadres van het bedrijf(deze komt uit op de Microsoft Small Business Server)

Zoals hierboven al gezegd wordt is de mysqldump sturen naar een email adres die op de Microsoft Small Business Server uitkomt niet echt slim. Nu is dat nog te doen. Maar wanneer het systeem echt in gebruik wordt genomen wordt de mysqldump al snel groter dan 100mb. En dat is niet slim om per mail te sturen.

Ik vraag mij af of er de mogelijkheid is om de mysqldump vanaf de linux server te sturen naar de Microsoft Small Business Server(die trouwens onder het zelfde netwerk staat). Zijn hier standaard services voor, of moet ik er een installeren(zo ja: welke?)

Alvast bedankt.

Tom

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
samba client of ftp gebruiken voor het dumpen op je sbs bak.

[ Voor 84% gewijzigd door Razwer op 27-02-2010 17:08 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

cifs

Share maken op de sbs server en met cifs de share op de linux bak mounten.

If you choose to criticise you choose your enemies

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
oke bedankt allemaal, ik zal eens wat proberen.

edit: hoor net dat ze gaan ftp server willen op hun sbs2003; ga maar eens kijken naar samba/cifs
edit2: weet de share naam niet, blijf maar NT_STATUS_BAD_NETWORK_NAME krijgen. Zo maar eens vragen. maar de volgende code klopt toch:
code:
1
smbclient -U gebruikersnaam //server/sharename

edit3: het is me gelukt dmv smbclient op de sbs2003 te komen. nu wachten tot ze een share voor mij aanmaken. Bedankt allemaal!

Tom

[ Voor 102% gewijzigd door devhouse op 27-02-2010 18:11 ]