vergroten C: partitie in Windows 7 x64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg regelmatig een melding dat mijn C partitie te weinig ruimte heeft. Dit komt voornamelijk door de NZB Cache.

Nu probeer ik deze partitie iets op te rekken, het liefst kosteloos. Maar ik kan geen manier vinden waarop dit kan zonder te moeten her-installeren.

Ik heb het via het gewone disk-management geprobeerd. Ik kan dan wel een stukje van de D:-schijf afhalen, maar dat niet aan de C:-schijf plakken.

Op verschillende sites werd EASEUS Partition Manager aangeraden (mag ik dit wel bij naam noemen hier?), maar die gaf een fout melding dat ik een x64 versie van Windows 7 gebruik. Overigens staat dat nergens als beperking genoemd.
Verder zie ik de vraag wel vaak gesteld, maar meestal al jaren geleden en dus niet voor Windows 7 x64.

Nu is dus de vraag of het überhaupt wel te doen is. Het lijkt zo simpel.

Thanx
Finn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
wrom verplaats je je nzb cache folder niet gewoon? gezien je loopt te mieren met partities heb je een bepaald beleid waarom je dat doet, volg dat dan ook zodat je deze issue niet hebt.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook de NZB-cache op de andere partitie zetten, of als je C-schijf eigenlijk toch te klein is heel de temp variable naar een andere plek zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik gebruik voor dit soort partitie resizing activiteiten altijd het programma BootIt NG van TerabyteUnlimited. Met de makecd utility brandt je een CD, waarmee je de PC opstart. Zolang je de bootmanager niet installeert, is het gratis in gebruik. Partities vergroten, verkleinen, kopiëren: geen probleem. Het werkt geheel buiten je operating system om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ razwer &@ Vash_Stampde

Dank voor de tip, maar dat was met opzet niet mijn vraag. Ik dacht bij het instaleren van windows 7 dat ik met 20G wel aardig goed zat maar kennelijk is mijn C partitie wat aan de kleine kant. Hoewel ik door de groei van de NZB cache meldingen krijg, is er nog een map die flink groeit: winsxs.

Uit andere fora begrijp ik dat deze niet te legen is en aldoor doorgroeit. Nu is mijn C partitie 15G vol, daarvan is de Windows map ruim 11G en mijn Users map 1,5G. Binnen de Windows map is winsxs al 6G.

Kortom ik kan alle mappen wel verplaatsen, maar waar houd het dan op.......

@ permutor
op het eerste gezicht (manual) ziet het er complex uit, ik zal het eens allemaal goed lezen.
Echt een easy ride zal het hiermee ook niet worden. Maar thanx voor de tip.