Advies aankoop gewenst.

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-02 08:36
Hallo allemaal.

Ik weet dat het een lap tekst is maar advies zou echt enorm in dank worden afgenomen!
( geen zin om te lezen, vraag in 't kort; welke receiver en speakers te kopen voor 1000 euro? )

Ik heb vanaf 1 april de sleutel van ons eerste huisje in bezit, en moet natuurlijk een leuke audio installatie plaatsen.
Op het moment luister ik enorm veel muziek met mijn hoofdtelefoon, de sennheiser hd 595.
Deze hoofdtelefoon zet geen enorme bass neer maar wel erge mooie tonen, ben geen audiofiel zoals ze dat noemen dus weet ook de juiste benamingen niet, haha. Wat ik erg fijn vindt bij het beluisteren van muziek via de hoodftelefoon, overigens films kijken ook, het klinkt allemaal heel zuiver, de geluiden klinken los van elkaar.
Ook is het misschien handig te vertellen dat ik van een logitech 5.1 setje van 80 euro, geen id wat het type was..ben overgesptapt naar 2 kleine boxjes van creative zonder sub. Omdat dit ook mooier klinkt, zuiverder.

Ik heb mezelf al aardig wat ingelezen over de harman kardon setjes die op de markt zijn, nu moet ik zeggen dat ik het erg moeilijk vind de verschillen te vinden, dus wat ik nodig heb.
Ook lees ik over marantz en onkyo, wat ook goede merken schijnen te zijn? Ik raak een beetje de weg kwijt naarmate ik me meer verdiep..

Het budget voor de set is 600 tot 1000 euro, weet dat dit erg ruim genomen is maar hieronder dan de dingen die ik belangrijk vind en minder belangrijk, aangeduid in cijfers van 1 tot 10 met 10 als hoogste.

Geluid.

Muziek; 9
Ik vindt het belangrijk dat de de ene klankenkast aan tonen niet verdwijnt in de andere..

Dolby surr: 8
Speel regelmatig een spelletje op de ps3(wat overigens via toshlink aangesloten moet worden) en kijk +-3/4 filmen de week.

Afspeelmogelijkheden: 1
Ik wil alle media afspelen via een mediaspeler (popcorn hour), er is dus geen behoefte aan een dvd/blu-ray/dvd reader, ook een harde schijf is niet gewenst..

Aansluitmogelijkheden: 6
Ik ben er niet van op de hoogte wat nou de beste manier is om apparatuur aan te sluiten, wel weet ik dat er een ps3(toshlink), tv(hdmi), en popcorn hour(hdmi) op moeten worden aangesloten. Of jullie moeten andere suggesties doen?

Te verwachten gebruik;

Muziek beluisteren via mediaspeler, dolby voor films en games.
Waarbij het wel belangrijk is dat het niet gaat vervormen bij een wat hoger volume.

Ik sta echt open voor alle suggesties, wordt er aangeraden iets boven het budget te gaan dan is dat altijd mogelijk maar het liefst natuurlijk niet. Ik wil er een behoorlijke tijd mee doen en niet dat ik na een jaar of 2 al jeuk krijg om een beter setje te kopen. Ook het kopen in losse componenten vind ik niet erg, aangezien mocht het budget wel goed overschreden worden dan kan het met de tijd goed bij elkaar gespaard worden.
Dit betekend dus dat bij startaankoop ik alleen echt must een receiver en front left en right wil, dan kan ik uitbouwen met een front center, subwoofer en surrounds wanneer het geld het toelaat.
Echter als ik me eisen zo hoor betekend het dat ik alleen een receiver en speakers moet kopen, denk dat 1000 euro dan een redelijk bedrag is?
Hoop dat dit geen standaard, 'HELP WAT MOET IK KOPEN?!!" topic is en hij dus blijft staan! :P

[ Voor 6% gewijzigd door StefanKelevra op 27-02-2010 16:14 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Helaas, dat is het wel, evenzogoed veel succes met je zoektocht!

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 27-02-2010 16:49 ]

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

StefanKelevra schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:31:
Hoop dat dit geen standaard, 'HELP WAT MOET IK KOPEN?!!" topic is en hij dus blijft staan! :P
Eigenlijk is dat het wel alleen met een heel verhaal er om heen. Zo heb je niet aangegeven of je bijvoorbeeld al naar winkels bent geweest en wat daar de uitkomst van is. Dus in principe nog steeds niet zoals AUD beleid het voorschrijft.

Maar goed, wat algemene info:

Paar punten die me "opvallen":
Ten eerste hoeft de PS3 zeker niet altijd met een optische kabel aangesloten hoeven worden zoals jij stelt. Als je een receiver neemt met HDMI kan je de PS3 gewoon met HDMI naar de receiver verbinden en dan met een enkele HDMI kabel naar de tv. Moet de receiver wel over HDMI Processing beschikken, maar met dit budget moet dat gewoon meer dan te doen zijn. Zeker als je ook apparaten als een Popcorhour aan wilt schaffen zou ik gewoon voor een receiver met HDMI Processing gaan. Ga je toch wel wat gemak van ondervinden in plaats van een receiver met HDMI Switching.
Aansluiten is dan zeer eenvoudig: PS3 met HDMI naar de receiver; PopcornHour met HDMI naar de receiver en dan één HDMI kabel naar de tv voor het beeld. Kan je altijd nog een audiokabel vanaf de tv naar de receiver leggen om geluid over de surroundset te hebben als je nog naar analoge tv kijkt of tv kijkt via een interne smartcard. Dus al met al heb je helemaal niet zo veel aansluitingen nodig...

Goede merken zijn inderdaad merken als Marantz, Denon, Pioneer, Yamaha, Sony (wél de ES-serie). Over Harman Kardon verschillen de meningen aangezien dit merk niet meer schijnt te zijn wat het ooit was. Ga me daar niet over uitlaten, want heb geen ervaring met Harman Kardon. Onkyo zou ik niet (meer) tussen de goede merken zetten. Zoals je kan lezen in Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307 zijn de receivers van Onkyo niet meer wat ze geweest zijn. Wil je een beetje kwaliteit dan zit je aan een Onkyo TX-SR807 en dan is 75% van je budget al weg. Dus ik zou het houden op de andere merken.

En dan nu het meest lastige (en makkelijkste antwoord): welke combinatie van receiver en speakers die je "moet" kopen is gewoon niet te zeggen. Dit omdat receivers (al dan in mindere vorm) en speakers een apart toon- en klankbeeld hebben. En dat beeld is voor de ene persoon een positieve en een ander kan er wel niets aan vinden. Zo vinden veel mensen een Denon receiver met B&W speakers te warm klinken, maar er zijn ook mensen die juist zo'n set-up hebben. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Edit:
Teacher -O-

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.