Toon posts:

HD5770 Vapor-X: core speed komt niet boven 600 uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik de Sapphire Vapor-X HD5770 ingebouwd in mijn systeem:
- Gigabyte P35-DS3
- E6750 @ 3200 MHz
- 2 GB Team Elite PC6400
- Windows 7 Pro 32 bit
Ik gebruik de nieuwste Catalyst drivers.

De kaart heeft vanuit de fabriek al 800 streamprocessors ingeschakeld. De biosversie die erop staat is 012.013.000.001 van 18-11-2009.

Het probleem is dat op geen enkele wijze de core speed boven de 600 MHz uitkomt. Bij 3Dmark, Furmark en games blijven de snelheden steken op 600/1200. De core zou 860 moeten zijn. Een test in ATI Overdrive waarin ik de core speed op bijvoorbeeld 870 zet, brengt geen verandering. In idle wordt er wel netjes teruggeklokt naar 157/300.

Googelen leverde mij op dat dit probleem door enkele anderen ook wordt ondervonden, een oplossing ben ik echter nog niet tegengekomen. Moet dit in drivers gezocht worden?

Op de ATI site staat een iets nieuwere bios maar die is volgens mij alleen bedoeld als oplossing voor het streamprocessor probleem, wat mijn kaart dus niet heeft. Ik heb geen ervaring met het flashen en doe dit liever niet. Ik denk ook niet dat dit de oplossing voor het probleem is.

Wie heeft dit ook meegemaakt en/of weet de oplossing? Ik hoop met jullie hulp eindelijk het volledig potentieel van de kaart te kunnen gebruiken!

Verwijderd

Wat voor voeding heb je in de PC hangen? 6 pins PEG stekker op de videokaart aangesloten? Wat zijn de temps van de videokaart? (uit te lezen met GPU-z)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een Seasonic S12II, 430 watt. De 6 pins PCI-e kabel hiervan heb ik aangesloten (hij zei 'klik' dus zou goed vast moeten zitten). Verder start alles altijd goed op en heb ik geen vreemde schermen gehad o.i.d.

Idle is de GPU 35 graden, in load 60 graden. Nog niet boven de 60 uitgekomen.