Geen beeld met HDMI surround set Samsung HT-Z320

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347597

Topicstarter
Hallo kenners,

Ik heb een Philips 42PFL5603D/12 Full HD televisie, en heb net een nieuwe surroundset van Samsung gekocht. De Samsung HT-Z320.
Nu wil ik de Samsung via een HDMI kabel op de tv aansluiten, en ga er vanuit dat de Samsung zelf de instellingen goed zet.
Waarop zet ik bijvoorbeeld de tv. De Samsung heb ik op HDMI1 aangesloten. Bij de instellingen van de tv zet ik HDMI1 op HDrec. (of moet dit een andere zijn zoals HDD/DVDR of HD STD?). Als ik de surround set aanzet springt de tv wel naar HDMI1, maar zegt dan dat video niet ondersteund wordt. Het beeld blijft zwart.

De Samsung met een scart aangesloten op de tv om de instellingen aan te passen. Maar ik kan HDMI out niet selecteren omdat deze donker gekleurd is. De rest die ik wel kan selecteren is lichtgekleurd.
Hoe kom ik hieruit. Zet ik de HDMI1 van de tv niet goed, en waarop moet ik deze dan zetten.
Hoe kan het dat ik HDMI out op de Samsung niet kan selecteren.
Met scart heb ik gewoon beeld, maar daarvoor neem ik geen HD surround set.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 27-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marquezz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-12-2021
Raar probleem... Probeer de HT-Z320 eens op alle mogelijk HDMI aansluitingen van je Philips en ook eens op een andere tv met HDMI als je die hebt. Die instelling die je noemde, HDrec/HDD DVDR/HD STD maakt verder weinig uit als je mij vraagt. Maar als de handleiding van de Philips daadwerkelijk vermeld dat dit belangrijk is, dan zou ik hier ook even alle opties proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martinstegenga schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:03:
Raar probleem... Probeer de HT-Z320 eens op alle mogelijk HDMI aansluitingen van je Philips en ook eens op een andere tv met HDMI als je die hebt. Die instelling die je noemde, HDrec/HDD DVDR/HD STD maakt verder weinig uit als je mij vraagt. Maar als de handleiding van de Philips daadwerkelijk vermeld dat dit belangrijk is, dan zou ik hier ook even alle opties proberen.
Ik heb alle instellingen geprobeerd, maar niks werkt.
Heb ook wel eens de laptop via hdmi op de tv aangesloten, en dat werkt perfect. Dus de hdmi aansluitingen van de tv zijn niet kapot.
Kan ik de surround set misschien op de laptop aansluiten, aangezien ik geen tweede tv met hdmi heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marquezz
Hehe, ik weet niet wat voor laptop je hebt... Maar analoog zal zeker wel mogelijk zijn, helaas heb je dan maar wel 2kanaals geluid. Als de laptop een digitale audio uitgang heeft kan je al een stuk meer, maar uiteraard heb je dit topic niet gestart voor een oplossing via de laptop. Is het dezelfde HDMI kabel die je gebruikt als bij de laptop? Zo nee, gebruik die dan eens. Zoja, probeer je set eens op een andere HDTV, wanneer hij dan ook geen beeld geeft dan zal er waarschijnlijk wat Samsung hulp van te pas moeten komen. In dat geval richting een RMA....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, ik gebruik dezelfde kabel.
En een andere hdtv heb ik niet in huis, alleen maar analoge tv's.
Moet de set maar eens bij familie proberen met een hdtv.
Ik had samsung al gemaild over dit probleem, maar ze konden mij geen antwoord geven op dit probleem.
Kon wel de helpdesk bellen, maar dit is alleen tijdens kantoor uren tot 17 uur. Dus maandag op het werk maar bellen.
Gek is dat, dat je een optie niet kan selecteren in het menu van de surround set.
Ga vandaag nog wel even verder proberen.

Verdere reacties zijn natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marquezz
Nouja gek dat je die optie niet kunt selecteren is opzich helemaal niet zo gek, de HT-Z320 stuurt zijn data gewoon uit naar de HDMI kabel wanneer hij weet dat deze verbonden is. Oftewel, normaal gesproken zou je na het aandrukken van je speler gewoon signaal moeten krijgen op je TV... Helaas is het bij jou niet zo simpel :( Probeer ondertussen nog maar een oplossing te zoeken, eventueel uit de handleiding, waar volgens mij alleen maar in staat dat je even moet verwisselen van kanaal. De Samsung helpdesk zal het wel snel naar een RMA maken als je mij vraagt. Hopelijk kun je dit probleem zelf zsm oplossen (RMA's kunnen soms lang duren :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reacties.

Ik laat het weten als ik het voor elkaar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47

FeaR

In GoT we trust

Één topic is voortaan wel genoeg, want drie topics is wel erg veel van het goede. De andere topics zijn dus ook dicht. Mocht je niet weten waar je een topic moet plaatsen neem dan eerst contact op met een moderator via DM in plaats van overal maar topics te plaatsen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke moderator,

is mijn eerste keer hier, wist niet hoe ik topics kon verwijderen

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 347597 op 27-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat kan niet, enkel mods kunnen topics verwijderen. Je moet gewoon maar één topic plaatsen dan hoeft je ook geen topics te verwijderen ;)

Verder probeert de Samsung set blijkbaar beeld uit te sturen op een resolutie of refhreshrate die je tv niet kan weergeven. Weet je zeker dat je de instellingen van het uitgestuurde signaal niet kan aanpassen wanneer je de set eerst even analoog aansluit?
Pagina: 1