Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD ntfs.sys [XP]

Pagina: 1
Acties:

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Sinds gisteren kreeg ik bij het opstarten van windows een BSOD met de foutmelding ntfs.sys. Toen ik opnieuw opstartte in safe mode kreeg ik exact hetzelfde, ik kom dus niet meer in windows.

De eerste "oplossing" die ik vond via google was het inserten van de Windows boot CD. Hierna windows reparatie opstarten en proberen de ntfs file te vervangen met die van de cd. Helaas kreeg ik acces denied toen ik dit probeerde.

De tweede oplossing ging beter. Ik brandde een linux CD en kwam via die CD in mijn C schijf terecht. Daar haalde ik de foute ntfs weg en zette er een nieuwe (goede) neer. Bij het opstarten van windows kreeg ik toch weer de BSOD, alleen een andere code.

De exacte error:
STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0XBACF5F1E, 0XF78DA1C4, 0X00000000)
Ntfs.sys - Address BACF5F1E base at BACD0000, DateStamp 41107eea.

Ook voor deze error heb ik weer gezocht op google. Maar ik heb geen nieuwe servicepack geinstalleerd, nieuwe hardware oid. Kan me ook niet voorstellen dat er opeens wat kapot is aan mijn geheugen.

Hopenlijk kan iemand me helpen. Ik las ook dat de codes aangeven welke file precies kapot is, maar ik heb geen idee hoe ik hierachter kan komen. Mocht ik dit weten kan ik miss via linux de beschadigde bestanden vervangen..

PSN/Steam: Xamsix

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Windows XP en 2000 BSOD guide in de FAQ voor instructies om het uit te zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22

XyS

0.o.O

Geheugen kan wel kapot gaan, je zou even een memtest kunnen draaien om dat uit te sluiten.
En ik vrees dat er een herinstallatie aan zit te komen..

• Xamsix
Aan die link heb ik vrij weinig, er staat niet hoe je vindt welk bestand exact het probleem is (de codes zouden daaraan moeten refereren. Ook al staat er ntfs.sys, kunnen het ook nog andere bestanden zijn. Verder staat in de link geen van de codes die bij mij voorkomen).

Ik ben ook erg bang dat er een reinstall zit aan te komen, opzich kan ik belangrijke files wel redden door ze via de linux cd op een usb te zetten. Maar dan moet ik weer alle drivers, programma's, fonts etc installeren/zoeken. Dus ik hoop dat het nog op een andere manier kan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36

• Xamsix
Heb het geprobeerd, maar krijg nog steeds dezelfde melding helaas

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22

XyS

0.o.O

Je kunt ook een herstel installatie proberen, mits dat mogelijk is.
http://www.microsoft.com/...earnmore/tips/doug92.mspx

Dan raak je niet alles kwijt. Programma's etc staan er nog gewoon op.
Worth a try :)

Ik zou sowieso even de belangrijke data backuppen, better safe then sorry.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Memtest86 al gedaan?

Try opening command prompt in safe mode.
windows key + r then type cmd and then push enter
type chkdsk /f

[ Voor 73% gewijzigd door jan99999 op 27-02-2010 17:47 ]

• Xamsix
Dat chkdsk heb ik ook al geprobeerd, maar helaas; geen resultaat. Als ik linux kan gebruiken via CD, dan werkt mn geheugen toch? Anders doe ik vannacht even de memtest.

• Xamsix
De memtest werkt, de windows repair werkt niet via de beschreven manier. Wannneer ik in het aangegeven scherm op R druk, gebeurd er helaas niets..

Pagina: 1