Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kunnen jullie mij wellicht helpen ik heb een oki matrix printer een microline 320.
Omdat ik nu via een laptop moet printen heb ik vanochten een USB to parallel kabel gekocht.

Printer toegevoegd via de usb aansturing. In windows kan ik ook netjes de betreffende printer selecteren en een printopdracht geven.

Maar nu mijn probleem. Ik wil heel simpel een test doen door vanuit notepat een tekstje naar die printer te sturen.

De printer begint vervolgens te ratelen en wil geloof ik wel 30 pagina's printen. Hij zet elke 3 pagina's een paar uitroep tekens neer daarna slaat hij er weer een paar over en print weer wat tekens.

Iemand een tip hoe dit om te zetten?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allereerste wat ik hierbij vraag is: Zijn de drivers geïnstalleerd en zijn deze up-to-date?

Als een printer nonsense begint te printen is het probleem meestal dat de data niet goed binnenkomt bij de printer - een kapotte of verkeerde driver kan ervoor zorgen dat een printer dit soort grappen uithaalt.

Een tweede mogelijkheid is dat de kabel niet goed functioneert in combinatie met de printer. Dit is helaas een redelijk bekend gegeven bij Parallel naar USB convertor kabels - Sommige werken gewoon niet met bepaalde typen hardware samen. Als de hardware veel toeters en bellen heeft, is de kans hierop overigens groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb het gevonden. Er was een oki 320 en een subtype van ibm, die moest ik hebben.bednakt voor de hulp in ider geval/.

Ik zit nu alleen nog met de hoogte en de plek van het afdrukken wat nog niet helemaal lekker verloopt.

Burp