[ACCESS] Gebruik datums zonder auto-aanpassing formaat *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb ook een probleempje met Access, maar kon nergens een centrale thread vinden dus vraag het hier even. Ik wil namelijk een brief naar veel klanten versturen en heb na veel pijn en moeite dit weten te koppelen aan Access. Er is alleen nog één klein probleempje. De data in de brief wil ik hebben als bijv: 2 februari, maar wanneer ik dit invul in Access past hij dit automatisch aan naar 2/2/10. Ik heb al bij autocorrectie gekeken maar daar kan ik het niet vinden. Ook heb ik geprobeerd om een nieuw tabel te maken wat in principe geen datum heeft, maar ook hier wordt het automatisch aangepast. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zetten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

maar kon nergens een centrale thread vinden
Open dan een eigen topic, Centrale Grote Topics zijn zachtgezegd niet handig om specifieke info in terug te vinden dus ik heb veel liever een topic per vraag / onderwerp (als er niet al een topic is over een helemaal identiek onderwerp maar er nog geen conclusie op is gekomen).

Ik splits je vraag dus af van \[ACCESS\VBA] Access formulier en "if statements" op datum/
edit:
En done.

Inhoudelijke reactie: kijk eens naar datatypen (data types in het engels). Vraag is wel waarom je een datum als string wilt opnemen; dan kan je beter het uitvoerformaat aanpassen.
Het hoe en wat zal je zelf moeten uitzoeken, ik heb de laatste 10 jaar Access amper aangeraakt.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 27-02-2010 13:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zo'n brief doet me denken dat je in Word met mail merge bezig bent. Dan kun je daar gewoon het juist formaat kiezen.

In Access zelf kun je het formaat op "d mmmm" zetten bij de tabel in design view (ontwerpweergave), maar eventueel ook los op andere plaatsen (formulier, rapport, enz. ; als je het bij de tabel verandert in 2007, dan krijg je automatisch zo'n bliksemschichtje om het overal te updaten). De datum wordt dan weergegeven als [dagnr] [maandnaam].

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ FJK: Ja bedankt, ik dacht misschien willen jullie niet voor elk probleempje een topic dus vandaar. Ik kan nergens datatypen vinden. Waar staat dat ergens? Heb echt heel Access door gezocht.

@ Pedorus: Bedankt voor de link, het lijkt erop dat dat idd de oplossing zou moeten zijn. Helaas verandert het toevoegen van \@"dddd d MMMM yyyy helemaal niks. Ik heb { MERGEFIELD "laatste contact" \@" dddd d MMMM yyyy"} toegevoegd zoals beschreven, maar het verandert helemaal niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

In het Access rapport dat je hebt gemaakt moet je het datumveld opmaken zoals Pedorus zegt.
Zie onderstaande afbeelding ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/ayq72p.png

Werkt dat niet?

Mijn weblog