pc leest dvd-r niet

Pagina: 1
Acties:

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
Beste tweakers,

Ik heb in vista een dvd-r gebrand met backup bestanden van een laptop, met behulp van het vista brand programma. ik heb vervolgens de sessie gesloten om hem op een andere pc weer te kunnen lezen (vista zij mij dat ik dat moest doen).
nu kom ik thuis en wil ik de dvd openen, maar zegt windows xp sp3 dat de schijf leeg is en dat die overige structuur beschadigd is

het probleem is nu dat ik hier geen pc met vista heb en de laptop op RMA is ...

kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderd

Een optie is om te kijken wat er op de dvd staat met de computer waarop de dvd gebrand is.

• ramonlambal
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:02:
Een optie is om te kijken wat er op de dvd staat met de computer waarop de dvd gebrand is.
maarja, zoals al in de start post is gezegt, de laptop is op RMA

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Met een andere pc proberen.
Recovery software proberen.

Bij een backup altijd kontroleren of er goed gebrand is. Eigelijk kun je het beste software gebruiken die het gebrande vergelijkt met het origineel, dan weet je zeker dat leesbaar is.

Indien brander klaar is met branden wil nog niet zeggen dat er iets op de dvd staat.
Je kan ook toevallig slechte dvd's hebben, terwijl het branden gewoon door gaat.

• ramonlambal
jan99999 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:13:
wat is een goed/gratis recovery software programma?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jan99999 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:13:

Bij een backup altijd kontroleren of er goed gebrand is. Eigelijk kun je het beste software gebruiken die het gebrande vergelijkt met het origineel, dan weet je zeker dat leesbaar is.

Indien brander klaar is met branden wil nog niet zeggen dat er iets op de dvd staat.
Je kan ook toevallig slechte dvd's hebben, terwijl het branden gewoon door gaat.
Yep, ik brand ook alle DVD's met daarna een verify of het er ook daadwerkelijk allemaal opstaat. Zo heel af en toe kom ik dan een exemplaar tegen die niet gelijk is, zodat ik hem opnieuw kan branden.

Volgens mij kun je met ISObuster proberen data van een (beschadigde) DVD afhalen, vooropgesteld dat er daadwerkelijk wat op staat.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1