Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 11:39
Hoi allen,

Ik heb onlangs een LaCie Grand Hard Drive 3.5" 1TB USB 2.0 aangeschaft. Dit om de bestanden van mn twee computers globaal op te slaan zodat ik ze bij beiden kan gebruiken.

Toen ik hem binnenkreeg heb ik hem allereerst op mijn laptop (windows vista) aangesloten en geïnstalleerd. Vervolgens alle bestanden erop gezet en veilig verwijderd. Toen heb ik hem op mijn pc aangesloten (windows xp) en ik hoorde het geluid dat er iets aangekoppeld werd en hij gaf het ook aan. Hij kwam echter niet bij mijn computer te staan. Hij staat wel bij schijfbeheer, maar daar is hij naamloos en kan er ook verder niets mee doen als ik er met mijn rechtermuisknop op klik.

Ik heb hier al de zoekfunctie gebruikt, maar daar was het overgrote deel van de vragen over een externe hd die het helemaal niet deed. Ik heb al geprobeerd hem te formatteren en opnieuw te installeren op de windows xp pc, maar met geen resultaat..

Heeft iemand van jullie een idee wat er mis kan zijn?

Vriendelijke groet,

Zavil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

Misschien helpt het om de usb-drivers te verwijderen en te vernieuwen.
Verder kunnen plaatjes van schijfbeheer en van Mijn computer of van Computer helpen.
En misschien is de externe harde schijf wel op de laptop met Vista zichtbaar.
En het maakt misschien uit of de schijf geformatteerd is met FAT32 of met NTFS.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 27-02-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavil
Ik heb alle usb-drivers al verwijderd, dit had geen effect.

Hoe bedoel je plaatjes?

Ik heb hem met NTFS geformateerd, dat is voor als je hem alleen op windows wilt gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavil
Kan niemand me hiermee van dienst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Probeer eens om de partitie helemaal te verwijderen en dan opnieuw aan te maken en te formatteren op de XP-machine. Kijk of hij dan op zowel de XP-machine als de Vista-machine zichtbaar en beschrijfbaar is.

Zorg ook dat de machines up-to-date zijn met patches. Een vers-uit-de-doos XP-installatie snapt schijven groter dan ik geloof 320GB niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 02-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien helpt het om de suggestie van HlpDsK ook te proberen op de laptop met Vista.
Met plaatjes worden screenshots of fotoos van schijfbeheer bedoeld.
HlpDsK heeft een punt.
Als de externe harde schijf weer zichtbaar is op de laptop met Vista kan geprobeerd worden om Windows XP zo te veranderen dat grote schijven ook gezien worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 02-03-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ja, maar aangezien XP ouder is en toch NTFS leest zou ik er voor opteren om op die machine te partitioneren en formatteren. Vista kan alle NTFS-smaken aan die XP kan aanmaken. Andersom heb ik daar iets minder vertrouwen in. Voor een externe schijf zou ik voor compatibiliteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavil
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:21:
Probeer eens om de partitie helemaal te verwijderen en dan opnieuw aan te maken en te formatteren op de XP-machine. Kijk of hij dan op zowel de XP-machine als de Vista-machine zichtbaar en beschrijfbaar is.

Zorg ook dat de machines up-to-date zijn met patches. Een vers-uit-de-doos XP-installatie snapt schijven groter dan ik geloof 320GB niet.
Wat bedoel je precies met de partitie helemaal te verwijderen?

Als ik hem dus aansluit komt die alleen naamloos onder schijfbeheer te staan.
En daaronder staat dan 'In orde (Beschermende GPT-partitie).

Als ik met mn rechtermuisknop erop druk kan ik niets doen, en in de eigenschappen zegt hij dat het apparaat correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zavil schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:33:
(....)
Ik heb hem met NTFS geformateerd, dat is voor als je hem alleen op windows wilt gebruiken..
Misschien werkt het door de schijf op dezelfde manier nog een keer te formatteren. Het is ook belangrijk dat alle updates en servicepack 2 en servicepack 3 van Windows XP ge'i'nstalleerd zijn.

Een oplossing voor een interne harde schijf staat op internet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 03-03-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavil
Anoniem: 344680 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:16:
[...]

Misschien werkt het door de schijf op dezelfde manier nog een keer te formatteren. Het is ook belangrijk dat alle updates en servicepack 2 en servicepack 3 van Windows XP ge'i'nstalleerd zijn.

Een oplossing voor een interne harde schijf staat op internet.
Heel chill, bedankt dude! Dat heeft het probleem verholpen:)!
Pagina: 1