Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een klein probleempje...

Ik heb een speakerset van mijn oude PC (Packard Bell), nu heb ik een nieuwe PC gekocht en wil graag die speakers behouden. Het enige probleem is, dat ik geen 12v voeding in mijn nieuwe PC heb waarop ik de stekker die vanuit mijn speakers komt aan kan sluiten.

Hier een foto van de snoer die vanuit mijn speakers, voeding nodig heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.justinvdoosten.nl/files/IMG_1039a.JPG

Hoe kan ik volgens jullie dit het beste oplossen? Ik heb een AC/DC Plug-in adapter geprobeerd, maar dat werkt niet, omdat het geen goede input heeft.

Mvg,
Justin

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:31

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je kan dit topic beter in 'elektronica' plaatsen (lees: vragen om verplaatsing aan de moderator) en je moet je plaatje even een stuk verkleinen.

Als je persé deze speakerset wil blijven gebruiken, zal je moeten opzoeken wat voor voeding deze nodig heeft. Dat is: de spanning, de stroom die vereist is (evt via vermogen), of dit AC of DC moet zijn en in het geval van DC: hoe gepoleerd (+ en -). Vervolgens kan je een geschikte voeding kopen in de winkel en de draadjes aan elkaar solderen, of een andere plug op je adapter/speakerset solderen zodat het wel past.

Eventueel zou je ook de voeding uit je oude pc kunnen slopen en die blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Mr.Qips schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:31:
Je kan dit topic beter in 'elektronica' plaatsen (lees: vragen om verplaatsing aan de moderator)...
Bij deze dan een schopje richting Elektronica.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:58
Ik heb dezelfde boxen (packard bell), gewoon de stekker erafknippen, en er 12V DC opzetten. de zwarte draad is de min, ik denk de oranje draad de plus. Met een adaptortje van 12VDC 1A heb je wel genoeg denkik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Als het idd 12V is kun je ook gewoon 'm van een molex aftappen. Scheeltje een aparte voeding, en je speakers gaan meteen gelijk met je PC aan