Programma maken voor Mac en Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo allemaal,

Ik ben een echte n00b op het gebied van programmeren voor de computer. Maar ik wil graag een programma maken voor een klein bedrijfje waar ik werk. Sommige draaien daar op Mac, en sommigen op Windows. Om niemand buiten te sluiten wil ik graag het programma te laten werken voor Mac en Windows.

Ik zit even te zoeken, maar kan helaas weinig vinden. Is het mogelijk om met 1 programmeertaal het programma te laten werken op Windows en Mac. En dan het liefst met een programma als Visual Studio.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, neem eens een kijkje naar MONO
Zou ik mogen vragen, wat voor app je wilt gaan schrijven ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:24:
Jup, neem eens een kijkje naar MONO
Zou ik mogen vragen, wat voor app je wilt gaan schrijven ?
MONO zit er goed uit. Helaas is Mono tools for visual studio niet gratis.

Ik wil een app schrijven die aansluit bij een urenregistratiesysteem die ik heb gemaakt. Er moet dus een browser in komen die naar die website gaat. Maar de echte reden is meer de backups. Ik wil dat wanneer het programma opgestart is dat er een backup gemaakt zal worden van de website, en deze zal automatisch worden opgeslagen op de computer.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je zou kunnen kijken naar Java, dat is open-source, en cross-platform. Op een aantal HBO Informatica opleidingen wordt deze taal de eerste twee jaar gegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 27-02-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

devhouse schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:37:
[...]

MONO zit er goed uit. Helaas is Mono tools for visual studio niet gratis.

Ik wil een app schrijven die aansluit bij een urenregistratiesysteem die ik heb gemaakt. Er moet dus een browser in komen die naar die website gaat. Maar de echte reden is meer de backups. Ik wil dat wanneer het programma opgestart is dat er een backup gemaakt zal worden van de website, en deze zal automatisch worden opgeslagen op de computer.

Tom
Maar Monodevelop voor Windows is wel gratis. Gebruik je wel geen Visual Studio, maar iets wat er goed op lijkt :)

Maar kan je zo'n app niet beter op een server draaien? dan ben je maar aan 1 platform gebonden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Leent je programma zich voor web? Dan is een webapplicatie wellicht een logische keuze.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1